Károsítja a motort ha sokszor intenzíven vezetek?
Lehet így vezetni, túléli a motor. Csak arra figyelj, hogy előtte melegítsd be rendesen, mert a hidegen hajszolás hamar kinyírja. Illetve ha intenzíven hajtod, az olaj nagyobb terhelést kap, ezért nem árt a gyári intervallum felénél-kétharmadánál lecserélni, illetve érdemes jó minőségű olajat használni.
Szóval mint írtam: a motor ilyen feltételek mellett bírnia fogja. Az erőátvitel nem biztos: a sok padlógázas indulás, erős terhelésváltás, rángatás kikezdi a kuplungtárcsa lökésgátló rugóit, a motortartó bakokat és a féltengelycsuklókat. Ne lepődj meg, ha lerövidül az élettartamuk.
nem....ha nem mindig
amúgy néha kell is kicsit huzatni,
mert havki 25000nél minidg felkapcsol "ellustul" a motorja
Nem károsítja a motort, ha megvárod mindig hogy rendesen bemelegedjen. A kuplungot, féltengelyeket jobban gyilkolod, azok hamarabb lesznek cserések, mint egy átlagos sofőrnél.
A 4-5 ezres fordulat egyáltalán nem sok egy relative kicsi benzines motornak.
Véleményem szerint minden gépnek van egy olyan munkapontja, ami fölött a terhelés káros.
Az idős gépnél ez a pont egyre alacsonyabban van.
Sőt, azt gondolom, épp úgy, ahogyan (hogy egy egészen távoli hasonlatot mondjak) egy mérleghinta is tovább marad üzemképes, ha kíméled, mintha ugrálsz rajta, a motor is meghálálja a tisztes bánásmódot.
Nincs olyan, hogy ellustul, ha nem hajtod ki, és nincs olyan, hogy szarrá kellene bármit is hajtanod, mert neked úgy tetszik.
Ha vevő lennél valaha, te is azt mondanád, az a jó gépjármű, amelyiket tisztességgel hajtottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!