Mi a véleményetek egy turbódízeles Renault Mégane (2005) 1.5 dCi-s (101 LE) chiptungról? Előnyök és hátrányok tekintetében.
Na, úgy látszik bojréször nap van ma.
130 körülit írnak, de tapasztalatok alapján, bármit is állít a chiptuningos, nem lesz hosszú életű az autó motorja, a javítás sokba kerül majd, akár csak a többlet fogyasztás, merthogy az is nő, hiába reklámozzák, hogy kevesebbet fog fogyasztani. Jó ez a motor így, ahogy van, elég haladós.
Azt majd a kérdező eldönti, hogy jó e neki így motor, elég "haladós"-e, nyilván nem véletlenül írta ki a kérdést.
Pro: ez egy modern diesel, és valóban egész erős motor chip nélkül is, sokat ki lehet hozni belőle, ha lenne rá pénzem, én megcsináltatnám.
Valójában minden rajtad múlik, hogy mennyira rugdosod a chip után. Mert ha nagyon, az a turbónak se tesz jót, és a fogyasztása is megnő. Amennyiben viszont átlagos mész vele, a fogyasztás se fog megnőni jelentősen, és ha odafigyelsz rá (pl komolyabb terhelés után nem rögtön állítod le, hanem hagyod járni egy kicsit, stb.), akkor motorikusan sem lesz vele gond.
Ez az 1.5 dci alapból nem egy világbajnok konstrukció. Láttam már párat ami csapágyas lett, gyári állapotában.
Az olajcserékre nagyon figyelj oda. Csak minőségi olajat használj és azt is cseréld 10 ezer kilométerenként.
2:Majd ez alapján eldönti a kérdező, ha így jobban tetszik:
Kis összefoglaló az 1.5 dci motor tuningolásáról, Vannak bővebb fórumok is a témában, de a lényeg ez:
A motorban és még a váltóban sincsenek tartalékok a biztonságos tuninghoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!