Bocs, hogy ide írom, de mit csináljak: Ignis 3000-es fordulat felett érzi jól magát. Bennem van a hiba, ha így fogyasztása is magas?
Nem szőke nő vagyok, de attól még lehetek hülye.
Szóval a vezetési technikámban van a hiba, hogy ha pörög akkor zabál is? A gyári fogyasztási adatok környékén csak 2000 alatt tudok autózni.
Csodák nincsenek: a kis szívó benzinmotorok alacsony fordulaton nem érzik jól magukat, általában 2.500-3.000 környékén jön meg az erejük, akkor lehet őket értelmesen használni. Ha hengerenként négyszelepesek, fix vezérléssel, akkor különösen igaz ez.
A hiba tehát nem benned van: az Ignis kis motorjai tényleg közepes és magas fordulaton vannak elemükben. Az persze más kérdés, hogy ilyenkor a fogyasztásuk nem valami kedvező. Alacsony fordulaton, a reménytelenül nyomatékszegény tartományban sokkal jobb a fogyasztásuk, de ott meg menni nem hajlandóak.
kis cm3-s szivo motorok, ilyenek, ha pedig mar a valtozo szelepvezerlesu akkor meg plane fordulaton van benne ero,ezen nincs mit csodalkozni, ahogy azon sem hogy siman beverik a 8-9litert 100-on...
Ezeknek nyomni kell hogy menjen, vagy nem halad az ember es akkor nem fogyaszt...
En anno egy 1.4-es Xsara-bol (8-10 l/100km) ultem at egy 2.0-s Xsara es majdnem hogy kevesebbet evett mint az 1.4 es fenyevekkel jobban ment...
Ne ragd magad ez ilyen
Közönöm szépen! Ilyen járgányra tellett, nincs vele bajom, sorsommal. Egyébként (nyilván nem a sportkocsikhoz viszonyítom) elég jól ugrik, ha kell.
Még egy kérdésem lenne: igaz az, hogy időnként muszáj pörgetni, mert ha mindig alacsony fordulaton megy, nem tesz jót a motornak?
A nyomatékcsúcs és a teljesítménycsúcs közti tartományban húz jól = "érzi jól magát", ez pedig szinte mindenre igaz.
Kocsmázzunk példának:
józsi, ha óránként 3 feles felett vág be, sokkal jobban és erősebbnek érzi magát, mintha csak kettőt inna.
Azaz ha percenként 6000 hengertöltésnyi benzint tolsz (porlasztasz) a motorba (4 henger, minden második fordulat munkaütem= 3000/2*4), akkor nyilván több hiányzik a tankból, mintha percenként 4000 töltet menne csak be.
Jó kompromisszum, ha az utazósebesség eléréséhez jól megforgatod kis fokozatokban (kivéve a nem üzemmeleg állapotot), ekkor másodpercekig ugyan csillagászati a fogyasztás, utána viszont a tempó tartásához 2000 alatti fordulat is elég lehet, magas fokozatban.
A hosszú utak azért lehetnek jók kellő fordulaton, mert pl. a nagypapásan vezetett járgányok olajából ekkor párolog ki igazán a vízpára vagy egyéb oda nem illő dolog (amit a karterszellőzővel előszeretettel vezetnek be a szívócsőbe).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!