Minnel tobb cm3 az auto, annal nehezebben lehet szethajtani, tonkretenni a motort?
a kerdes szerintem ertheto.
Ezt hallottam regebben valahol.
nem igaz,nincs összefüggés,
egy tahó ,bármilyen motort szét tud hajtani,
# 2
De a Mercedes W124 is elmegy egymilliót kényelmesen anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni, és több példány is megtalálható a neten, ami már másfélmilliót gurult...:) Persze 2.5-ös szívódízel 100 lóerővel!:))
Ugyanez a hiperszuper Honda civic 53521 szelepes 1.6-os motorjára ami 9900at pörög nem mondható el... Persze az van jó sok lóerős is, de nem mész vele 300.000 km-et hozzányúlás nélkül..
Az a baj a nagyobb köbcentiseknek jobban is nyomják, ezért kiegyenlítődik az élettartalma a kisebb motorokéval.
De csak a bajor nagyköbcentiseket hajtják amcsik csak alapjáraton bőgetik, mert nem tudnak vezetni. :)
Az 1-es jól írta, ha valaki annyira falábú, vagy az a célja hogy szétgányolja az autó motorját, akkor azt párezer kilométer alatt is ki tudja vitelezni. De megkímélt autóknál valóban igaz, hogy az idő telésével a nagyobb köbcentisek valószínűleg jobb állapotúak maradnak.
Vegyünk egy 800 ccm Marutit, meg egy 4 literes amcsi dögöt. A hatályos jogszabályok alapján lakott területen kívül 90, autópályán 130 a megengedett legnagyobb sebesség. Gondolj bele, a kis Marutinak ki kell taposni a szemét ahhoz, hogy két személlyel teljesíteni tudja a 130-as tempót, de ha jön egy kis emelkedő vagy szembeszél, mindjárt visszaesik 110-re vagy az alá a sebessége, hiába gyógyítod rá a torpedólemezre a gázpedált. Ezzel szemben a 4 literes gép fél gázon is erőlködés nélkül, kényelmesen tudja tartani a 130-as tempót, bármilyen körülmények között. Ilyen szemszögből melyik fog hamarabb tönkremenni? Nyilván az, amelyik állandóan a maximumon van üzemeltetve, tehát a Maruti.
Analógia erre, hogy egy átlagembernek egész nap cementeszsákokat kell pakolnia. Akinek nincs megfelelő izomzata, testfelépítése a dologhoz, az pár napon, néhány héten belül derékfájást, hátfájást kap a nehéz zsákok cipelésétől, a térdei jóval hamarabb elkopnak és fájni kezdenek a megerőltetéstől, teniszkönyöke lesz aztán úgy lerobban, hogy már a saját súlyát sem bírja el, nem még egy cementeszsákot is a vállára vegyen. Ezzel szemben Fekete Laci kibelezett kispolszkikat hurcolász egyik helyről a másikra pusztán passzióból, és nincs attól sem semmi baja, még így kábé 20 éves távlatban sem. Jóval vastagabb csontozatú, lényegesen nagyobb izomtömeggel mint az átlagember, így a nagyobb terhelést is jobban bírja.
Ha nem lennének az utakon sebességhatárok, akkor a nagyobb autók is ugyanolyan gyorsan kopnának el mint a kicsik, viszont azok nem 100-zal, hanem 160-nal meg 200-zal közlekednének közben. (A sebességhatár olyasmi ebből a szempontból, mintha Fekete Lacinak is maximum cementeszsákokat kellene/szabadna hurcolásznia: valószínűleg még 80 évesen is probléma nélkül baktatna fel vele a tizedikre, erőlködés és hátfájdalom nélkül.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!