B jogsi, hányadik órán éreztétek?
Olyanok történetére lennék kíváncsi, akik úgy kezdték a jogsit, hogy nem vezettek előtte autót, max tudták mi a váltó meg hol vannak a pedálok :)
Most tartok a 7. óránál, közelekdni tudok, de sokat belesegit ( kormány pedálok) az oktató és nehéz egyszerre több mindent csinálni. Váltani még sajnos nem tudom mikor kel fel, illetve le. Nektek mennyi idő volt mire azt éreztétek, hogy nem kell annyira a kocsira koncentrálni, hanem már csak a forgalomra gyalogosokra, táblákra. Elég volt a 29 óra? nagyon fontos lenne egy kis viszonyítási alap, mert amikor nagyon ideges és majdnem kiabál az oktató, mert túlnyomom az indexet meg kuplungozáskor a gázon marad a lábam akkor 1 pillanatra elbizonytalanodok, hogy lehet még sem fog menni... :(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni. Ennek ez a kulcsa.
Ha esetleg van otthon autótok vagy ismerős, aki ráér, akkor mondd meg neki, hogy vigyen ki egy üres területre, ahol lehet gyakorolgatni. Biztosan van a környéketeken ilyen. Ott nem lesz rajtad nyomás sem, hogy az oktatónak is megfelelj, elég csak magadra koncentrálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Otthon gyakorolj nagyon sokat, hogy az órákon már csak a forgalomra kelljen figyelned. Én 14 éves koromban kezdtem vezetni, minden hétvégén tanultam a szőlőhegyen. Szerintem pénzkidobás oktató mellett tanulni a járműkezelést, mikor otthon töredékéért megtanulhatod. Nem tudom, most mennyibe kerül, de már 10 éve is indokolatlanul drága volt, mikor tanultam.
(Az index túlnyomásán pedig ne aggódj, bárkivel előfordulhat, pár hete a saját autómban reccsentettem meg szegény indexkart egy dupla balra kanyarodás közben.)
Köszönöm! Igen, a motorozás sokat segít B jogsinál :)
Nem szeretném semmiképp feladni, csak sajnos 200ezerbe áll meg és nem lesz 10-15 plusz órára pénzem. Nekem még mindent mond az oktató, de amikor gyorsan kell mindent egyszerre csinálni és gyorsan is mondja, mindig belekeveredek. Főleg amikor elindulok a zöldnél és hirtelen hopp gyalogos...nem lép ki elém de nehéz hirtelen megállni figyelni... annyira bizom benne, hogy a 20. óránál magamtól megyek
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért annyira sokat ne gyakorolj otthon, minden oktató rémálma az "én már tudok vezetni, csak a papír kell" típusú tanuló.
Annyit gyakorolj, hogy hogyan kell szépen elindulni, és megállni, meg az un. csúsztatott kuplunggal éppen csak lépésben menni a kocsival (velem édesapám ezt addig gyakoroltatta a réten, amíg menet közben ki tudott szállni az autóból, és vissza, tehát nagyon lassan és nagyon egyenletesen tudtam kezelni a kuplungot és a gázt:) )
De felfelé kapcsolgatást, kanyarodást majd megtanítja az oktató, mert mondjuk édesapád megtanítja neked a saját módszereit, aztán lehet az nem "szabályos", és az oktató ugat érte, a vizsgabiztos meg elkaszál. Ha pedig rögződött korábbról más, akkor nagyon nehéz átnevelni magadat új szokásokra.
A 30 óra alatt megtanulsz úgy vezetni, hogy átmenj a vizsgán. Később pedig kialakulnak a saját rutinjaid.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A páromnak nagyon nehezen ment, rengeteg plusz órát vett, a végén sem volt magabiztos s speciel parkolni máig nem próbál szűk helyre (jó, most is kezdő még, kb. 6000 km-rel egy év alatt). Nagyon zavarta, hogy teljesen máshogyan kell autót vezetni, mint motort... Úgyhogy neki nem segített a 100 ezer km motoron.
Nekem csak motoros jogsim van, de rengeteg óra kellett ahhoz, hogy ki tudjak menni a forgalomba, igaz, összetett volt a probléma, egy jó kis nyaralás után elkezdtem fejlődni, addig kimerült voltam. De nem baj, ha lassan megy, csak menjen :) Engem nem zavart, hogy az átlagnál sokkal több időre van szükségem. Bár nekem a váltás és egyéb alapdolgok annyira nem voltak vészesek, a kis ívben kanyarodás volt a mumus, nem technikai, hanem lelki okokból... De már túl sokat írtam magamról, bocs. Szóval nekem természetes, hogy nem mennek ezek mindenkinél hipphopp. Ez még önmagában nem baj, többet kell gyakorolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!