14 éves vagyok megszeretném csinálni a motor jogsit!?
Webrobogó. Nagyszerű. Vajon a Derbi a saját honlapján miért hallgat teljesítményről és a végsebességről. Egyébként nem tudom hogy melyik az igaz ezen az oldalon, a 4LE vagy a 75km/h, mert ilyen kis teljesítménnyel nem fog egy ekkora testű motor 75-öt menni. Igaz a 45-höz meg egy kicsit sok is.
Hát nem tudom, mennyire okos dolog ezt így hirdetni.
Egyébként van ott egy telefonszám, én azon megkérdezném hogy valóban segédmotoros kerékpárként árulják e ezt a motort. Lényeg az hogy legyen valami bizonyítékod hogy ezzel a teljesítménnyel ezt a motort neked mopedként adták el. A weblap nem feltétlenül az mert mondhatják hogy véletlenül elírták. Adjanak róla neked aláírt lepecsételt papírt, már ha a vételt tervezgeted. Ha nem, csak érdekel hogy van ez a dolog, hát így, illegálban.
Na akkor fussunk neki még egyszer:
Tekintsünk el attól, hogy annyi idős vagy mint a kisebbik fiam, jogsid nincs, fingod se az egészről, csak feleslegesen kavarod a szart!
Ha jobban megkapargatjuk ezt az egész segédmotoros kerékpár témát, akkor kiderül, hogy kb. ezek 90%-a illegálisan vesz részt a közlekedésben!
A kereskedő elad neked (vagy bárkinek) egy akármilyen motort. Az üzemeltetés a te feladatod. Ha azt látod, hogy a gépkönyve szerint több mint 50 cm3, vagy erősebb mint 4 kW, netán a könyv szerinti végsebessége több mint 45 km/h, akkor fogod a kis papírjait, levizsgáztatod, kiváltod a rendszámot, majd félre teszed arra a két évre amíg megszerzed az A1-es jogsit! Ez már a TE felelősséged!
A másik és még ettől is fontosabb, hogy a segédmotoros kerékpárok vázában beütve kell lennie a "CM 50" jelzésnek, enélkül nem vehetnek részt a közúti forgalomban!
Ez is a TE felelősséged:
"SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLAT
Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés
19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a közlekedési hatóságnál be kell mutatni. Ha a közlekedési hatóság a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
(3)242 A két- és háromkerekű segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó, illetőleg a közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet."
Ezzel szemben mi a gyakorlat? MIndenki közlekedik mindenféle segédmotornak úgy-ahogy kinéző járgánnyal, és amíg nincs baleset, addig senki se törődik vele! Így lehet, hogy rengeteg 125-ös közlekedik rendszám nélkül az utakon!
Még valami, aztán leültem:
Ha majd meglesz a jogsid, és mentél pár km-t azzal a p*csköszörűvel amit úgy hirdettek, hogy 45 a vége és csak ezért vetted meg, te is itt fogod szaporítani a kérdések sorát, hogy miképp lehetne tuningolni a talicskát mert alig megy. Ha nem hiszed keress rá, hány ilyen kérdés van!
Ja és én szóltam!
:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!