1300-as kocka lada benzin fogyasztáscsökkentésére létezik valamilyen módszer?
"Egész nulláig."
Igaz, de csak egy lépcsőben!
( jó messzire el kell hajítani a kulcsát xD )
Úgy ha bele lehetne rakni valahogy egy swift motorját!
De sajnos ez valószínűleg kivitelezhetetlen.
viszont az lpg-re való átalakítással mint ahogy az előttem szóló is mondta tankolhatod olcsóban,de viszont a lada benzinből is sokat fogyaszt akkor autógázból még többet fog kajeszolni vagyis lehet hogy ugyan oda lyukadsz ki mint ha benzinnel tankolnád.
Pont egy 1.3 kocka ladám volt nekem is anno és örültem ha már 10 liter környékén tudtam tartani a fogyasztását,főleg akkor mikor telt házzal mentünk.Az az 1.3 motor eléggé gyengécske volt bele azért is zabélt annyit mint egy 1.5.ös
A maga idejében a ruszkiknak jó volt mert nem érdekelte őket , hogy menyit fogyaszt az autó ,akkoriba náluk olcsóbb volt a benzin mint nálunk a víz.
Attól függ, milyen fogyasztást szeretnél. 5-6 literről ne is álmodj, az nem fog összejönni, 7-8 liter közé lehet stabilan letornászni a fogyasztást. Ehhez el kell végezni azokat a beállításokat, amiket utoljára a gyárban hajtottak végre az autón, azóta az autószerelőnek titulált mekkmesterek magasról lesz*rták.
Alapelv, hogy a gyári mérnököknél nem lehetsz okosabb, ezért a Dacia karbit, gyári karbi 2. torkának lekötését és ilyeneket felejtsd is el. Ahogy Togliattiban kitalálták az autót, úgy lesz jó neked is.
Meg kell feszíteni a vezérműszíjat, ha elöregedett, cserélni kell. Utána beállítod a szelephézagokat pontosan: nem nagyjából, nem fülre, normális hézagmérővel. Ezzel a vezérlés már a helyén van, lehet folytatni a gyújtással. Be kell lőni az előgyújtás-szabályzó jelleggörbéjét, ez szép munka. Eljátszik vele egy darabig az ember, főleg azért, mert használható röpsúlyrugót sehol nem árulnak. A vákuumos szabályzást sajnos nem tudod kimérni, csak annyit tudsz megnézni, hogy ha szájjal megszívod a vákuumcsövet, tényleg ad-e előgyújtást és ha ad, meg is tartja-e. A kezdődő membránszakadás jele, ha ad előgyújtást a vákuum, de párt fordulat után visszaáll. Ha a jelleggörbe jó, akkor be lehet állítani az előgyújtást. Gyárilag 5-7° az előírás, ennél picit nagyobbat is lehet neki adni, ha elbírja. Próbálgatni kell, mi az a legnagyobb érték, amit csörgés nélkül kibír. Egyébként gyújtásbeállításkor derül ki az is, hogy mennyire pontos a gyújtásod: ha lóg az alaplapcsapágy vagy az elosztót meghajtó kerék, az életben be nem lövöd a motort.
