Milyen automatát érdemes venni?
1.!
Meg 3 fokozatos Swiftet se :D
Az már tényleg sz...r kocsi.
Nincs olyan túlzottan sok automata váltó gyártásával foglalkozó cég a piacon,ráadásul elég sok különböző márkájú autóba került ugyanaz a váltó.
Ez alapján nehéz lesz típust ajánlani.
A legfontosabb, automatásból mindenképp ismert szervizelőéletűt keres, és olyat, amiben rendszeresen cserélték a váltóolajat is.
A többi az felejtős, mert elég zsebbe nyúlós szokott lenni az automataváltó felújítás.
A japánok a CVT-t szeretik használni.
De abból hogy 10 éves autót akarsz nem lehet semmit sem mondani. Egy patika állapotú Mercedes S500 és egy romhalmaz Swift között elég nagy az eltérés. Meg miért pont 10 éves? A 11 éves már túl öreg roncs?
Igazából nem sok az. Az automatának két fő szervizkövetelménye van. Az egyik a rendszeres olajcsere, a másik egy bizony futás utáni felújítás.
Az esetek nagyobb részében ( 90% felett ) az automatákban nem cserélik az olajat. E miatt, már 200 000km után is megadhatja magát a váltó, de rendszeres csere esetén is elkopik, aminek el kell kopnia, így általában 300-400 000km között esedékes egy váltófelújítás. Sokan félnek tőle, nem is olcsó,250-450 000 forint között szokott lenni. Viszont utána megint 300 000 problémamentes km következik.
Összehasonlításképpen, egy "modern" dízel kuplungja és kettős tömegű lendkereke is kb hasonló futás alatt kopik el és egy csere ott is karcolni szokta a 300 000Ft-ot.
A mai váltók nagyjából ugyanúgy működnek ( leszámítva a dupla kuplungos váltókat,a CVT váltókat és egy két hasonló nyalánkságot), tehát lényegében a márka az mindegy. Ha vigyáznak rá, akkor egy Aisin is ugyanannyit bír, mint egy ZF vagy Gertrag.
Nyilván fontos a valós futásteljesítmény ismerete, de hasonlón fontos a szerviz előélet ismerete is. Ha pl egy 10 éves automatában 378 000km-van, de 320 000-nél átesett egy szakszerű felújításon, akkor az a váltó még 10 évig szolgálni fogja a gazdit. Ott már inkább a motortér többi elemére kell figyelni.
Viszont egy 10 éves ismeretlen előéletű 200 000km-es autó ilyen téren lutri ( főleg ha még az óráját is tisztességesen megtekerték). Lehet, hogy a váltó fél vet bír, lehet hogy ötöt.. Egy ilyen autó sem lehet rossz vétel, ha a többi része kiváló, csak bele kell alkudni a váltószerviz árát.
Ezekre azért érdemes figyelni, mert amíg egy ismeretlen futású autóban, ha letérdel a lendkerék vagy elfogy a kuplung, azzal még haza lehet manőverezni, vagy akár még nyüstölni is lehet egy ideig. Ha egy automatánál előjön az első hiba, akkor az átvált vészüzemmódra és akkor onnantól az már további közlekedésre nem kifejezetten alkalmas, legfeljebb hazáig vagy a szervizig lehet kínozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!