Mennyire bírja egy gyári turbódízel moci a tuningot? A gyári teljesítményt 30-40%kal szeretném növelni. Turbó hogy viseli a közel 2bar nyomást? Kell vmit kicserélni a motorban? Chiptuning mennyire jó és megbízható?
Első körben jó lenne tudni, hogy milyen motorról van szó ( vannak amik legendásan jól bírják a nyüstölést és vannak amik nem ).
CR motoroknál elő lehet csalni némi tartalékot chip tuniggal,asszem EDCseknél is.
Az ezzel az egésszel a baj, hogy látatlanban senki nem fogja tudni neked azt mondani, hogy +40%-nál 12 évet ki fog bírni a dugattyútető vagy a hajtókarcsapágy..Nyilván gyárilag valamivel túl vannak méretezve, de erősebb bélés nélkül szerintem lutri az egész.
Tegyük fel megcsippeled a gépet. Mi a garancia arra, hogy az összes injektor egyformán fog dolgozni? Ha a "normálistól" egy minimálisan is nagyobb lesz az eltérés, akkor kiegyensúlyozatlan lesz a motorod, ami némi extra vibrációt gerjeszt és mondjuk 50 000km-alatt letérdel a kéttömegű lendkerék.
És akkor még nagyon el sem rugaszkodtam a valóság talajától. Ha még új a verda, akkor nincs ezzel gond, de ha egy használttal csinálod, akkor lutri.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!