Trabantokban mi az a szabadonfutó?
Trabantban négyes ebesség fokozatban beszélheünk szabadonfutóról.
Azt jelenti, hogy ebben a fokozatban nincsen motorfék, ha éppen 100-zal gurulsz egy lejtőn, de nem nyomod a gázpedált, akkor is csak alapjáraton forog a motor.
Wartburgon ha jól tudom minden fokozat ilyen.
Benzin takarékossági szempontból találták, hogy a guruló autót nem lassítsa motorfék.
Azért nem használják a mai autókon a szabadonfutót, mert ma karburátor helyett befecskendezőt használnak és egy valag elektronikát. Egy modern autó - ha motorfékkel mész vele - elzárja a benzincsapot, így a kocsi semmit sem fogyaszt, konkrétan egy cseppet sem.
Ha üresbe teszed és úgy gurulsz, akkor pedig szüksége van üzemanyagra, hogy az alapjárati fordulatszámot tartsa.
Lényeg a lényeg, ha befecskendezős autód van, akkor érdemes a piros lámpát motorfékkel megközelíteni, és nem üresben...
"Hogy-hogy nem alkalmazzák a mostani autókban, ha fogyasztás szempontjából előnyös? Bár nem akarok hülyeséget kérdezni."
A mai injektoros autók fogyasztás szempontból pont fordítva működnek a karburátoros autókkal motorfékezés esetén. Míg a karburátoros autók többet fogyasztanak motorfékezéskor, mint alapjáraton, addig az injektoros motorok motorfékezéskor egy csepp benzint/gázolajat nem használnak, ellentétben az alapjárattal, amikor az üzemanyagnak kell fenntartani az alapjárati fordulatot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!