50-es robogóban önindító is el tud használódni vagy pedig vagy jó vagy nem?
melegen sokkal könnyebben, megpörgeti a motort, és ugye melegen sokkal könnyebben el is kapja.
szóval próbáld ki hogy felteszed minimum egy éjszakára az aksit, és próbáld úgy indítani hidegen, egyébként teker az önindító valamilyen szinten?
Lehet gond az önindítóval, de az nem ilyen jellegű. Inkább a fogaskerék szokott benne elkopni (ilyenkor csúnya visító hangot ad ki, ahogy az önindító fogaskereke köszörüli a motor fogaskerekét), vagy a blendix szorul meg és nem húz be (ilyenkor csak halkan kattog az önindító, amikor indítani akarsz). De ilyenkor valóban az van, hogy vagy pörgeti a motort, vagy nem.
Az, hogy melegen indul de hidegen nem, nem biztos, hogy az önindító hibája. Lehet kopott a motor, és már nincs meg benne a kellő kompresszió ahhoz, hogy megfelelő nyomás alá kerüljön a benzin-levegő keverék ahhoz, hogy lobbanni tudjon (elszökik a gyűrűk mellett a nyomás). Melegen viszont kitágul a dugó a gyűrűkkel, jobban ráfeszül a henger falára, így megnő a kompresszió is (kevésbé tud elszökni a nyomás), ezért melegen általában könnyebben indul, mint hidegen.
Esetleg lehet még az is, hogy az automata szivatód kezdi megadni magát. Az automata szivató dolga, hogy hideg motor esetén dúsítja a benzin-levegő keveréket, vagyis több üzemanyagot adagol a motorba, amíg az be nem melegszik. Ha viszont a szivató nem végzi rendesen a dolgát, akkor az égéstérbe jutó elegy benzinszegénnyé válik, mert a benzingőz kicsapódik a még hideg henger falára, így benzinszegénnyé válik az égéstérbe jutó elegy, vagyis nem jön létre a lobbanás.
Ezeken kívül még okozhatja a motor nem indulását a gyertya is. Előfordulhat, hogy már régi, és az élete folyamán elszenvedett hőtágulások következtében apró hajszálrepedések jelentek már meg rajta. Emiatt csökken a teljesítménye, és hideg állapotban nem tudja azt a szikraértéket produkálni, ami a motor indulásához, járásához lenne szükséges. Melegen viszont (ahogy már fentebb írtam) megnő a kompresszió a hengerben, ami összenyomja a hajszálrepedéseket is. Vagy a gyertya ahogyan felmelegszik a motor működése közben, az is "eldugíthatja" az esetleges hajszálrepedéseket, így magasabb hőmérséklet elérése után a gyertya is helyesen kezd működni.
Nekem olyan problémám volt most tavasszal, hogy egy elektromos kábel eldörzsölődött a használat során, és hol letestelt, hol nem. Emiatt hasonló jelenséget okozott mint neked: önindítóval az istennek se akart beindulni a motor. Egy darabig tologattam, de aztán már úgy se akart indulni, csak egyre ritkábban. Szóval akár ilyen jellegű problémája is lehet a motornak. Nem olyan egyszerű a helyzet, mint amilyennek látszik :)
Persze, ezektől függetlenül lehetséges, hogy tényleg csak az akksid kezdi feladni az ipart. De az is lehet, hogy a generátorod nem tud rendesen tölteni, mert pl. valahol túl nagy ellenálláson kell keresztülmennie a generátor által termelt áramnak, mire eljut az akksiig. Ezt egy eloxidálódott csatlakozó, egy megtört kábel vagy akár egy lelazult rögzítőcsavar is okozhatja. Viszont ilyenkor a nagy ellenállásnál nagy mennyiségű hő is termelődik, ami nem túl egészséges dolog, akár a motor kigyulladását is okozhatja extrémebb esetben.
Szerintem pedig igen egyszerű oka van annkak, hogy melegen könnyen indul önindítóval: Az elhasznált kapacitás-gyenge akksid! Melegen azért indul könnyen, mert frissen feltöltötte a generátor, aztán mire kihűl az akkumulátor is alámerül.
Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!