Motor (pl. mz) esetében mit jelent az, hogy "fel van fúrva"? Előnyei? Hátrányai?
Így néz ki a henger fúrás:
Akkor van rá szükség, ha a henger fala megkopott és kivállasodott. Ilyenkor felfúrják a következő túlméretre, és kap új dugattyút, meg gyűrűket. Előnye, hogy többé-kevésbé visszaáll a gyári kompresszió. Hátránya, hogy nem sokszor lehet csinálni.
Köszi.
Egyébként pl. fogyasztásra, megbízhatóságra nincs negatív hatással?
Ami a fúrást illeti,utána be kell járatni,addig be kell tartani szabálályokat és addig többet fog fogyasztani,de utána ha ez már meg van utána jó a fogyasztása és erősebb.
De előfordulhat olyan is hogy fúrásnál valamit nem jól csináltak,és akkor nem tud pörögni a motor annyit de az ritka.
MZ-nél az a jó ha gyárilag van benne 20 ezer km és a gyári dugóval :)
Amúgy nem mindegy milyen dugóval rakják össze,úgy általában a lengyel dugó a középkategóriás megoldás amivel nincsen baj.
Hát ha így csinálják mint a videóban... :D
Amúgy jól leírta az 1. válaszoló, csak nem így néz ki a végső megmunkálás fázisa, ez maximum a következő túlméret alá készíti a henger méretét, hogy utána hónoló szerszámmal átmenjenek rajt. A sima furat-esztergálás (ami a videón látható) nem ad jó felületet a hengernek.
A hónolás ilyen felületet ad: [link]
Amúgy ha jól van elkészítve (jó tűrések, jó hézagok), akkor gyakorlatilag olyan mint amikor a gyárból kijött. Viszont ha rossz minőségű cuccokkal szerelik, vagy rossz hézagokkal, esetleg a megmunkálás sem tökéletes, akkor előfordulhatnak cifra dolgok.
Hátránya tényleg annyi hogy kevesebbszer fúrható fel utána.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!