Motorkerékpár felni: ütésének helyreállítása?
Szervusz!
A kisebb elváltozás milyenségétől is függ: küllős kerék, így a "nyolcast" és ha üt azt is a küllők állításával tudod megoldani. Ha maga a perem hajolt ki, akkor meg lehet próbálni kifűzni és úgy kijavítani, de akkor lehet okosabb új ráfot venni.
A küllőket pedig értelemszerűen csak akkor tudod állítani, ha nincsenek agyonrozsdásodva. Jellemző hogy minden felújítandó Pannoniának a küllői csereérettek, ilyenkor egyből szokás cserélni a ráfot is, mert azt is kikezdi az idő, újrakrómoztatni pedig elég bizonytalan, mármint ha csiszolni kell valahol a felületet akkor ott gyengül a felni.
Egyébként milyen évjáratú, melyik hónapban készült?
Másrészt pedig gyere olvasgatni, van téma a kerékfűzésről is:
Üdv.
Minden küllőt sikerült egyben kiszedni? Akkor szerencsés vagy :)
(nekem majd minden 2. küllőt vágni kelletett, végén egy kerékre való gyári maradt)
Ha a felni homok szórva van nézd át jó alaposan. A visszahajtott pereme belülről hajlamos rohadni. Akkor meg nem érdemes krómoztatni. Meg ha rozsdagödrös akkor sem(ez esetben csiszolásnál a küllőanyáknál nagyon elvékonyodna és ki is szakadhatnak)
Ráfon a kisebb sérüléseket ki lehet egyengetni. Fűzés után meg centrírozni. (ezt egy jobb bicajszerelő megcsinálja)
Aha. Akkor a fűzés csak a kérdés: a küllőket értelemszerűen feszítve ugye lehet húzni minden irányba a ráfot. Ugye kell valami állvány amin lehet forgatni a kereket és viszonyítani hol merre kell feszíteni. Ugye erre a profi eszköz a centrírozóállvány, a házi megoldás pedig a satuba függőlegesen befogott keréktengely. :)
Nem egyszerű mutatvány, amikor először próbálkoztam vele bizony ráment majdnem egy egész hétvége mire tökéletes lett a két kerék. :)
A réz "tekerentyűk" hivatalos neve küllőanya - tudtommal azok is horganyozva voltak gyárilag, ugye a ráf meg krómozva.
Ha a küllők meg az anyák épek, akkor persze vissza lehet építeni.
Ha most kellene csinálnom én rábíznám szerelőre - viszont ha T5, akkor már kisfékdobos (azaz 160 mm átmérőjűek a dobfékek), azt jóval könnyebb fűzni, mint a nagyfékdobost (a 200 mm átmérőjűt).
Egy kis vázszámozási segítség: ami a vázba ütve szerepel az alapján viszonylag logikus: típus + év (a hatvanas években egyetlen számmal jelölve, 70-ben és utána két számjeggyel) + hónap (két számjegy) + sorszám az adott hónapon belül.
Tehát 1964. májusában készült 123. darab T5 típusú moci vázszáma az lenne, hogy T5 4 05 0123.
Ez mindegyik modellnél így volt, az én 1972. augusztusi T5-ösöm (ami ugye már a H modell volt) száma T5 72 08 00XX.
Lehet hogy a rozsdadarabok zörögnek a ráf visszaperemezett részében.
Azon kívül igazából a komplett kerékben csak a csapágy zöröghetne, más zörögni tudó alkatrész nincs benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!