Hogyan kell lecserelni a kereket?
Nos én nem értek az autokhoz, nő vagyok raadasul szőke is, de a parom korhazban van es tök lapos a kocsinak a kereke.
Van emelö de mindegy hol emelem meg?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk így típus nélkül nehezebb lesz, de megpróbálok segíteni.
Ha megvan az emelő, akkor nézz alá a kocsinak, és keress emelőpontokat, általában látszik az alvázon egy ilyen kis megerősített rész, ha nem találod, akkor a kerék közelében a felfüggesztés egy masszívabb elemén is megemelheted, csak arra figyelj, hogy stabil legyen, nehogy kicsússzon és visszaessen a kocsi, a legbiztosabbra úgy mehetsz, ha megemeled a kocsit, és az emelő mellé még keresel pár téglát vagy ilyesmit, és lazán aláteszed, hogy ha gond lenne, akkor az felfogja a kocsit.
Ezután ha van dísztárcsa, akkor akaszd ki a füleket és vedd le, most jön a nehezebb része.
Ha van a kocsiban kerékkulcs ( négyágú kulcs ) akkor azzal, ha az nincs akkor sima kulccsal meg kell lazítanod a csavarokat, viszont itt jöhet az első gond, nem tudom milyen erőben vagy de azért elég erőteljesen neki kell általában feszülni, hogy engedjenek. Kilazítod az egyiket, utána a vele szembe levőt. Utána a másikat és végül az azzal szemben levőt. Meglazítod mint a négyet, utána kényelmesen ki tudod csavarni. Ezután két kézzel megfogod a kereket és emeld le, valszeg nem lesz nehéz.
Ha megvan jöhet a pótkerék, ezt fel, ezután kézzel csavard be mind a négy csavart és a meghúzásnál úgy kell ahogy levetted, először mindig a szembe levő, utána a másik és azzal a szembe levő, így elkerülheted, hogy befeszüljön. Emellett, ne húzd meg rögtön teljesen a csavarokat, húzz egy kicsit mind a négyen sorban és utána kezd újra. Legutoljára pedig mind a négy csavart jól húzd meg, ezzel a kerék fenn van, mehet fel a dísztárcsa is akár.
Vedd ki a téglákat a kocsi alól, ezután az emelőt finoman engedd le és elvileg kész is vagy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szomszéd,barát,ismerős,...bárkit kérj meg,csak Te ne állj neki!:-)
Csúnya baleset is lehet belőle akár..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 2
Azért ezt az irományt kiegészíteném, mert nem épp ez a helyes módszer....
Először is AUTÓT SEBESSÉGE + KÉZIFÉK, nehogy elguruljon illetve emelésnél se tudjon forogni a kerék!!!! Nagyon fontos!
Utána még emelés előtt fellazítjuk a kerékcsavarokat keresztirányba, vagyis egyet meglazítasz, majd a vele átlósan szembe lévőt, és így tovább(de nem tekerjük ki, csak fellazítjuk!). Ezt azért kell így, mert ha megemeled az autót akkor a hátsó kereket csak a kézifék, az első csak a lehajtómű fogja tartani. És ha légkulccsal lett meghúzva a kerék akkor azért kajak neki kell feszülni, teljesen értelmetlen a szerkezetet erőltetni, mikor ha rajta van az autó súlya sokkal könnyebb lesz.
Ez után megemeled az autót. Életbevágóan fontos (szó szerint), hogy a gyári emelési ponton emeld a kocsit! Ez általában a kerekekhez közel eső részen a küszöbnek egy erősített része. Oda befogatod a gyári emelőt és megemeled annyira, hogy kiférjen majd a kerék. Nem győzöm hangsúlyozni mennyire veszélyes nem a gyári emelési ponton emelni az autót, mert kiugrik az emelő / leszakad a küszöb, rádesik a kocsi és kész a baj, de minimum egy csonttörés.
Ha az autó a levegőben akkor vegyük ki a csavarokat szintén átlós irányba, vegyük le a kereket, tegyük fel a pótkereket, csavarozzuk vissza a már bevált átlós/keresztbe módszerrel. Húzzuk meg a levegőben, de nem kell még ész nélkül, csak legyen minden csavar szoros. Érdemes többször áthúzni egy csavart, mert ahogy húzod a többit lazulnak.
Engedjük le az autót a földre és mikor a földön van akkor ismét teljes erőből húzzuk meg a csavarokat.
És ennyi. Első utad egy gumishoz vezessen. Ha mankó kereked van akkor ált. max. 60-80 km/h a sebessége, de nem érdemes vele kockáztatni, csak szép lassan.
Sok sikert%
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!