Hülye ötlet lenne? Szerintetek megcsináljam?
Igen szeretek barkácsolgatni. Van egy berúgós motorom, de nem igazán szeretem, mert számomra elég nehéz, mert rövidek a lábaim, meg hát a 43 kilómmal... ezért kitaláltam egy olyat, hogy a kuplungkar mellett lenne egy másik, ami olyan mint egy mini berúgókar, és kézzel kell "berúgni". Ezt meg tudnám oldani, csak érdekel, hogy van-e értelme? Vagy vigyel el szerelőhöz, hogy tegyen rá elektromos indítót? Most itt a tél, kevesebbet járok pályára, tehát lenne rá időm megcsinálgatni. Rendőrbácsi nem szólna érte? (nem lenne olyan feltűnő, csak a kar) Szerinted?
És még vmi: így vajon könnyebb lenne indítani?
14/L
Egy sima fékkar behúzásával nem lehet megoldani mert a kompresszió miatt nem bírnád megmozdítani a kart puszta kézzel és a karnak olyan kicsi az "útja" hogy az nem elég a beindításhoz.
Ha már a súlyoddal alig bírod berúgni a motort akkor kétlem hogy ez kézzel menne. Önindító lenne ez egyetlen megoldás de azt csak olyan motorra lehet rárakni amihez gyártottak, pl volt olyan kivitel amin volt de a tiédre nem raktak, ilyen motor a Simson amiből viszont nagyon kevés önindítós példány van.
Remélem tudtam segíteni:)
Nem működne az ötlet. A berúgókart nem véletlenül találták ki pont úgy, ahogy. A motor beindításához ugyanis nagy teljesítmény kell, amit úgy tudsz a legkönnyebben előállítani, hogy lábbal - a testsúlyodat is segítségül hívva - rárúgsz a karra. Létezik ugyan kézi indítókar, de az másképp működik: ugyanolyan szerkezet, mint a berúgókar, csak hosszabb és hátrafelé kell megrántani kézzel (Panni robogó). Itt karból és felsőtestből dolgozol, nagy izmok munkáját hasznosítod, tehát van esély beindítani a motort. Egy olyan karnál, ami a kuplunghoz hasonlít, csak a kezed, esetleg az alkarod izmaira számíthatsz, amelyek közel sem képesek olyan nagy teljesítményre, mint kellene.
Önindítót sem olyan egyszerű felszerelni: ha volt gyári önindítós változat, megoldható, ha viszont nem, akkor ki kell alakítani az önindító felfogatását (nagy teljesítményű villanymotor, szeret elforogni indítás helyett), kell fogaskoszorú a lendkerékre, szabadonfutó, kapcsoló, vezetékek... No és nem árt egy kellően nagy kapacitású akku, amit viszont lehet, hogy csak feszültségszabályzón át érdemes tölteni (nem tudom, milyen motorról van szó, ezért nem ismerem az elektromos rendszerét sem).
A rendőr nem szólna érte: egy ilyen jellegű átalakítás nem veszélyezteti a közlekedésbiztonságot (nem a futóművet, fékrendszert, világító- és jelzőberendezéseket vagy egyéb fontos részegységet alakítod át), így őt nem érdekli. Ráadásul ha segédmotoros kerékpárról van szó, akkor egyébként sem szoktak sokat foglalkozni az átalakításokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!