Miért nincs szikra danuvia 125 motornál? Ha szakadásvizsgálóval rámérek a gyujtókábelre és testre akkor azt mutatja hogy összeér, ha a kalapácsot kinyitom akkor is. (a motor 8 éve lett szétszedve utolsó percekig könnyen indult)
Ez valamiért nem ilyen egyszerű. A kondenzátorról is le kell csatlakoztatni a vezetéket, ehhez valószínűleg a lendkereket le kell húzni. De egyébként nem ott lesz a gond,
lehet hogy a trafó már halott, persze csak ha már minden érintkezési pontot leellenőríztél és kizártad a kontakthiba lehetőségét.
Azért, mert a gyújtókábel nem direkt csatlakozik a megszakítókalapácsra - tehát ahogy próbálod úgy nem vizsgálható.
Egyrészt a szakadásvizsgálattal csak az elektromos vezetést tudod ellenőrizni, egy gyújtókábelnél azt, hogy áthúz-e valahol nem (mert a multiméter feszültsége nem fog "átjutni" ahol a 15kV környéki gyújtószikra átüti a szigetelést).
Az alkatrészeket szétszedve lehet vizsgálni, összekötve, rendszerben mérni nehézkes/lehetetlen.
Ugyanolyan, mint minden gyújtásrendszer, csak annyi az eltérés, hogy a trafó a lendkerék alatt van (az a legnagyobb tekercs). Ugyanúgy van kondenzátor és minden egyéb.
Itt nézz körül:
A linkelt Danuviás szakirodalmakat töltsd le, olvasd el és egyszerűbb lesz az életed.
#4 - a retesz (retesz van benne vagy csap mint a Pannoniánál?) hiánya nem akkora baj, mert az csak megadja a helyzetét, a kúpfelület rögzíti, az is akadályozza meg az elfordulást.
Ha végigvesszük az egész rendszert, akkor a következők lehetnek rosszak:
-gyertya
-gyertyapipa
-gyertyapipa-gyújtókábel csatlakozása
-gyertyakábel
-gyertyakábel-gyújtáskivezető (kis bakelit betekerve a blokkba) csatlakozása
-gyújtáskivezető (repedés -> testre húz át a szikra, jellemző hiba ÉS nagyon kell vigyázni a kivezetőre, mert nagyon megdrágultak az ép darabok)
-gyújtáskivezető-tekercs érintkezése
-gyújtótekercs
-alaplapi vezetékek
-kondenzátor
-megszakító
-gyújtáskapcsoló (folyamatosan lekapcsol, testel)
Ennyi hibalehetőség van. El kell indulni a legegyszerűbben ellenőrizhetőtől és menni amíg nincs meg a hiba. Elsőre megnézni jó állásban van-e a gyújtáskapcsoló; aztán gyertyacsere; utána ránézni a kábelre, nincs-e kidörzsölődve vagy valahol megsérülve; ezekután a megszakítóra hogy nincs-e közötte valami olaj- vagy fémmaradvány; ha az is oké, akkor a kábelt ellenőrizni szakadásellenőrzővel (a kivezető belső réz talpa és a gyertya csatlakozója között)... Szépen logikusan végig mindenen.
A tekercset is meg tudod mérni, de most fejből nem tudom az ellenállását a primer és a szekunder oldalnak - de biztosan megtalálod valahol a neten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!