Mi ez a DRL mánia? Csak szerintem közröhej tárgya, mikor egy Matizba, régi Suzukiba tesznek utólag DRLt?
Mert a röhögés fog el, mikor meglátok egy Matizt DRlel felszerelve...
Ezeknek az embereknek nincs ízlésük? Hiába tesznek rá egy DRLt amit egy Audi, BMW, Mercedes, GYÁRILAG rak az új autóiba, attól még egy fostalicskát vezetnek...
Tisztelt kérdező!
Talán ezer éves őskövület vagy, hogy nem tudod mi az a DRL, s hogy mire való???
Nem kell Merci, Audi, BMW, LEXUS stb...sőt minden új autó 2012-től így jön ki a gyárból, lehet az DÁCSIAAAAAAAAAAA vagy bármi más!
Nem izlés tárgya a DRL, hanem láthatóság és fogyásztás sporolása!
Sok kicsi sokra megy!
Ráadásul, akik hajlamosak a fényszorókat felkapcsolni, azoknak különösen jó, ha van DRL, mert gyújtásnál vagy motorindításnál már megy is!
Amúgy, ha szabályosan van felhelyezve és használva, akkor minden "fostalicskát" feldob! S itt nem a flexibilis ledre kell gondolni, mert az nyílván nem DRL! Az olyanok valóban szutykok!
Sokaknak Matizra telik, s többször tudnak tankolni, mint mondjuk egy suttyó a drága hitelű BMW-vel, aki 2ezerért áll meg a kútnál!!!!!!!!!
"Nem izlés tárgya a DRL, hanem láthatóság és fogyásztás sporolása!
Ráadásul, akik hajlamosak elfelejteni a fényszorókat felkapcsolni..."
Láthatóság: Oké, ezt aláírom hogy fontos. Főleg úgy hogy naponta látok autósokat autópályán(!) akik még szürkületben sem képesek felkapcsolni azt a rohadt lámpát, de 180-nal megelőzni azt tudnak!
Fogyasztás: Most őszintén, mennyi lehet az? 0,001% talán... 2 csepp 100km-en, kb.
Elfelejtés: Nekem még 2012 előtti az autóm, nincs rajta gyári DRL. De mindig automata állásban van a világításkapcsoló. Ami azt jelent, hogy gyárilag a motor indításával menetfényt kapcsol. Nem, nem ilyen külön ledest, hanem a gyári adaptív bi-xenont begyújtja a helyzetjelző nélkül. Hátul persze megy a helyzetjelző 75%-on, de nincs rendszámtábla világítás. Aztán a mikor a fényérzékelő sötétet érzékel, felkapcsolja mellé az első helyzetjelzőt, a rendszámtábla világítást, 100%-ra veszi a hátsó helyzetjelzőt és a műszerfalon lévő kijelzőt éjszakai módba teszi.
Szóval ezt csak azért írtam le, mert megoldható a dolog külön DRL nélkül is.
Egy átlag autó kb 150W-nyi izzó-t szölgál ki együtt véve(tompított,helyzetjelző,rendszám,...), ehez képest a DRL csupán 10W.
Igazad van, nyílván nem lietereket lehet megspórolni, de egy kis üzemenyagot viszont lehet, ami több, mint 2 csepp.
Itt persze nem az a lényeg, hogy mennyi utat megyünk, hanem hogy mennyi idő alatt...pontos érték nem igazán van, mert a gyártók is túloznak, hogy mindenki vegye, de hosszútávon megéri!
Hozzátenném, hogy csupán 55w-os tompítottal számoltam, sokaknak 100W-os is...
De maradjunk annyiban, hogy a célja a láthatóság!
Szerintem ez tökéletesen működik a valóságban is, akkor, ha eredeti a DRL, s nem csupán egy kis led csík, amit max este lehet látni.
"Mi ez a DRL mánia? Csak szerintem közröhej tárgya,
mikor egy ..., régi ... tesznek utólag DRLt?"
Az a röhej amikor valaki azon remeg, hogy csakagyári..csakagyááárri!!!
Nekem ez a bicikli fényem:
Először hagyományos bringa világítással gurul el három bringa a fal mellett, azután felkapcsolom a saját fényemet.
https://www.youtube.com/watch?v=mGLKpscbXD4
Ez az a lámpa ami világít a videón: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!