Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ingadozik a motorfordulatszám,...

Ingadozik a motorfordulatszám, akkor gyújtáskapcsoló a kakukktojás?

Figyelt kérdés
Van egy Citroen c3 (2003) kocsink. Azt vettem észre, hogy alapjáraton a motor fordulatszáma ingadozik. Az óra nem mutatja, annyira kicsi a különbség de mégis érzékelhető. Alapjáraton érzi azt az ember, hogy jár a kocsi, és remeg az ülés. Egyszer semmit sem érzek, egyszer meg rázkódik az ülés, mint amikor beindítod a motort, de ez felváltva De a hangján is hallatszik, hogy egyszer rendesen megy, egyszer pedig vagy 200-al csökken a fordulatszám, majd megint rendesen. a kocsi újonnan vásárolt, megkímélt, garázsban tartott, minden szervíz megvolt stb. Mi lehet a gond? 60.000 km 1.1 Benzines motor van benne.
2014. ápr. 27. 14:48
 1/7 anonim ***** válasza:
48%

nem a gyuszikapcsoló

takarítsd ki a pillangószelep házat első lépésként

2014. ápr. 27. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 kata kata ***** válasza:
100%
Az az egy biztos,hogy a gyújtáskapcsolónak ehhez semmi köze.
2014. ápr. 27. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 driverboy ***** válasza:
Ha a f. szám 200 al, növekszik, ill. csökken, az azért látható az órán szerintem.Ha tényleg nem látszik, gyertya hiba is lehet, kimarad egy egy henger, emiatt egyenletlen az alapjárat, és ezt is simán érezheted úgy, hogy mocorog az autó. Ha 200 at leesik és emelkedik a f. szám, ami látható a mutatón, akkor pedig alapjárati motorra tippelnék. :)
2014. ápr. 27. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
0%
a remegés a kitűnő illesztések miatt van.
2014. ápr. 28. 03:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Azért nem látszik, mert a számok között 1 cm távolság van, azt is meg van felezve ahová pöttyöket raktak, ráadásul az óramutató pálcika se vékony, kicsit vastag.
2014. ápr. 28. 19:47
 6/7 anonim válasza:

Nekem is ezt csinálja a 2003-as Citroen C3 1.1 benzines autóm, igaz 320 000 km-rel a háta mögött…


Végül meglett a megoldás? Mi volt az?

2022. szept. 7. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Véletlenül nem üzemmeleg állapotban történik ez?

És véletlenül nem esik egybe a hűtőventilátor ki-be kapcsolódásával?

AMi nem látszik a fordulatszámmérőn, az nem 200/perc változás, hanem még a negyede sem. Csak a terhelés változik, a generátor megterheli a motort, a motorvezérlő kompenzál, több levegőt (és ezzel több benzint is) ad neki, hogy tartsa az alapjárati fordulatot. A remegés a nagyobb terhelés miatt van.


Próbáld ki egyszer, hogy produkálja-e ezt a "hiba"jelenséget akkor is, ha egyszerre kapcsod fel a fényszórót, és a szélvédőfűtést, és ami fogyasztó még a kezed ügyébe esik. Boritékolom hogy ugyanezt fogod tapasztalni.


Szóval a fordulatszám nem változik, maradjunk annyiban. Csak a motor rezgése és hangja a megnövekedett terhelés miatt. Ez nem hiba, ez természetes jelenség, nem csak a Citroen csinálja, hanem minden, aránylag kis benzinmotorral szerelt autó.

2022. szept. 7. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!