Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bocs, hogy ide írom, de mit...

Bocs, hogy ide írom, de mit csináljak: Ignis 3000-es fordulat felett érzi jól magát. Bennem van a hiba, ha így fogyasztása is magas?

Figyelt kérdés

Nem szőke nő vagyok, de attól még lehetek hülye.

Szóval a vezetési technikámban van a hiba, hogy ha pörög akkor zabál is? A gyári fogyasztási adatok környékén csak 2000 alatt tudok autózni.


2014. márc. 7. 13:19
 1/5 anonim ***** válasza:

Csodák nincsenek: a kis szívó benzinmotorok alacsony fordulaton nem érzik jól magukat, általában 2.500-3.000 környékén jön meg az erejük, akkor lehet őket értelmesen használni. Ha hengerenként négyszelepesek, fix vezérléssel, akkor különösen igaz ez.

A hiba tehát nem benned van: az Ignis kis motorjai tényleg közepes és magas fordulaton vannak elemükben. Az persze más kérdés, hogy ilyenkor a fogyasztásuk nem valami kedvező. Alacsony fordulaton, a reménytelenül nyomatékszegény tartományban sokkal jobb a fogyasztásuk, de ott meg menni nem hajlandóak.

2014. márc. 7. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 VarMa ***** válasza:

kis cm3-s szivo motorok, ilyenek, ha pedig mar a valtozo szelepvezerlesu akkor meg plane fordulaton van benne ero,ezen nincs mit csodalkozni, ahogy azon sem hogy siman beverik a 8-9litert 100-on...

Ezeknek nyomni kell hogy menjen, vagy nem halad az ember es akkor nem fogyaszt...

En anno egy 1.4-es Xsara-bol (8-10 l/100km) ultem at egy 2.0-s Xsara es majdnem hogy kevesebbet evett mint az 1.4 es fenyevekkel jobban ment...

Ne ragd magad ez ilyen

2014. márc. 8. 04:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Közönöm szépen! Ilyen járgányra tellett, nincs vele bajom, sorsommal. Egyébként (nyilván nem a sportkocsikhoz viszonyítom) elég jól ugrik, ha kell.

Még egy kérdésem lenne: igaz az, hogy időnként muszáj pörgetni, mert ha mindig alacsony fordulaton megy, nem tesz jót a motornak?

2014. márc. 8. 10:55
 4/5 VarMa ***** válasza:
igen ez igy van, ha tudod hogy valami tavolabbi helyre kell menned akkor menj autopalyan mert ott gyorsabban tudsz menni,magasabb fordulaton. ekkor pedig szepen kidolgozza a lerakodott kormot az auto, hosszabb ut utan pedig erezhetoen jobban fog menni
2014. márc. 8. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A nyomatékcsúcs és a teljesítménycsúcs közti tartományban húz jól = "érzi jól magát", ez pedig szinte mindenre igaz.


Kocsmázzunk példának:

józsi, ha óránként 3 feles felett vág be, sokkal jobban és erősebbnek érzi magát, mintha csak kettőt inna.


Azaz ha percenként 6000 hengertöltésnyi benzint tolsz (porlasztasz) a motorba (4 henger, minden második fordulat munkaütem= 3000/2*4), akkor nyilván több hiányzik a tankból, mintha percenként 4000 töltet menne csak be.


Jó kompromisszum, ha az utazósebesség eléréséhez jól megforgatod kis fokozatokban (kivéve a nem üzemmeleg állapotot), ekkor másodpercekig ugyan csillagászati a fogyasztás, utána viszont a tempó tartásához 2000 alatti fordulat is elég lehet, magas fokozatban.


A hosszú utak azért lehetnek jók kellő fordulaton, mert pl. a nagypapásan vezetett járgányok olajából ekkor párolog ki igazán a vízpára vagy egyéb oda nem illő dolog (amit a karterszellőzővel előszeretettel vezetnek be a szívócsőbe).

2014. márc. 14. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!