Mi a külömbség az injektoros, a közös nyomo csöves, illetve a fsi motrokban?
Az injektor tulajdonképpen egy szelep, ami nyitáskor üzemanyagot juttat a motorba, záráskor pedig értelemszerűen nem. Persze ez a szelep elektromos vezérlésű és nagyon gyorsan tud nyitni-zárni.
A közös nyomócsőre csatlakoznak az injektorok, abból kapják az üzemanyagot.
Tehát a magasnyomású üzemanyagszivattyú magas nyomást állít elő a közös nyomócsőben, ahonnan az üzemanyag az injektorokhoz jut, amik bejuttatják a motorba.
Az FSI a VW csoport által alkalmazott rövidítés, a Fuel Stratified Injection rövidítése, amit nagyjából rétegelt befecskendezésnek lehetne fordítani.
Így működik:
https://www.youtube.com/watch?v=Q5GEBV67-oI
A lényege, hogy részterhelésnél ún. szegénykeverékes üzemmódban tud működni. Ilyenkor a szívócsőben megváltoztatják a geometriát (az animációban egy kis csappantyút látsz), ettől örvénylő áramlás jön létre a hengerben. A befecskendezés direkt (a hengeren belül történik), ez az áramlás pedig úgy tereli az üzemanyagot, hogy a gyertya környékén lesz megfelelő keverék ami meg tud gyulladni - a gyertyától távolabb, pl. a henger falánál pedig olyan, ami nem lenne képes meggyulladni, mert túl kevés benne az üzemanyag.
Gondolom azt tudod, hogy az égéshez 3 dolog kell: éghető anyag, égést tápláló oxigén és gyújtóforrás - na ezen belül az éghető anyagnak az úgynevezett alsó és felső határkoncentráció között kell lennie, tehát se túl sok, se túl kevés nem lehet, mert nem fog tudni meggyulladni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!