Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Úthasználati díjat (km-enként)...

Úthasználati díjat (km-enként) akkor is kell fizetni, ha csak a vontató megy éppen a főúton/autópályán? Illetve hány tonnától kell fizetni?

Figyelt kérdés

Ha a vontató vontat is terhet, akkor érthető az úthasználati díj. De ha csak szabadon fut, akkor is kell valóságos vagyonokat fizetni?


Illetve hány tonnától kötelező ez a km-enkénti fizetés?


Autóval ez jobb, hisz ott tíz napért fizetünk X összeget, de amint teherautóm van, jön a vérlázító nevetséges km-enkénti fizetés?



2014. máj. 26. 20:45
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Miért vérlázító? Minden értelmes országban megtett út alapú díjfizetés van. Teljesen jó ez a rendszer.


3.5 tonna felett kell fizetni e-útdíjat, ez a tengelyek számától és a környezetvédelmi besorolástól függ. Ha pótkocsi nélkül közlekedik a vontató, akkor nem J4-es díjat kell utána fizetni, hanem csak J2-t.

2014. máj. 26. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Miért???


Értelmes ország???


Ha a személyautót nézzük, X összegért mész ahova akarsz, mész ahova nem sajnálod, mindenki tesz a megtett útra.


A te módszereddel meg kenyérért nem lehet elmenni (nyilván irónia), hisz minden km pénzbe kerül. És ha csak a traktor rész megy, azaz abszolút nem mozgat árut, tehát a tulajnak nem hoz pénzt (inkább csak visz), akkor értelmetlen fizetni - pláne minden egyes kilométerért, mikor nem is történt haszonszerzés.


Ez így értelmetlen, fölösleges lehúzás.

2014. máj. 26. 22:56
 3/15 anonim ***** válasza:

Személyautónál is tervben van az megtett úttal arányos díjfizetés.


Bla bla bla bla


Nincs az én logikámmal semmi probléma. A gond inkább nálad van. Van egy szabály, amit be kell tartani, mert az a szabály...

2014. máj. 26. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

A logikáddal valóban nincs, de hogy mindent bekajálsz és még terjeszted is, azzal már jóval több.


Te dolgod, akkor fizess fölöslegesen. Én nem szívesen teszem, és szólok sok-sok millió honfitársam nevében is.

2014. máj. 26. 23:59
 5/15 A kérdező kommentje:
Mindegy, csak szét offold a topicomat, azok szóljanak mostantól, akik konkrétan a témához szeretnének hozzászólni. Vagy tudnak.
2014. máj. 27. 00:01
 6/15 anonim ***** válasza:

Hogy ne csak offoljak :)


Ez nem bekajálás kérdése. Tőlünk nyugatabbra és északabbra mindenhol ilyen útdíj van. Akkor ők is bekajálták? Ez egy mindenhol normálisan működő rendszer,nem véletlenül. Ez így sokkal nagyobb bevétel, amiből ténylegesen karban lehetne tartani az úthálózatot - ha csak karbantartani kellene, de ez már egy másik kérdés lenne. Meg az is, hogy mennyi mutyi van ebben is, de ebbe tényleg ne menjünk bele...


Hagy kérdezzem miért nem szívesen teszed? Elvégre neked kifizetik a fuvardíjjal az útdíjat neem? Mindenhol átvállalta a fuvaroztató, mivel nem volt más választása, akkor mi ez a hápogás? Amíg nem volt útdíj, addig kevesebb volt a fuvardíjad is, most van ezért több... A fuvarozó szemszögéből kb tökmindegy, hiszem mondhatni ezt nem is te fizeted, hanem a megbízód rajtad keresztül!!

Ha annyit mész egy traktorban, hogy ez komoly tényező legyen, akkor ott meg már valami gond van.

De számoljunk. Ha jól emlékszem 24500 volt utoljára a D4-es havi matrica. Azt az e-útdíj előtt is meg kellett venni, és annak a költségét senki nem térítette meg. Egy euro II-nél jobb vontatóval ennyiből elgurulhatsz 577 km-t autópályán vagy 1340 km-t országúton. Igaz ilyenkor nem történik haszonszerzés, viszont kötve hiszem, hogy valaki feleslegesen ennyit buricskázna hobbyból. Amikor tényleges fuvarozás történik, akkor meg a fuvaroztató állja az útdíjat. Akkor,hogy is van ez? Ha havonta 100km-t legangol valaki szólóban egy traktorral, akkor az útdíj fuvarozóra háruló költsége 20000 forinttal kevesebb, mint az e-útdíj előtt.


