1.5 dCi után TDI/TDCI/JTD/MJET?
Sziasztok!
Tavaly nyáron vásároltam egy 2002-es Renault Cliot 1,5 dCi (82 LE) motorral. Nagyon szerettem, nagyon jól fogyasztott, sajnos azért kellett rákölteni. Vezérműszíj-szett, fékek, téligumi, olajcsere de ezek csak a kötelező dolgok. A szervízben ahol ezeket elvégezték tájékoztattak, hogy ahogy tudok szabaduljak meg tőle mert hamarosan többet kell majd ráköltenem mint amennyit az autó ér tehát eladtam.
Most nagy dilemmában vagyok, hogy milyen utódja legyen, mindenképpen nagyobb autóban gondolkodok, elsősorban 600-900 ezer forintos autóról lenne szó (csak 200 ezer km alattikat nézek) amik szóba jöhetnek:
- VW GOLF 1,9 TDI (1999-, 90/110 LE)
- FORD FOCUS 1,8 TDCI (2002-, 90/115 LE)
- FORD MONDEO 2,0 TDCI (2001-, 115/131 LE)
- ALFA ROMEO 156 1,9 JTD (2001-, 105 LE)
Mindegyik motorról olvastam sok jót és sok rosszat is ilyen évjáratú autóknál. A legtöbb rosszat talán a TDCI-ről főleg az injektorcsere és a vele járó több százezres dolgok miatt. Nagyon tetszenek még az újabb FIAT BRAVOK az 1,9-es Multijet motorral. 2007-8-as autók és elég drágának tartom őket, az áruk 1,5-1,8 millió között mozog 70-120 ezer km-ekkel. Megéri hitelt felvenni és beruházni inkább egy megbízható fiatalabb Bravora, esetleg az előbb felsoroltabbakból fiatalabbat? Használni akarom az autót nem szerelőhöz hurcibálni... :)
Válaszokat előre is köszi!
És azt nem mondták mik azok a dolgok, amikre sokat kell majd költeni? Mert ha az injektorokra és a magasnyomású szivattyúra gondoltak, akkor el kell, hogy szomorítsalak: a TDCI és a JTD is ugyanolyan common rail motor, mint a dCi, tehát ugyanakkora futásnál ezeknél is ugyanúgy költeni kell majd rá.
Ezek közül a TDI az egyetlen adagolós dízel, azoknál ha összehányja magát az adagoló még akkor sincs akkora nagy baj. Vagyis van, de egy bontott/felújított adagoló azért jóval olcsóbb, mint egy nagynyomású CR szivattyú.
Sajnos el kell, hogy keresítslek, 900 000 alatt nem fogsz találni 200k km alatti dízel ezek közül ( csak nézd meg a saját éves futásod és szorozd fel 13-mal). A Mondeok biztos annyi km lesz, mint égen a csillag, a Focusokban szintén. Az Alfáknak nem volt akkora hype-juk, ettől függetlenül és nem tartom életszerűnek a 15 000km/ év alatti futsát ( az esetek nagy többségében).
A TDI meg ezekhez képest azért árban nem vészes - bár abban sem lesz kevesebb km :D .
Újabb autót? Biztos kevesebb nyűgöd lesz vele, de neked kell tudni, hogy be tudod e vállalni a hitelt illetve ér e annyit neked.
Köszönöm a gyors választ! Gondoltam, hogy a TDI jön ki a legjobban a sorból. Tudom, hogy az egyik ha nem a legjobb dízelmotor, a VW pedig egy nagyon értéktartó autó de kicsit zavar, hogy egy 14-15 éves autó 1 millió ft és az összeset külföldről hozták be és nagyon ritka a 200 ezer km alatti példány ha meg van azt i biztos visszatekerték. Így is megéri? Ja és mi a helyzet a PD TDI verzióval? Ez egy korrekt darab: [link]
Köszi! :)
A PDkről majd nyilatkoznak a VW fanok. A mendemondákkal ellentétben nem rosszak azok sem.
Azért ritka a ténylegesen alacsony futású dízel, mert azt az esetek 97%-ban nem évi 20 000 alatti futásra veszik. Az órának Magyarországon meg nem szabad hinni.
Hú de nagy madár vagy te, már ne is haragudj.
Eladod azt az autót aminek "állítólag" hamarosan nagy baja lesz?!
És most meg azt nézegeted hogy milyen használtat kéne venni, hitelre, amiben nem tudod hogy mennyi kilométer van, mert nyilván tekert órával árulnak 13 éves dízelt ami 200000km alatt van. Lehet hogy amit kinéztél azért adják el, mert annak a gazdája is kapott egy olyan kitűnő tanácsot mint te, hogy hamarosan tönkre fog menni. Nagyszerű. Na most már mindegy. Ha leszavazod a válaszomat, hát leszavazod, ezt nem tudtam magamban tartani, épkézláb javaslatom pedig a megadott feltételekkel nincsen.
"Hú de nagy madár vagy te, már ne is haragudj. "
Neeeheheeheeeemmm, nem ő a nagy madár, hanem az lesz az, aki megveszi a Clio-t. :))
SOHA dízelt, soha! A dízeles hirdetések fele átbaxás.
" én dízel párti vagyok nagyon úgyhogy"
Akkor mi a töknek kérdezel egyáltalán? Vegyed a dízelt. Azt is meg kell venni valami hülyének....
Nézd a szánalmas dízelimádat lapos-napos oldalát: ha egyszer többen lesztek, mint mi, benzinesek, akkor éppen 30%-kal drágább lesz majd a jövedékiadó a dízelolajon, és eltűnik az a marhajó fogyasztás okozta megtakarítás, amire annyira veritek a brokit. A drága alkatrászárak meg megmaradnak. XD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!