Mi található egy motor kipufogójában pontosan?
Van egy "Dominator" nevezetű kipufogó ami elég drága(47e.Ft) viszont nagyon tetszik a hangja a gyárival ellentétben.
Mi van benne? Van esetleg olyan barkács oldal, ahol szét szednek ilyet, esetleg lemásolnak? Elég lenne egy rajz is.
Konkrétan erről van szó:
Nem akarok veled vitázni, de ha adott hozzá minden, akkor is ha 3 nap alatt csinálom meg és napi 8 órát dolgozom vele akkor is a jelenlegi béremmel számolva ami napi 8 órába 5e. ft körül mozog, még akkor is megéri nekem.
+ alapanyag, az se olcsó, gondolom rozsdamentes lemezből van.
Ha látnám, hogy mi van benne, és tényleg bonyolult lenne legyártani akkor nem kezdenék bele. De szerintem nem lehet olyan bonyolult, hogy 2-3 nap alatt nem lehetne megcsinálni.
a hátsó dob csak egy hangtompító,csö kígyó szerü+lehet szén szűrű...
De mindegyik más kiképzésű,csak akkor tudnád legyártani ha a gyártási adatokat tudnád vagy szét vágnál egy ilyen dobot.
A kipufogó elején van a könyökcső. Ez egy hajtott acélcső, a lényeg a két végén van. A hengerhez vagy peremezéssel kapcsolódik, vagy csak le van szúrva a vége. Peremezés esetén a perem alá valami tömítés kerül és ezt szorítóanya húzza rá a hengerfej kipufogócsonkjára, ha pedig egyenes, leszúrt csőről van szó, akkor a csővégtől pár centire vannak rugóakasztó fülek és 2-3 húzórugó húzza be a könyököt a hengerfejen kialakított fészekbe. Ez gyorsasági motorokon terjedt el. Esetleg csatlakozhat még a könyök a hengerhez hegesztett talppal is.
A könyök túlvége kb. hasonló, utána jön a dob. Ez általában abszorpciós rendszerű. Van benne egy perforált lemezből készült cső, ami kicsit nagyobb átmérőjű, mint a könyökcső, ezt veszi körül a dob külső palástja, ami egyszerű acéllemez. A kettő a dob két végén találkozik, itt vagy hegesztett a két végelem, vagy csavarozható, esetleg popszegeccsel rögzített. A perforált cső és a külső palást közti térbe van betömve a kőzetgyapot, ami a hangot tompítja.
Vagyis ha kipufogódobot szeretnél gyártani, akkor kell némi perforált lemez, azt meg kell hajlítanod henger alakúra, ki kell szabnod a végelemeket és a palástot, majd szépen össze kell ezekből hegesztened-csavaroznod a dobot. Ja, igen, kell még majd két kisebb csődarab: az egyik a könyökhöz, ahol csatlakozik a könyökcső, a másik a dob végére, hogy ne a perforált cső bújjon ki a dob végén. Ha ezeket otthon meg tudod oldani, akkor próbálkozhatsz a gyártással. Egyébként is a felületkezelés nagyobb feladat: házilag nem fogsz tudni krómozni, marad a hőálló, ám kevéssé ízléses kályhaezüst.
Viszont akármilyen jól is sikerül a dob, közúton nem használhatod, mert a házilag épített kipufogón biztos, hogy nincs jóváhagyási jel, anélkül meg elméletileg nem lehet közúton közlekedni vele.
Gyárilag ilyen belülről egy kipufogó: i250.photobucket.com/albums/gg243/camelrideradv/ExhaustXTZ750inside.jpg
Mint egy labirintus...
Itt egy egész jó leírás a házi sportdob gyártásáról:
www.valitalo.org/true_dual_stainless_exhaust.htm
Az teljesen oké, hogy meg van minden eszközöd hozzá és legyártod 3 nap alatt. Ha az anyagköltséged meg is áll, mondjuk 15000-ben és a saját munkádat nem számolod akkor jó vagy. De ha nem sikerült elérni a kívánt hatást, akkor elb@xtál 15 000-ret és 3 napot feleslegesen :D
Az utolsó linkel kipufogóépítés elég korrekt, de ebből még nem tudjuk meg, hogy mitől olyan a hangja a Dominatornak amilyen :/
Amúgy, ha belevágsz sok sikert hozzá és elkészülte után ne felejts el feldobni a youtube-ra egy jó kis videót a hangjáról :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!