Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 50-es robogóban önindító is...

50-es robogóban önindító is el tud használódni vagy pedig vagy jó vagy nem?

Figyelt kérdés
50-es Yamaha robogóban az önindító hidegen a világért nem indít. Melegen rendesen indul, de csak akkor. Az akksi nem a legjobb, régi, hidegen elég lassan pörgeti, erőlködik (csak nálam van már 2. éve meg még gondolom előtte is ez volt benne.) Csak az akksi okozza azt hogy csak melegen indul, vagy az önindítóval is lehet hiba?

2014. márc. 19. 17:08
 1/10 anonim ***** válasza:

melegen sokkal könnyebben, megpörgeti a motort, és ugye melegen sokkal könnyebben el is kapja.

szóval próbáld ki hogy felteszed minimum egy éjszakára az aksit, és próbáld úgy indítani hidegen, egyébként teker az önindító valamilyen szinten?

2014. márc. 19. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
első vagyok, mármint hidegen valamilyen szinten azért csak teker az önindító nem?
2014. márc. 19. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, igen teker, csak elég lassan. Nekem azt mondták hogy használat után teljesen föltölti az akksit a motor. Én meg már kb 2 hete használom. Akkor fel kell külön tölteni?
2014. márc. 19. 17:15
 4/10 kata kata ***** válasza:
Eléggé öreg már az akkumulátorod! Ezért ha önindítóval akarod hidegen indítani akkor töltsd fel,de jobban jársz ha veszel bele egy újat.Akkor kiderül,hogy milyen állapotú az önindítód.
2014. márc. 19. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
hát tölti a generátor az aksit, de ahhoz hogy egy darab indítást visszatöltsön az aksiba ahhoz lehet hogy kell menned 10 km-t világítás és egyebek nélkül. tehát ha hosszú távokat mész világítás nélkül, kevés indítással, akkor tölti fel teljesen, de akkor is nagyon soká mert a gyújtás folyamatosan szívja le róla, szóval teljesen inkább csak aksitöltővel lehet felölteni. először próbáld meg feltölteni, ha nem jó már, vegyél egy új aksit.
2014. márc. 19. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszi a hasznos válaszokat!
2014. márc. 19. 20:15
 7/10 A kérdező kommentje:
Hány V az optimális töltöttsége az akkumulátornak? Mennyire kell feltölteni?
2014. márc. 19. 20:17
 8/10 anonim ***** válasza:

Lehet gond az önindítóval, de az nem ilyen jellegű. Inkább a fogaskerék szokott benne elkopni (ilyenkor csúnya visító hangot ad ki, ahogy az önindító fogaskereke köszörüli a motor fogaskerekét), vagy a blendix szorul meg és nem húz be (ilyenkor csak halkan kattog az önindító, amikor indítani akarsz). De ilyenkor valóban az van, hogy vagy pörgeti a motort, vagy nem.


Az, hogy melegen indul de hidegen nem, nem biztos, hogy az önindító hibája. Lehet kopott a motor, és már nincs meg benne a kellő kompresszió ahhoz, hogy megfelelő nyomás alá kerüljön a benzin-levegő keverék ahhoz, hogy lobbanni tudjon (elszökik a gyűrűk mellett a nyomás). Melegen viszont kitágul a dugó a gyűrűkkel, jobban ráfeszül a henger falára, így megnő a kompresszió is (kevésbé tud elszökni a nyomás), ezért melegen általában könnyebben indul, mint hidegen.


Esetleg lehet még az is, hogy az automata szivatód kezdi megadni magát. Az automata szivató dolga, hogy hideg motor esetén dúsítja a benzin-levegő keveréket, vagyis több üzemanyagot adagol a motorba, amíg az be nem melegszik. Ha viszont a szivató nem végzi rendesen a dolgát, akkor az égéstérbe jutó elegy benzinszegénnyé válik, mert a benzingőz kicsapódik a még hideg henger falára, így benzinszegénnyé válik az égéstérbe jutó elegy, vagyis nem jön létre a lobbanás.


Ezeken kívül még okozhatja a motor nem indulását a gyertya is. Előfordulhat, hogy már régi, és az élete folyamán elszenvedett hőtágulások következtében apró hajszálrepedések jelentek már meg rajta. Emiatt csökken a teljesítménye, és hideg állapotban nem tudja azt a szikraértéket produkálni, ami a motor indulásához, járásához lenne szükséges. Melegen viszont (ahogy már fentebb írtam) megnő a kompresszió a hengerben, ami összenyomja a hajszálrepedéseket is. Vagy a gyertya ahogyan felmelegszik a motor működése közben, az is "eldugíthatja" az esetleges hajszálrepedéseket, így magasabb hőmérséklet elérése után a gyertya is helyesen kezd működni.


Nekem olyan problémám volt most tavasszal, hogy egy elektromos kábel eldörzsölődött a használat során, és hol letestelt, hol nem. Emiatt hasonló jelenséget okozott mint neked: önindítóval az istennek se akart beindulni a motor. Egy darabig tologattam, de aztán már úgy se akart indulni, csak egyre ritkábban. Szóval akár ilyen jellegű problémája is lehet a motornak. Nem olyan egyszerű a helyzet, mint amilyennek látszik :)


Persze, ezektől függetlenül lehetséges, hogy tényleg csak az akksid kezdi feladni az ipart. De az is lehet, hogy a generátorod nem tud rendesen tölteni, mert pl. valahol túl nagy ellenálláson kell keresztülmennie a generátor által termelt áramnak, mire eljut az akksiig. Ezt egy eloxidálódott csatlakozó, egy megtört kábel vagy akár egy lelazult rögzítőcsavar is okozhatja. Viszont ilyenkor a nagy ellenállásnál nagy mennyiségű hő is termelődik, ami nem túl egészséges dolog, akár a motor kigyulladását is okozhatja extrémebb esetben.

2014. márc. 20. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszi a választ! Kézi szívatós a robogó, de most hogy kijött a jó idő, szívatás nélkül első rárúgásra indul.
2014. márc. 20. 09:05
 10/10 anonim ***** válasza:

Szerintem pedig igen egyszerű oka van annkak, hogy melegen könnyen indul önindítóval: Az elhasznált kapacitás-gyenge akksid! Melegen azért indul könnyen, mert frissen feltöltötte a generátor, aztán mire kihűl az akkumulátor is alámerül.


Szerintem.

2014. márc. 20. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!