Mennyire számít használt autó vásárlásakor, hogy hány km van benne? Mi számít jónak?
Az az autó számít jónak ami jó állapotú, vigyáztak rá, rendesen szervizelték.
Lehet egy autóban 100 ezer km ha nem az előírtak szerint cseréltek benne olajat és tiltásig forgatták a motort. Vagy van egy autó, félmillió km-rel, autópályán állandó kis fordulaton, a gyárinál sűrűbb szervizperiódusokkal. Vajon melyik fog tovább élni?
Valamint itthon közkedvelt sport hogy visszatekerik a km-órát mert tudják hogy az áltagvásárló inkább megveszi a kevesebb km-est állapottól függetlenül. Így lesz a negyedmilliót futott autóból 100 ezret futott autó. Aztán csodálkozik majd az új tulaj hogy miért ment tönkre ez+ez 200.000 km-nél ha a gyártó szerint 350-et bírnia kellett volna.
volt már egy mitsubisink amit 130ezer kilóméterrel vettünk meg mondán.. 400-500-at úgy is elfutnak..majd rövidesen kiderült hogy már meg futotta 380-at..pedig semmi kopás nem volt stb.. így könnyen tekergették , volt viszont egy Renaultunk amit 240ezer km-rel vettünk meg.. de az valós is volt és miután korábbi gazdáját felkerestük kiderült szinte csak autó pályán volt használva.. ezek után mi további 150ezret tettünk bele egyetlen meghibásodással..
Hogy ezekkel csak szerencsénk volt vagy valójában ennyit bírniuk kell és csak a tekergetés miatt , miatt terjedt el hogy 200ezer felett futott autótól már óvakodnak az emberek..igen ezt utobbit tartom valószínűbbnek
Amugy vannak tipikus modellek amiknél nagyon kicsi az esély rá hogy kis futásut találsz.. pl:első generációs skoda superek.. van pár darab aminél bevallják a 300-400ezres futás.. sok van viszont 100-250 ezer kilóméter közt a hát az a 100 elég hihetetlen főleg hogy sokszor nem is jobb állapotú mint egy 300ezret futott.. amugy is amiben sok a kilóméter valószínű autopályánfutott többet ami pl 300ezekm nyi autó pályás autó jobb mint ugyan annyit használt városi.. rövid távon használt.. futomű miatt is , a motorról nem is beszélek hogy mennyire káros a rövid távon való folytonos használat
Én újonnan, tehát 0 km vettem OPEL Astra H 1.6 (Z16XEP).
110.000 km-nél már ilyen problémák voltak vele: beégtek a kipufogószelepei, hihetetlen mértékben elkokszolódott az egész rendszer, a szívócsonk pillangószelepei széttöredeztek, folyamatos égéskimaradás motorhibák (villogó + állandó), zabálta a gyújtástrafókat. Állandóan szervizelni kellett - alkalmanként átlagosan ~100.000 ft körüli áron... évente 2x-3x. Mindig márkaszervizbe hordtam, és többnyire autópályán volt használva 130-al. Műszaki diplomám van, így ki merem jelenteni, hogy vigyáztam rá, és szakszerűen kezeltem. Soha többé OPEL-t!
Javaslom, hogy az európai/amcsi kocsikat kerüld, csak valami Japán-t!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!