Az endurok, crossok kuplungja miért nem sérül ha eldobják őket?
A kuplungot a lökésszerűen megjelenő nagy nyomaték nyírja ki. Meg a folyamatos csúsztatás, de ez egy másik téma. Egyrészt a versenyzésre, terepjárásra készült motorok kuplungja kicsit jobb anyagokból, korszerűbb technológiával készül, mint amit a KGST csodáin megszokhatott az egyszeri magyar motoros, ezért nem nyílik szét a kuplungkosár és később verődnek be a lamellafülek.
Másrészt laza talajon hiába dobod el a kuplungot, nincs lökésszerű terhelés. A hirtelen érkező nyomaték hatására a kerék elkapar, a tengelykapcsoló kis nyomatékot visz át. Kell egy kis idő, mire tapadást talál a kerék, onnantól viszi át a tengelykapcsoló a teljes nyomatékot. Olyan ez, mint aszfalton a kuplung csúsztatása, csak itt nem a kuplungtárcsák csúsznak egymáson, hanem a kerék a talajon. Ha aszfalton dobod el a kuplungot, kap a szerkezet rendesen: a kerék meg tud tapadni, rögtön a teljes nyomaték érkezik a hajtásláncra. Nem is szokott neki örülni egyetlen elem sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!