Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabantokban mi az a szabadonf...

Trabantokban mi az a szabadonfutó?

Figyelt kérdés
és mi célt szolgál?
2009. dec. 14. 20:10
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
39%
Kiiktatja a 2 ütemű motor amúgyis gyenge zavaró fékező hatását.
2009. dec. 14. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
56%
A Wartburgokban is használatos, de úgy tudom, hogy csak a 4. fokozatban.
2009. dec. 14. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
56%

Trabantban négyes ebesség fokozatban beszélheünk szabadonfutóról.

Azt jelenti, hogy ebben a fokozatban nincsen motorfék, ha éppen 100-zal gurulsz egy lejtőn, de nem nyomod a gázpedált, akkor is csak alapjáraton forog a motor.

Wartburgon ha jól tudom minden fokozat ilyen.

Benzin takarékossági szempontból találták, hogy a guruló autót nem lassítsa motorfék.

2009. dec. 14. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Hogy-hogy nem alkalmazzák a mostani autókban, ha fogyasztás szempontjából előnyös? Bár nem akarok hülyeséget kérdezni.
2009. dec. 14. 20:33
 5/11 anonim ***** válasza:
48%
A mai autók 4 ütemű motorosak és hatásos a motorfékük. A Trabant kétütemű motorja nem képes hatásosan fékezni az autót, ezáltal tették rá a szabadonfutót. Így legalább simán gurul, ha nem nyomod a gázt.
2009. dec. 14. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
ok
2009. dec. 14. 20:39
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Még egy prózai oka van a szabadonfutónak: a Trabi, és a Wartburg nem kényszerolajozású, hanem a benzin-olaj keverék keni a motort. Motorfék üzemben megszűnik a motor kenése. Szabadonfutó nélkül hosszabb lejtőn besülne a motor.
2009. dec. 14. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
85%

Azért nem használják a mai autókon a szabadonfutót, mert ma karburátor helyett befecskendezőt használnak és egy valag elektronikát. Egy modern autó - ha motorfékkel mész vele - elzárja a benzincsapot, így a kocsi semmit sem fogyaszt, konkrétan egy cseppet sem.

Ha üresbe teszed és úgy gurulsz, akkor pedig szüksége van üzemanyagra, hogy az alapjárati fordulatszámot tartsa.

Lényeg a lényeg, ha befecskendezős autód van, akkor érdemes a piros lámpát motorfékkel megközelíteni, és nem üresben...

2009. dec. 15. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
19%

2009-12-15 02:01


Na lol.

2011. ápr. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
73%

"Hogy-hogy nem alkalmazzák a mostani autókban, ha fogyasztás szempontjából előnyös? Bár nem akarok hülyeséget kérdezni."


A mai injektoros autók fogyasztás szempontból pont fordítva működnek a karburátoros autókkal motorfékezés esetén. Míg a karburátoros autók többet fogyasztanak motorfékezéskor, mint alapjáraton, addig az injektoros motorok motorfékezéskor egy csepp benzint/gázolajat nem használnak, ellentétben az alapjárattal, amikor az üzemanyagnak kell fenntartani az alapjárati fordulatot.

2018. jún. 17. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!