Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbós Rally autókban tényleg...

Turbós Rally autókban tényleg van olyan "szerkentyű", ami fent tartja a turbó nyomást akkor is ha nem nyomják a gázt a versenyzők?

Figyelt kérdés

mi pontosan a neve?

Utcai autókba is lehet tenni?


2014. ápr. 1. 12:50
 1/3 anonim ***** válasza:
Nem tudok róla, viszont a F1-es V6-osokban van, és szerintem nagyon ötletes!
2014. ápr. 1. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
És mindent lehet, de utcai autóba beszerelni túl drága és bonyolult lenne, és nehéz lenne úgy összehangolni mindent, hogy müködjön is.
2014. ápr. 1. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

A töltőnyomás megtartására két eszközt vetnek be a turbós raliautókon. Az egyik a lefújószelep vagy BOV: ezt a feltöltő és a fojtószelep közé építik és gázelvételkor a fojtószelep mögötti vákuum nyitja ki. Mikor kinyit, a fojtószelep előtt feltorlódó levegőt elengedi a szabadba egy jellegzetes pisszenés kíséretében, így a feltöltő szabadon foroghat, lassan esik vissza a fordulata. Ezért mikor felkapcsolás után újra a gázra lép a pilóta, csaknem ugyanannyi lesz a töltőnyomás, mint gázelvételkor. Ezt utcai autókba be lehet építeni, a drágább turbós benzinesekben gyárilag is benne van. Ám sokszor nincs hangja, mert utcai kivitelben gyakran a légszűrő mögé nyomja vissza a levegőt. A határtalan emberi hülyeség azóta már turbódízelekhez is párosította eme eszközt, csak nem tudom, minek. De a Tédéjihívő Miskák váltig állítják, hogy igen hasznos.

A másik szerkezet, ami az optimális turbónyomásért felel, az Anti-Lag-System vagy ALS. Ez főleg rajtnál látványos: a rajtra várakozó autó éktelen recsegő-ropogó-durrogó hangot ad ki, a kipufogó pedig lángnyelveket szór. Ez úgy működik, hogy a rajtautomatikát bekapcsolva az ECU eltolja a befecskendezés és gyújtás időpontját úgy, hogy az üzemanyag ne csak a hengerben, hanem a kipufogóban is égjen. Így az égésből származó nyomáshullámok rendesen felpörgetik a turbó turbinaoldalát, ezért teljes töltőnyomással tud rajtolni az autó. Ha nem lenne az ALS, várni kellene pár tizedmásodpercet, mire felépül a töltőnyomás, ugyanis a kinyomott kuplunggal, terhelés nélkül bömböltetett motor nem termel annyi kipufogógázt, ami rendes turbónyomást tudna produkálni. Ezt a szerkezetet utcai autókba nem szokták beépíteni, mert a kipufogó nem különösebben örül neki és nem is egészséges a közúton lángnyelveket eregetni.

2014. ápr. 1. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!

Adataid védelme fontos számunkra!

Mint a weboldalak többsége az interneten, honlapunk működéséhez és célzott hirdetések megjelenítéséhez mi és hirdetési partnereink is cookie-kat tárolunk az általad használt eszközön. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a hozzájárulásod szükséges. Erről az adatvédelmi tájékoztatónkban részletes információkhoz juthatsz, illetve bizonyos cookie-k használatával kapcsolatban további lehetőségeid vannak.