Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen gyertyát vegyek, a...

Milyen gyertyát vegyek, a 210-es babettámba? Hogy kicsit jobban is menjen. :D

Figyelt kérdés
2009. dec. 19. 11:34
 1/10 anonim ***** válasza:

Forma-1-est. Persze nem kizárt, hogy az F1-ek se a gyertyától mennek jól...

Amúgy bármilyen gyertya megteszi, ha cserekor felfúratod a hengert, a felömlőket felreszeled, stb. :) Vagy, ha pl. egy japán krosszmotorét teszed bele anélkül, hogy a blokkot lecsavarnád róla...

2009. dec. 19. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Érezhető javulást semmilyen gyertyacsere sem hoz.Csak ezért kár kidobni sok pénzt valami drága gyertyára.
2009. dec. 19. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Isolator 260 jó abba, én már elég régóta használom a Simsonba és mindig első rúgásra indul és szebben jár mint az NGK-val, a Brisk-kel, és a Denso-val együttvéve


15/F

2009. dec. 19. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
A Babetta alacsony feszültségű gyújtása jóvoltából (még mielőtt belekötne valamelyik önjelölt gépjárműmérnök: tudom, hogy több tízezer voltos a gyújtófeszültség, de messze nem éri el a modern gépjárműmotoroknál használt értéket) a többelektródás gyertyák használata nem lehetséges, ezért aztán olyan gyertyatípust, ami legalább elméletben növelhetné a teljesítményt, nem fogsz találni. A félcolos menethosszú M14-es Isolator, Brisk, Denso, NGK vagy bármi más jó bele - hogy ezek közül melyik, az minden motornál változik. Esetleg a hőértékkel tudsz játszani annak függvényében, mennyire húzod neki, de hidd el, attól sem lesz táltos a Babetta.
2009. dec. 19. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
kössz a komikat. :D
2009. dec. 19. 16:32
 6/10 anonim ***** válasza:
Többelektródás gyertyát bármilyen feszültséggel lehet használni, mivel az ívkisülés legszívesebben az elérhető legrövidebb távon igyekszik 'ugrani', nem pedig annyi felé, ahány elektróda van. De a laikusnak jól hangzik, hogy 4 pólusúval 4 "szikrája" lesz, holott nem is 4 és nem is "szikra" (ahogy a motor sem robbanó, hanem belsőégésű)... ;)
2010. márc. 29. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
De, hogy legyen válasz is: nagyobb köbcenti= több kraft. A gyertyának nincs köze a teljesítménynöveléshez, csak a csökkentéshez, ha valamely oknál fogva 1-1 (v. sok) gyújtás kimarad, mert pl. elkoszolódott (nem megfelelő hőérték), v. elhasználódott.
2010. márc. 29. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Persze, bármilyen feszültséggel lehet használni a többelektródásat is, viszont a többelektródásak elektródahézagai nagyobbak, mint az egyelektródásaké. Gyakran 1 mm-es vagy afölötti hézagot állítanak be gyárilag, mert nagyfeszültségű, nagy teljesítményű elektronikus gyújtásokhoz tervezik őket. Tehát a legkisebb hézag is jóval nagyobb lesz, mint amit a Babetta el tud viselni. Egy sokelektródáson hézagot állítani meg nem leányálom... Nem megvalósíthatatlan, csak nehézkes és mint írtam: az ilyen gyertyától sem lesz táltos a Babetta, felesleges beleépíteni.
2010. márc. 29. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
köszi a komit
2010. máj. 15. 12:38
 10/10 anonim válasza:
Brisk N17C
2019. júl. 22. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!