Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire bírja egy gyári...

Mennyire bírja egy gyári turbódízel moci a tuningot? A gyári teljesítményt 30-40%kal szeretném növelni. Turbó hogy viseli a közel 2bar nyomást? Kell vmit kicserélni a motorban? Chiptuning mennyire jó és megbízható?

Figyelt kérdés
Komolyabb motor alkatrész(nagyobb turbó,más adagoló,erősebb dugó és hajtókar)cserével nem számolok!
2014. ápr. 24. 23:47
 1/5 anonim ***** válasza:

Első körben jó lenne tudni, hogy milyen motorról van szó ( vannak amik legendásan jól bírják a nyüstölést és vannak amik nem ).

CR motoroknál elő lehet csalni némi tartalékot chip tuniggal,asszem EDCseknél is.

Az ezzel az egésszel a baj, hogy látatlanban senki nem fogja tudni neked azt mondani, hogy +40%-nál 12 évet ki fog bírni a dugattyútető vagy a hajtókarcsapágy..Nyilván gyárilag valamivel túl vannak méretezve, de erősebb bélés nélkül szerintem lutri az egész.

2014. ápr. 24. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
A 7-8 milliós kategóriában kritikán fölüli gép végzi széria turbó miatt tréleren, erre nagyon nem büszkék a gyártók...... nos ezt még húzni, tuningolni nem sok jóra vezet.
2014. ápr. 25. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Egy Civic 2.2 ctdi-re gondoltam..gyárilag 140le és olyan 185 körülire lehetne fel chippelni. De szimpatizálok még Seat leon supra Tdi-vel is. Bár jobban hajlok a Japán felé...A többi(Bmw,Audi) túl drága nekem. :)Mivel csak benzines autóim voltak eddig,amik kissé sportosak. Szeretnél váltani vmi megbízható dízelre. mondjuk a kettős tömegű lendkerék,a részecske szűrő(mivel többnyire városban futkosok)nem épp az új autók erőssége..hmm!
2014. ápr. 25. 22:40
 4/5 anonim ***** válasza:

Tegyük fel megcsippeled a gépet. Mi a garancia arra, hogy az összes injektor egyformán fog dolgozni? Ha a "normálistól" egy minimálisan is nagyobb lesz az eltérés, akkor kiegyensúlyozatlan lesz a motorod, ami némi extra vibrációt gerjeszt és mondjuk 50 000km-alatt letérdel a kéttömegű lendkerék.

És akkor még nagyon el sem rugaszkodtam a valóság talajától. Ha még új a verda, akkor nincs ezzel gond, de ha egy használttal csinálod, akkor lutri.

2014. ápr. 25. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Akkor ha jól értelek,egy régebbi konstrukcióval amiben még nincs kettős.t.lendkerék és nincs túl bonyolítva,azzal jobban jönnék ki a tuning terén. De hát azokba meg sok km...nem egyszerű a helyzet! :D
2014. ápr. 26. 11:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!