Simson feszültségszabályzójából fehér viasz szerű anyag folyt ki. Hogyan lehet kideríteni hogy jó-e?
"Ha a piros kábelt most arra a pontra érinted ahol a fesz szabályzóhoz a generátor csatlakozik, illetve ha fekete kábelt arra pontra ahonnan a akksi pozitív sarka csatlakozik akkor kb 0,4-0,6 értéket kell látnod ( dióda nyitó feszültség ) ha többet látsz, vagy semmit akkor az gáz."
Az idézett részlet alapján végeztem egy mérést, amelynek az eredménye 0,56 tehát határértéken belüli.
Picit bővebben kifejtem:
A feszülség szabályozó rendszer 3 dologból áll Simsonnál. Töltő tekercs, egyenirányító, feszültségszabályozó.
Bevallom, nem tudom mennyi lehet az "üresjárási" feszültsége a simson töltő tekercsnek ( tehát amit akkor köhög ki magából amikor nincs rajta semmi ). Egy nagyobb motor 60-70V volt váltakozó feszültséget ad, 3000-es fordulatszámtartományában. Csak azt tudom javasolni, hogy mérj rá a generátor kapcsaira és pörgesd picit a motort. Ehhez egy multiméter kell amivel AC üzemmódban tudsz mérni. Ha nem mérsz feszültséget vagy alacsony feszültséget mérsz ( pl 10 V max ) akkor a tekercs kuka.
Ha ez meg van akkor irány az egynirány(ító).
Ami egy ilyen graetz hídhoz hasonló:
Na az a lényeg, hogy multiméter dióda ellenőrző állásban itt a következőket kell tapasztalnod:
Tekercs csatlakozó - Pozitív ( fesz szabályzóba menő ) csatlakózó rész: 0.5 - 0.6V ellenkező irány szakadás.
Negatív ( test ) - Pozitív ( fesz szabályzóba menő ) irány 1.2 V körüli, ellenkező irány szakadás.
Ha gondolod kimérheted a tekercs - negatív ( test ) irányt is ( itt a tekercs felé menő irányba kell mérned nyitó feszültséget mérned , ellenkező irány szakadás)
Ha ez is ok, akkor jöhet a fesz szabályozó ellenőrzése.
Miről is van szó? Arról, hogyha az akku feszültsége egy bizonyos szint alá süllyed akkor a szabályozó rákapcsolja a töltőáramot az akkura. Ilyen aprólékosan azonban nem kell méregetni.
A jó feszültségszabályozó ( és töltő rendszer ) ismérvei:
- 14.5 - 15.5 V körüli töltőfeszültség
- Ezen határokat akkor sem lépi túl ha az motor összes fogyasztója üzemel ( tehát ha pl rajta van a világítás, megy az index, ég a féklámpa). Mondjuk ez simsonnál pont nem így néz ki, mivel a világítás külön tekercsen és rendszeren van.
Tehát megméred az akkumulátor kapcsain a feszültséget ( egy jól feltöltött akksi 13.5V körül lesz. Beindítod a gépet és azt kell látnod, hogy az akku sarkain a feszültség 14.5 - 15.5 V étékű.
- Ha nem változik az akku sarkain a feszültség beindítás után sem, akkor a szabályozó kuka
- Ha túl nagy a feszültség pl 17V akkor megintcsak kuka
- Működő index,duda stb esetén sem kellene 14.5V alá esnie a feszülségnek.
Sajnos azt (sem) tudom, de találtam lehetséges választ, pont a gyakori kérdéseken:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__369..
Hy!
Érdemes a szabályzót lecserélni elektronikusra!
vagy csinálni egyet
alkatrészöltség kijön 600ft-ból
#3 válaszoló. Csináltam egy gyors de remélhetőleg ábrát hogy melyik pontok között végeztem mérést(csak hogy meg tudd nézni jó pontokon mértem-e, egy simson kapcsolási rajzon bejelöltem).
"Tekercs csatlakozó - Pozitív ( fesz szabályzóba menő ) csatlakózó rész: 0.5 - 0.6V ellenkező irány szakadás."
Itt én 0,52-t mértem az egyik irányba, másik irányba szakadást.
Negatív ( test ) - Pozitív ( fesz szabályzóba menő ) irány 1.2 V körüli, ellenkező irány szakadás.
Itt pedig 0,55-t mértem az egyik irányba, másik irányba szakadás.
Akkor ez most nem jót jelent?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!