Az 1.4 es Honda Civic-et mekkorára lehet max felfúrni vagy mit kell cserélni hogy 1.7 vagy 1.9 es legyen?
Az ilyen mértékű felfúrás után újra kellene papírozni, ami nem fog menni. Amúgy műszakin lebukhatsz. Ez már nem a trabantos, ladás korszak, hogy fúrogatunk.
Az egyéb technikai akadályokba már nem is mennék bele, mert felesleges.
Az egész motort kellene cserélni, de még az is nagyon macerás, akkor inkább már eladni és venni egy másik autót.
Olvass el egy csomó szakcikket itt a neten, és tanulmányozd a korszerű Ottó-motorok felépítését, akkor nem kell ilyeneket kérdezned.
A választ már biztosan sejted, hogy nem. A hengert fel lehet fúrni, de az kb 0.25-1.00 mm-es átmérő növekedést eredményezhet. Ha ennél sokkal többet vesznek ki a persely, vagy a keményfém bevonatú öntvény anyagából, a robbanótér elveszti a tervezett szilárdságát, valamint az így nyert plusz teljesítmény túlterhelheti a motor alternáló és forgó tömegeit. Aztán még ott van a plusz hőterhelés is, de nem folytatnám, nem biztos, hogy érdemes. Tehát egy fúrással maximum néhány köbcentiméterrel fog nőni az égéstér, és a teljesítmény is csak a gyári érték közelébe kerül. Teljesítményt növelni másképpen szoktak manapság: vezérlés átépítésével, a töltőlevegő és az üzemanyag nyomásának és mennyiségének növelésével, fordulatszám emeléssel (ennek is számtalan feltétele van), és még lehetne folytatni.
A Te esetedben a motorcsere lenne a megoldás, mint ahogy az egyik válaszadó is írja, de akkor a kasztnit is meg kell erősítened, és az további feladatok elé fog állítani.
Amúgy ahhoz, hogy 1.7 vagy 1.9 legyen ezt kell cserélned:
motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!