Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a külömbség az injektoros,...

Mi a külömbség az injektoros, a közös nyomo csöves, illetve a fsi motrokban?

Figyelt kérdés
2014. márc. 16. 20:56
 1/2 anonim ***** válasza:

Az injektor tulajdonképpen egy szelep, ami nyitáskor üzemanyagot juttat a motorba, záráskor pedig értelemszerűen nem. Persze ez a szelep elektromos vezérlésű és nagyon gyorsan tud nyitni-zárni.


A közös nyomócsőre csatlakoznak az injektorok, abból kapják az üzemanyagot.

Tehát a magasnyomású üzemanyagszivattyú magas nyomást állít elő a közös nyomócsőben, ahonnan az üzemanyag az injektorokhoz jut, amik bejuttatják a motorba.


Az FSI a VW csoport által alkalmazott rövidítés, a Fuel Stratified Injection rövidítése, amit nagyjából rétegelt befecskendezésnek lehetne fordítani.

Így működik:

https://www.youtube.com/watch?v=Q5GEBV67-oI


A lényege, hogy részterhelésnél ún. szegénykeverékes üzemmódban tud működni. Ilyenkor a szívócsőben megváltoztatják a geometriát (az animációban egy kis csappantyút látsz), ettől örvénylő áramlás jön létre a hengerben. A befecskendezés direkt (a hengeren belül történik), ez az áramlás pedig úgy tereli az üzemanyagot, hogy a gyertya környékén lesz megfelelő keverék ami meg tud gyulladni - a gyertyától távolabb, pl. a henger falánál pedig olyan, ami nem lenne képes meggyulladni, mert túl kevés benne az üzemanyag.

Gondolom azt tudod, hogy az égéshez 3 dolog kell: éghető anyag, égést tápláló oxigén és gyújtóforrás - na ezen belül az éghető anyagnak az úgynevezett alsó és felső határkoncentráció között kell lennie, tehát se túl sok, se túl kevés nem lehet, mert nem fog tudni meggyulladni.

2014. márc. 16. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Az a külöNbség, hogy az injektoros azt jelenti, befecskendezéses, ez azt jelenti, hogy a szívócsőbe fecskendezi a benzint, ahol keveredik a levegővel, és a hengerbe már gyúlékony keverékként kerül be. A közös nyomócsöves egy dízelmotor típus, ez annyit tesz, hogy egy nagynyomású pumpa ebben a közös csőben hoz létre borzalmas nagy nyomást,(~2000 bar) ahonnan aztán egy porlasztón/injektoron keresztül a hengerbe kerül. Az FSI motor szintén injektoros benzinmotort, azzal a különbséggel, hogy nem a szívócsőbe spricceli a benzint, mint az első említett típus, hanem közvetlenül a hengerbe.
2014. márc. 16. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!