Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabant elektronika probléma?

Trabant elektronika probléma?

Figyelt kérdés
Az a helyzet hogy a 6 voltos trabantomat 12 voltos akkumulátorral használtam egy idejig. Most sajna úgy néz ki hogy valami meghibásodhatott az elektronikában, mert semmi nem működik az autóban ami elektronikával kapcsolatos, egyszerűen olyan mintha full le lenne merülve az akksi. Másik akksival sem jó. Hol kéne keresnem a probléma megoldását? feszültségszabályzó? előre köszönöm!

2014. márc. 26. 20:21
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Gratulálok! Úgy tűnik, sikerült megsütnöd pár elektromos alkatrészt. Hiszen honnan is gondolhattad volna, hogy a 6V névleges üzemi feszültségre tervezett NDK-s alkatrészek nem fogják elbírni a kétszer akkora feszkót? Hiszen azokba' anyag van, azok bírják!

Vagy nem. A kétszer akkora feszültség hatására majdnem kétszer akkora áram folyik rajtuk (azért csak majdnem, mert úgy felmelegednek, hogy jelentősen nő az ellenállásuk), azt' jól megsülnek. Lehet, hogy nem ártott volna figyelni fizikaórán a "péeggyenlőúszorí" képletnél.

2014. márc. 26. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod, de ezekre én is rájöttem. A probléma megoldását keresem, és nem pedig azt, hogy hogyan is keletkezett a probléma! Nem értem miért kell ilyen lekezelő választ adni a kérdésemre... inkább mondj valami hasznosat..
2014. márc. 26. 21:05
 3/9 anonim ***** válasza:
trafó, kondi,feszabályzó
2014. márc. 26. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Napkiraly ***** válasza:
Gondolom valami rövidre zár ha semmi nem megy, így a 6V-os akkud is tönkre fog menni
2014. márc. 26. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Valószínűleg hazavágtad a fesszabályzót..
2014. márc. 26. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Akkor egyenlőre kezdem egy fesszabályzó cserével..
2014. márc. 26. 22:16
 7/9 anonim ***** válasza:

Szerintem inkább kezdd a teljes elektromos rendszer 12V-ra cserélésével. Elvileg a kábelezéshez nem kellene hozzányúlni, mert a kétszer nagyobb feszültség feleakkora áramerősséget kíván ugyanazon teljesítmény eléréséhez, vagyis a 6V-os kábelezés vezetékvastagsága bőven elég a 12V-os rendszer kiszolgálásához. A probléma azzal van, hogy a legfiatalabb Trabi is 25 éves, és a kábelek, csatlakozási pontok sem örök életűek - főleg nem egy Trabantban.


De elsőként a dinamót cseréld le 12V-os generátorra, a feszültségszabályzót, az akksit és az izzókat cseréld ki. Ami marad (kb. fényváltó relé, indexrelé, ablaktörlőmotor) azok viszonylag jól tolerálják a dupla feszültséget, mert ritkábban vannak használva. De érdemes ezeket is majd idővel kicserélni, mert elég izgalmas pillanatokat tud okozni az, ha mondjuk a fényváltórelé a forgalom közepén durran el, és amperszagú, tejfehér füsttel telik meg egy pillanat alatt a belső tér, miután csattan és szikrázik egy hatalmasat :D

2014. márc. 27. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
igen ezen is nagyon gondolkozom, tudom is már hogy mit hogyan kell, csak először megoldom a gondot. Az index relét is cserélni kell, az ablaktörlő motor meg magáért beszél, mert olyan gyorsan töröl hogy nem bírod követni a szemeddel :)
2014. márc. 27. 22:24
 9/9 anonim ***** válasza:
Hát igen, még azelőtt elporlasztja az esőcseppeket, mielőtt a szélvédőre érnének. A 19. sz.-ban az ilyen szerkezeteket oszcillátorként alkalmazták :) Az index se kutya, kicsit erősebb izzóval stroboszkópnak is megfelelne. Ismerem, én is szenvedtem egy keveset a 12V-ra történő átalakulás folyamatával anno :) Bár nekem az indexet hamar kilőtte, egy darabig a haverom volt a jobboldali indexem. Viszont az ablaktörlővel még hónapokig elmászkáltam utána, és a fényváltó relém is egész sokáig bírta.
2014. márc. 27. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!