Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első tárcsafék és fékbetét...

Első tárcsafék és fékbetét csere után természetes hogy nyikorog a fék?

Figyelt kérdés
a szerelő azt mondta menjek vele mert össze kell kopniuk
2014. márc. 6. 19:35
 1/9 anonim ***** válasza:

Be kell vasalni a tárcsát-betétet.


Ha jól rémlik, tíz erőteljes fékezés (nem blokkoló kerekekkel) kb 80-as sebességről nullára. Ha ezután is nyikorog, akkor ott az anyagával lesz a gond a betétnek-tárcsának, hogy nem teljesen egymáshoz valóak.

2014. márc. 6. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
A szerelő jól mondta. :")
2014. márc. 6. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
kb hány km mire összekopnak?
2014. márc. 6. 19:55
 4/9 anonim ***** válasza:

Kopóanyag függő, ha gyári alkatrész, esetleg bóvli olcsó, akkor addig fog nyikorogni, amíg el nem kopik teljesen.


Ha ez az eset nem áll fenn, az a jobbik eset, általában pár száz km mire összekopik, városban kevesebb, ha nagyokat fékezel, még kevesebb.. Én megvasalnám néha, kettesben finoman, az szokott segíteni...

2014. márc. 6. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
nem bóvli a szervìzben azt mondták hogy gyári minősègű
2014. márc. 6. 20:52
 6/9 anonim ***** válasza:

Ha új a tárcsa és a betét is, akkor nem nagyon kell összekopniuk, hiszen sík egyenes mindkettő. Akkor szokott nyikorogni, ha valami silány minőségű betétet raktak bele!

Akkor viszont nyikorog amíg el nem fogy.

2014. márc. 6. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Én azt hallottam hogy kicsit meg kell köszörülni/csiszolni a betét kopófelületének a szélét, és akkor nem fog csikorogni a fék.:)
2014. márc. 6. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Betétanyag függő, tehát lehet, hogy nem fogja abbahagyni. Ez nem feltétlenül hiba.

Ugyanez vonatkozik a fékporra is: van "tiszta", meg erősen porladó betétanyag is, nem feltétlen az előbbi javára jobb fékhatással.


A bekoptatás lényege, hogy hőhatás mellett a betét anyaga belesül a tárcsa anyagába egy nagyon vékony rétegben.

Pl. a brembo versenyfékbetét leírása is kikötötte, hogy az előző betét anyagát le kell csiszolni a tárcsáról, ha más típusú, majd nem túl intenzív fékezésekkel, fokozatosan felvinni a versenybetétét. Új tárcsa+betét esetén nyilván nem kell csiszolni, meg utcai használatnál sem tenném, csak az elv miatt írtam le.

2014. márc. 7. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

Nekem is első tárcsa és betét csere volt. Árban kb a középkategóriát választottam mindkettőnél: Juratek a tárcsa, Unibrakes a betét.


Jól fognak viszont ha lassan megyek (kb 20-al) akkor nyikorog. Ha rálépek a fékre abba marad.


Ez normális vajon?


Az elején nem vettem ilyet észre, aztán mentem vele vagy 500km-t és most elkezdte. Lehet mert közbe bejött a nedves idő. Lehet nem jól van összerakva valami? Szerelő azt mondta nem lát semmi rendelleneset, a tárcsák külső oldalán egyenletesnek tűnik a kopás.

2019. nov. 7. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!