Trabant elektronika probléma?
Gratulálok! Úgy tűnik, sikerült megsütnöd pár elektromos alkatrészt. Hiszen honnan is gondolhattad volna, hogy a 6V névleges üzemi feszültségre tervezett NDK-s alkatrészek nem fogják elbírni a kétszer akkora feszkót? Hiszen azokba' anyag van, azok bírják!
Vagy nem. A kétszer akkora feszültség hatására majdnem kétszer akkora áram folyik rajtuk (azért csak majdnem, mert úgy felmelegednek, hogy jelentősen nő az ellenállásuk), azt' jól megsülnek. Lehet, hogy nem ártott volna figyelni fizikaórán a "péeggyenlőúszorí" képletnél.
Szerintem inkább kezdd a teljes elektromos rendszer 12V-ra cserélésével. Elvileg a kábelezéshez nem kellene hozzányúlni, mert a kétszer nagyobb feszültség feleakkora áramerősséget kíván ugyanazon teljesítmény eléréséhez, vagyis a 6V-os kábelezés vezetékvastagsága bőven elég a 12V-os rendszer kiszolgálásához. A probléma azzal van, hogy a legfiatalabb Trabi is 25 éves, és a kábelek, csatlakozási pontok sem örök életűek - főleg nem egy Trabantban.
De elsőként a dinamót cseréld le 12V-os generátorra, a feszültségszabályzót, az akksit és az izzókat cseréld ki. Ami marad (kb. fényváltó relé, indexrelé, ablaktörlőmotor) azok viszonylag jól tolerálják a dupla feszültséget, mert ritkábban vannak használva. De érdemes ezeket is majd idővel kicserélni, mert elég izgalmas pillanatokat tud okozni az, ha mondjuk a fényváltórelé a forgalom közepén durran el, és amperszagú, tejfehér füsttel telik meg egy pillanat alatt a belső tér, miután csattan és szikrázik egy hatalmasat :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!