Akkor most tulajdonképpen mi is a probléma?

2014. máj. 27. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
65%
nem is lenne semmi probléma, ha a befolyt pénz tényleg az úthálózatra lenne költve, ha már a 40 tonnás dögök döngölik, csak sajna a stadionoktól nem lesz hosszabb életű a futómű...
2014. máj. 27. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Utolsó, sajnos 100%-ban igazad van. Ki volt az a marha, aki lepontozta?!


Utolsó előtti, még mindig nem érted. Kapizsgálod, de még mindig nem 100 nálad a dolog. De itt van a probléma:


"Ha annyit mész egy traktorban, hogy ez komoly tényező legyen." "Akkor mi ez a hápogás?" Nem ismersz egyáltalán, még csak fogalmad sincs semmiről, de már támadod is a másikat. Igen, van amikor rengeteget megyek, és csak azért mert teherautóval járok, rohadtul nincs ínyemre, hogy (ahogy már írtam nem egyszer!) teljesen feleslegesen fizessek kisebb vagyonokat, "csak mert mennem kell", "csak mert valaki előírta". Itt van a kutya elásva, és itt a probléma a híres(!) nyugati rendszereddel. Teherrel egyszerűen "nem lehet közlekedni". WTF??? De már előre várom, hogy ebben is mi kivetnivalót találsz, komolyan, annyira fogok örülni neki...


Jómagam viszont nem találok ebben az égvilágon semmi jót, ez csak egy újabb lehúzást állambácsi részéről, és egy újabb lépés a közlekedés ellehetetlenítése felé.

2014. máj. 27. 09:57
 9/15 anonim ***** válasza:

Annyi kivetni valót találok, hogy igazából tényszerűen még mindig nem írtad le, hogy tulajdonképpen mi is a konkrét bajod. Most akkor vontató? Vagy teherautó? :)


Nem támadtam, te pedig félreérthetően írtál, a kérdésben még vontató van, most már teherautóról van szó.


Elhiszem, hogy nem akarsz fizetni, de eddig az volt a gond, hogy mindenki mehetett ész nélkül az utak meg járhatatlanok lettek.. Most már lesz miből rendbe rakni az utakat, most meg az a gond.. :D

2014. máj. 27. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Nem akartam többször ugynazt a szót használni, de igen, vontató/traktor/hasogasd azt a bizonyos szőrszálat. Egyébként mezei teherként sem kellene fizetni (legalábbis nem minden egyes km-ért, csak maximum mint az autóknál), ha az is üresen megy. Az senkinek az égvilágon nem hoz hasznot, csak veszi ki a pénzt. Erre nem hiányzik újabb és újabb sarcolás pluszban.


"Elhiszem, hogy nem akarsz fizetni."

Na látod, mégis csak érted te, ügyeske vagy. ;)


"De eddig az volt a gond, hogy mindenki mehetett ész nélkül az utak meg járhatatlanok lettek."

KINEK volt ez a baja??? Mutass már egy embert, aki emiatt a csekélység miatt hőbörgött!

Kátyút akartál modnani. De azt meg nem kimondottan a gépjárművek okozzák, van ott más a háttérben - remélem ezt már nem kell magyaráznom, ki itt valóban az első számú főbűnös.

Az, ha valahol hepe-hupás, még senkinek nem verte szét a futóművét, a drágalátos méteres gödrök viszont annál többekét.


Mégegyszer: ha húsz tonnát vontatsz egy traktorral, vagy ha teheren árut fuvarozol, rendben van még számomra is, ha a nyugati rend szerint kell km-enként fizetni.

De ha teljesen üresen mész, akkor semmi értelme, csak egy újabb irgalmatlan fölösleges lehúzás.

Bagatel példáknál maradva, és ha én a szomszédba ugrok le kenyérért, az egész van 10 km oda-vissza, egy raklapot nem viszek, akkor fizessek, mert sajt?! Na ne... :)

2014. máj. 27. 13:57
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!