Egerecske kérdése:
Mitől van hogy kocsiba zenét hallgatok, csak gyújtás van rajta, majd ha ráindítok a zene elhallgat, megyek 10 métert és megint szól?
Figyelt kérdés
Nem lehetne azt megcsinálni hogy, ne szakadjon meg a zene, ha ráindítok? Ha meg lehet, akkor vannak e hátrányai?2014. ápr. 13. 21:59
1/13 anonim válasza:
nem, mert ha jó helyre van kötve a cucc, akkor "elveszi" tőle a tápot az autó, hogy az indítózáshoz tuti legye elég szufla.
2/13 anonim válasza:
Nem vagyok egy nagy elektrotechnikus, de nem biztos hogy az indítás alatt fellépő feszültség esést tolerálná a terhelés alatt lévő fejegység. :D
3/13 anonim válasza:
komolyabb hangcuccal sosem inditoznek, ahogy en sem teszem, akkorat leng ki a melynyomo, h tuti karos, kapcsold ki addig.
4/13 anonim válasza:
Meg lehetne csinálni, ha nem a gyújtáskapcsolóra lenne kötve a rádió, hanem külön. De vannak hátrányai, elveszi az önindítótól az áramot, egy gyengülő akkunál lehet hogy örömmel hallgatod a zenét, de az autód már nem indul be, főleg hidegben. Nyilván van akku töltő is és ha már gyenge le kell cserélni az akkut, de még ott a világítás is forog a ventillátor hogy fűtsön vagy csak hogy ne párásodjon az ablak, az is fogyaszt. Nem véletlen csinálják úgy gyárilag.
5/13 anonim válasza:
Az én fejegységem /erősítőm külön szálra van kötve, mely az akkumulátortól jön be az utastérbe.
Így nem kapcsol ki pár másodpercre még indítás alatt sem, viszont nekem sem ajánlották ezt a verziót, mert károsan hat a fejegységre.
6/13 anonim válasza:
Hát én még életembe nem láttam olyan autót, ahol indításkor nem hallgatna el a zene. Nekem is elhallgat. Viszont ha beindítom és már jár a motor, egyből visszajön, nem kell 10, sőt 1 métert se mennem. Na de szóval ne babráld!
7/13 Nincki válasza:
Az én gyári fejegységem is elhallgatott indítózás alatt, de mióta lecseréltem, azóta megy végig, ugyhogy szerintem el nem veszi a gyújtás kapcsolóval kapcsolt feszt, hanem csak annyira lecsökken, hogy az már nem elég némely fejegységnek és kikapcsol.
8/13 anonim válasza:
Nekem is kikapcsol a gyári egység. Haver direktbe kötötte az akksira, kb. 2 hét után kihalt a cucc :D
9/13 anonim válasza:
Azért hallgat el a zene, mert indítózáskor az indítómotor áramfelvétele óriási (több száz A), ezért jelentősen leesik az akkumulátor feszültsége. A fejegység meg ezt nem mindig szereti: ha 12 V névleges feszültségre találták ki, 9 V-tal aligha akar majd működni. Vannak típusok, amik az indítózás idejére ki is kapcsolnak bizonyos fogyasztókat, hogy biztosan legyen elég áram az indítómotornak. A biztosítéktáblát kikerülve megoldható a probléma, ekkor fog szólni a zene indítás közben is, de attól még fennáll a feszültségesés, amit nem szoktak szeretni a fejegységek. De talán nem halsz bele, ha 10 másodpercre megszakad a folyamatos tüc-tüc.
10/13 anonim válasza:
Utolsónál a pont, az indítómotor 2-300 A-es áramerősségű áramot is felvehet amikor működik, és hogy biztosabb legyen az indítás, a rádió lekapcsol. Sőt, ültem olyan autóban is, ahol a fényszórók is lekapcsoltak, amikor indítóztam. (nem, nem elhalványodtak, lekapcsoltak, mielőtt az indítómotort elindult volna)
Szerintem azt a 10 mp-et kibírod zene nélkül, cserébe hosszabb életű lesz az akksid és a rádiód is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!