50-es robogóban önindító is el tud használódni vagy pedig vagy jó vagy nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
melegen sokkal könnyebben, megpörgeti a motort, és ugye melegen sokkal könnyebben el is kapja.
szóval próbáld ki hogy felteszed minimum egy éjszakára az aksit, és próbáld úgy indítani hidegen, egyébként teker az önindító valamilyen szinten?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lehet gond az önindítóval, de az nem ilyen jellegű. Inkább a fogaskerék szokott benne elkopni (ilyenkor csúnya visító hangot ad ki, ahogy az önindító fogaskereke köszörüli a motor fogaskerekét), vagy a blendix szorul meg és nem húz be (ilyenkor csak halkan kattog az önindító, amikor indítani akarsz). De ilyenkor valóban az van, hogy vagy pörgeti a motort, vagy nem.
Az, hogy melegen indul de hidegen nem, nem biztos, hogy az önindító hibája. Lehet kopott a motor, és már nincs meg benne a kellő kompresszió ahhoz, hogy megfelelő nyomás alá kerüljön a benzin-levegő keverék ahhoz, hogy lobbanni tudjon (elszökik a gyűrűk mellett a nyomás). Melegen viszont kitágul a dugó a gyűrűkkel, jobban ráfeszül a henger falára, így megnő a kompresszió is (kevésbé tud elszökni a nyomás), ezért melegen általában könnyebben indul, mint hidegen.
Esetleg lehet még az is, hogy az automata szivatód kezdi megadni magát. Az automata szivató dolga, hogy hideg motor esetén dúsítja a benzin-levegő keveréket, vagyis több üzemanyagot adagol a motorba, amíg az be nem melegszik. Ha viszont a szivató nem végzi rendesen a dolgát, akkor az égéstérbe jutó elegy benzinszegénnyé válik, mert a benzingőz kicsapódik a még hideg henger falára, így benzinszegénnyé válik az égéstérbe jutó elegy, vagyis nem jön létre a lobbanás.
Ezeken kívül még okozhatja a motor nem indulását a gyertya is. Előfordulhat, hogy már régi, és az élete folyamán elszenvedett hőtágulások következtében apró hajszálrepedések jelentek már meg rajta. Emiatt csökken a teljesítménye, és hideg állapotban nem tudja azt a szikraértéket produkálni, ami a motor indulásához, járásához lenne szükséges. Melegen viszont (ahogy már fentebb írtam) megnő a kompresszió a hengerben, ami összenyomja a hajszálrepedéseket is. Vagy a gyertya ahogyan felmelegszik a motor működése közben, az is "eldugíthatja" az esetleges hajszálrepedéseket, így magasabb hőmérséklet elérése után a gyertya is helyesen kezd működni.
Nekem olyan problémám volt most tavasszal, hogy egy elektromos kábel eldörzsölődött a használat során, és hol letestelt, hol nem. Emiatt hasonló jelenséget okozott mint neked: önindítóval az istennek se akart beindulni a motor. Egy darabig tologattam, de aztán már úgy se akart indulni, csak egyre ritkábban. Szóval akár ilyen jellegű problémája is lehet a motornak. Nem olyan egyszerű a helyzet, mint amilyennek látszik :)
Persze, ezektől függetlenül lehetséges, hogy tényleg csak az akksid kezdi feladni az ipart. De az is lehet, hogy a generátorod nem tud rendesen tölteni, mert pl. valahol túl nagy ellenálláson kell keresztülmennie a generátor által termelt áramnak, mire eljut az akksiig. Ezt egy eloxidálódott csatlakozó, egy megtört kábel vagy akár egy lelazult rögzítőcsavar is okozhatja. Viszont ilyenkor a nagy ellenállásnál nagy mennyiségű hő is termelődik, ami nem túl egészséges dolog, akár a motor kigyulladását is okozhatja extrémebb esetben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem pedig igen egyszerű oka van annkak, hogy melegen könnyen indul önindítóval: Az elhasznált kapacitás-gyenge akksid! Melegen azért indul könnyen, mert frissen feltöltötte a generátor, aztán mire kihűl az akkumulátor is alámerül.
Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!