Automataváltós autóval tudok kapartatni?
Tudsz vele kaparni, de ne az általad leírt módon csináld, kár lenne szétbarmolni a váltóművet...
Az automatákon vannak számokkal jelölt fokozatok (pl. a 4 fokozatún van a D mellett még 1, 2 és 3 is). Ezek az állások azt jelentik, hogy az adott fokozatnál nem hajlandó feljebb váltani a váltó. Ergo egyszerűen behúzod a váltót 1-esbe, aztán uccu neki :-)
Megjegyzem, néhány autón nincs külön helye ezeknek az állásoknak, hanem a kar oldalra pöckölgetésével állítod, és általában ledek jelzik a műszerfalon, melyik állásban van éppen. Merci kisbuszoknál van pl ilyen (Vaneo, Viano, Vito pl. )
(ez a megoldás hagyományos bolygóműves/hidrodinamikus váltónál van, nem a tiptronicra gondolok, az más téma).
Mindket fenti valasz helyes, annyit meg hozzatennek, hogy nem minden valton van +/- (1,2 stb) fokozat, van olyan amelyiken csak a betuk. Ennek ellenere azokat is meg lehet "kapartatni" D-ben. Meg veletlenul se az altalad leirt N-be turaztatni es D-be lehuzast csinald mert tonkrevagod a valtot.
En egy Infiniti G35-el csinaltam, kikapcsoltam a kiporgesgatlot es egy kis csavarlazitot fujtunk a gumi ala, egyik lab feken, masik a gazon...A csavarlazito azert kellett, mert sima aszfalton nem akarozott neki kiporogni.
A mostani autom viszont nagy kobcentis es bazi eros, nem kell se kavics, se homok, se gumi 'olajozas', ralepek a fekre, masik labbal nyomok egy nagy gazt es firkalja az aszfaltot, ahogy kell ;P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!