Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért jó kirakni az interkúlert...

Mért jó kirakni az interkúlert az első lökhárító elé a motortéren kívülre?

Figyelt kérdés

Pont ma láttam egy ilyen autót. Egy kisebb koccanásnál is így elég komoly kár keletkezik az autóban. Hűtést meg kap a hűtőrács mögött is. Akkor mért jobb így?

Ráadásul ilyen nem túl ízléses, az autó színétől teljes mértékben elütő színes szilikon csövek voltak raja.


2014. márc. 25. 16:46
 1/9 anonim ***** válasza:
8%
Ennek az alkatrésznek az a szerepe hogy visszahűtse a levegőt a turbo számára, ha kint van akkor telibe kapja a hideg levegőt, jobban visszahűti. a turbo hidegebb levegőt tud bepréselni, a hideg levegőben pedig több az oxigén, igy a motor hatásfoka sokkal jobb. Ez az oka.
2014. márc. 25. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Azért jó mert vagány. Utcai körülmények között az a pár fok különbség nem nagyon számít,ami a lökös előtt és mögött van.
2014. márc. 25. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
1. vagyok, egyébként a 2.-nak is teljesen igaza van, a versenysportokban van igazi szerepe ennek.
2014. márc. 25. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Még jó, hogy sokkal hatékonyabb, ha "tölcsér" effektust keltő oldalak veszik körül, mivel akkor nem húz el mellette a levegő, hanem kénytelen közte átmenni, ami ugyan picit növeli a légellenállást, de lényegesen hatékonyabbá teszi a coolert... Azért szokták kirakni oda előre, mert a motortérben egyszerűen nincs hely.
2014. márc. 25. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Mindenkinek igaza van! Azt viszont hozzá tenném hogy vannak olyan autók, amiknél egyszerűen nem férne el utólagosan a cooler úgy, hogy a levegő is érje, ezért teszik kívülre.

(Nekem egyébként tetszik)

2014. márc. 25. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

# 1, tudom mire jó az interkúler, ennyire nem vagyok sík a témában. Van az én autómban is, szépen gyárilag a hűtőrács mögött.


Nem hiszem, hogy az a szellős rács néhány százaléknál több hűtőlevegőt takarna ki a kúler elől. És akkor alaposan felülbecsültem. Ez egy 100-200 lóerős utcai autónál 50km/h sebességnél nem hiszem hogy érezhető különbséget okozna.

Ennél viszont sokkal nagyobb hátrányát látom. Elég egy kisebb koccanás, vagy csak hogy parkolóban meghúzzák, netán valaki belerúgjon, máris hat számjegyű a károd. Nekem ez kicsit olyan, mintha valaki kilógatná a turbót a karosszérián.

2014. márc. 25. 18:41
 7/9 anonim ***** válasza:

Elnézést kérek, csak bátorkodtam azt gondolni a kérdésed alapján hogy nem lehetsz valami hozzáértő. Egyébként igazad van 50-nél nem számít ha csak a gyereket kell elvinni az óvodába, meg a városban ide-oda menni lassan és biztonságosan, és tényleg drága, meg sérülékeny ha kint van.


Aztán ott van a másik oldal aki nem foglalkozik azzal milyen drága meg hogy néz ki, a lényeg hogy minél nagyobb legyen és minél több és semmi még 2 négyzetcentiméter se akadályozza a levegő útját és ha lerúgod 210-nél még toljon. Mások a szempontok és mindenkinek igaza van a saját életében.

2014. márc. 25. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Semmi gond. Neked is igazad van. Biztos van ilyen is. Csak amit én láttam ma, az speciell egy elég öreg 20 év körüli, külsőre elég elhanyagoltnak kinéző (piszkos, rozsdafoltok a küszöbön, bemattult fényszóró) autó volt, amiről nem erre asszociáltam.
2014. márc. 25. 20:00
 9/9 anonim ***** válasza:
Lehet hogy egy sleeper vagy egy enyhe rat verdát láttál.
2014. márc. 25. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!