Mikor a vezérlés és a gyújtás a helyén van, szét lehet bombázni a karbit. Minden fúvókát, furatot ki kell takarítani, mindennek működőképesnek kell lennie. Az alapjárati rendszerben, illetve úgy általában a primer torok egészén rettenetes mennyiségű korom és olajos kosz szokott lenni, mivel a kartergáz-visszavezetést mindenki elfelejti kitakarítani. Amíg mocskosak a csatornák, hiába állítgatsz bármit. A porlasztóház alja, ahol a fojtószelepházhoz csatlakozik, el szokott görbülni a sok húzgálástól, ezt síkba kell csiszolni, a tetején a tetőt rögzítő öt csavarnál szokott kialakulni púp. Itt is csiszolás a megoldás. Minden illeszkedő felületre papírtömítés kell, az itt-ott kapható, műszálas ingre hasonlító anyagú műanyagot felejtsd el, nem jó semmire. Ha nincs papírtömítés, akkor vágj ki magadnak spirálfüzet borítójából vagy műszaki rajzlapból. A szekunder torok vákuumdobja tömítsen, a rugó legyen gyári kivitelű. Sokszor kicsípnek 1-2 menetet belőle, hogy hamarabb nyisson, de ha fogyasztást szeretnél csökkenteni, ez pont nem jó. Felújítókészletből a hazai utángyártottat nem szabad megvenni: rosszak a fúvókaméretek, semmi nem méretpontos (van, hogy a karbitető nem megy fel a helyére, mert a gyorsító és a féklevegő-fúvókák magasabbak a kelleténél), az úszó és a tűszelep használhatatlan. Ruszkit kell venni, az jobb. Az úszószintet be lehet lőni tizedmilliméterre pontosan, nem kell feladni, a gyorsítószivattú karja nem lóghat, a fúvókáknak gyári méretűeknek kell lenniük a fojtószelepeknek pontosan kell záródniuk és teljesen ki kell nyitniuk. Nem csak nagyjából, az nem elég. Megnyugtatásképp: még gyakorlottaknak, minden alkatrész birtokában is majd' egy egész nap, mire felújítanak egy karburátort és ebben a beállítás nincs is benne.
A szépen rendbetett karbi megérdemel egy új légszűrőt és kartergáz-szűrőbetétet, minden hozzá kapcsolódó csövet bilinccsel érdemes feltenni, hogy ne szívjon falsot, majd be lehet állítani az alapjáratot. Így sikerül belőni a gyári értékeket, ezzel elvan magának 7-8 literből az ezerhármas úgy, hogy még jobban is megy, mint a jóskapista-módszerrel beállított motorral. Mindenhez találsz szakszerű leírást a zsiguli.hu oldalon.
Ha ez nem elég, akkor lehet tovább erőlködni, vannak mindneféle csodaszerek. Az egyik ilyen az "angol csoda" néven emlegetett kütyü: ez a benzinnyomást szabályozza, ezzel kímélve a tűszelepet és kiküszöbölve a túlfogyasztás egyik lehetséges okát. A mechanikus AC-vel szerelt Ladákon ugyanis a benzinnyomást semmi sem szabályozza, ezért a nyomáscsúcsoknál (főleg, ha rázkódik az autó) simán több üzemanyag megy be, mint kellene. Ez a ketyere megoldja a problémát. Aztán ott van még az UIS, amit a fojtószelepek mögé kell felszerelni, ez egy utánporlasztó szerkezet, állítólag javítja a keverékképzést. Tapasztalatom nincs róla, ezért sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom.
Ha még ez sem elég és komolyabb összeget is szánnál a járműre, akkor meg lehet próbálkozni a mikrokapcsolós karburátorral (már ha nem olyanod van), de még jobb a Samara-karburátor, azzal még tovább csökkenthető a fogyasztás. A gázrudazatnál kicsit trükközni kell, hogy működjön, de árulnak kockához való gázrudazatot is. Lehet próbálkozni ötfokozatú váltóval, ez országúton javítja a fogyasztást. A hosszú diffi mindenhol javítaná, de az már nagyobb munka annál, hogy csak a fogyasztáscsökkentés miatt belevágj. Nehéz jól összerakni egy hátsó hidat, hogy ne ordítson és ne lógjon sehol, azért ha nincs vele baj, inkább ne bántsd.
Nagyjából ennyit lehet tenni a Lada alacsonyabb fogyasztásáért azon kívül, hogy eladod és mást veszel. Ja, és persze azt se felejtsük ki, hogy sokat nyom a latban a jobb láb mérete és használata is. Ha mindig nyomod neki, mert szereted hallgatni a hangját, ne csodálkozz a magas fogyasztáson.
Én is az UIS-t akartam ajánlani.
Illetve a takaréküzemi rendszer (ami elzárná motorféknél a benzint, így spórolva) működését jó lenne ellenőrizni.
Meg ha találomra van beállítva, akkor egy beállítás műszeren nem ártana.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!