Hideg motorral véletlenül jobban ráléptem a gázra mint kellett volna, lehet baj?
Figyelt kérdés
Munkából hazafele rajta maradt a munkáscipőm a lábamon aminek vastagabb a talpa, így elindulásnál az első gázfröccs kicsit nagyobbra sikeredett a kelleténél. Utána kapcsoltam és megint békésen mentem, de lehetett belőle valami gond? Már mentem azóta vagy 100 km-t, nem tapasztaltam semmi rendelleneset, de alapjáraton most mintha kicsit hangosabbnak tűnne a motor ketyegése, nem csörög, nem csattog csak hangosabb. Lehet hogy csak bebeszélem magamnak, de lehet ez valaminek a jele? Dízelről van szó.2014. márc. 7. 21:08
1/9 anonim válasza:
a kicsit hangosabb motornak nincs köze ahhoz hogy egyszer odaléptél neki hidegen és az autódnak sem lett baja emiatt ha mégis valami gond lesz abból hogy hangosabb a motor az nem emiatt lesz
2/9 anonim válasza:
Gyakorlatilag semmi baja nem lett. A motorok tervezésénél ezt is figyelembe veszik. Persze ez nem azt jelenti hogy a motorral bármit csinálhatsz huzamos ideig.
3/9 A kérdező kommentje:
Huhh, köszönöm! Most megnyugodtam.
2014. márc. 7. 21:17
4/9 anonim válasza:
indításnál azonnal felépül az olajnyomás, utánna ha van benne elég olaj (FRISS!!) akkor lényegében úgy huzatod ahogy akarod, csak ne érjen a mutató a piros mezőbe sosem.
6/9 anonim válasza:
Nincs is olyan hideg, meg azért, mert egyszer egy kicsit oda léptél az nem vészes:)
Nekem van olyan kollégám, h -20 foknál beül, indít, kézi ki aztán padlózza mint állat aztán semmi baja a kocsinak.
7/9 anonim válasza:
Semmi baja nem lett ennyitől. Ha minden nap rúgnád neki hidegen, akkor is csak annyi lenne hogyhamarabb kopna el a motor, illetve a hengerfej maga és a tömítése adhatná meg magát.
Én most a télen egy rosszul sikerült kézifékes fordulás közben padlóztam le, úgy hogy még hideg volt a motor (mondjuk sokat nem segített, mert így is becsúsztam egy kisebb árokba). Semmi baja nem lett.
8/9 anonim válasza:
Semmi baja nem lesz tőle.
Én volt hogy tapostam rendesen hideg motorral és meg se kottyant neki. Persze nem fordul elő ez rendszeresen.
9/9 Dörmögő válasza:
Hideg motor nyúzásánál nem a kopás a legnagyobb probléma. A gond akkor kezdődik mikor a hideg motort intenzíven terhelik, és a motorblokk nem párhuzamosan melegszik a hengerfejjel. Ilyenkor az eltérő hőtágulás miatt akár meg is repedhet a hengerfej. De ehhez egy gázfröccsnél azért több kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!