Mi van akkor, ha nem melegszik fel a hűtővíz?
Ne tévesszen meg ez a "negyedéig, feléig" dolog.
A hűtőfolyadék-hőmérő nem lineáris, és főleg nem 0-ról indul.
A minap kíváncsiságból összevetettem az OBD-csatlakozón kiolvashatóadatokkal, és ezt tapasztaltam:
50°C-on mozdul meg a mutató, épp hogy eléri a vonalat a skála aján. Nyáron nálam kb. függőleges szokott lenni (93°C), télen nem volt türelmem sokáig járatni, valahol negyed és fél között állt, és a laptop szerint 87°C volt. A negyed az vala°hol 75-80°C körül lehet.
Az már nem egy olyan vészesen hideg állapot.
Az is lehet, hogy ha kisköbcentis motorod van (nem írtad milyen Suzi, lehet akár ezres is), akkor kevés a "hulladék" hője, és ha intenzíven használod a fűtőventilátort, akkor az utastéri fűtőradiátor lead annyi hőt, hogy nem tud felmenni a vízhő.
Tegyél egy próbát, járj vele ahogy eddig, fűts jó erősen, és ha a vízhő beállt erre a "negyed" értékre, állj félre és állítsd le a motort (fontos... egy esetleg elinduló hűtőventilátor csúnya manikűrözést tud végezni). Nyisd ki a motorházat, és tapogasd meg a hűtőt (ha klímás a kocsi, akkor azt a hűtőt, amelyikből két vastag gumicső megy a motorba :)) ) és a hűtőhöz menő gumicsöveket. Ha hidegek, vagy épphogy langyosak, (minimális keringés mindig van a könnyebb légtelenítés miatt), akkor a termosztát jó, ha meleg, sőt forró, akkor a termosztát rossz, korán nyit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!