Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2T motorok nyomatéka növelhető...

2T motorok nyomatéka növelhető-e? (50cc Derbi senda)

Figyelt kérdés

Ha nagyobb fojtást teszek a kipufogóra akkor nagyobb lesz a nyomaték? De mi van az ilyenkor létrejövő tökéletlen égéssel? A nyomás nagyobb lesz, de az égés rosszabb.. ? Van-e valami a kipufogószelepes megoldásba? Minden fordulaton romlik az égés ha lefojtom, akkor meg mitől lenne erősebb a gép?

Valaki felvilágosítana? Köszönöm :)



2014. jan. 31. 22:18
 1/6 anonim ***** válasza:
Ha fojtást teszel bele, az az életbe nem lesz erősebb, ezt felejtsd is el. A fojtást kivenni szokás tuning esetén. Meg érdemes több taknyot beledönteni a motorba, de csak ésszel. Vannak határok.
2014. jan. 31. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Akkor növelheted a motor nyomatékát alacsony fordulaton, ha átalakítod a henger vezérlését, felömlőket, kipufogóréseket, és másik rezót teszel rá. Akkor olyan lesz mint egy simson, 40-el alapjáraton is elpöfög, de bőven nem fog 10 ezreket pörögni, és főleg nem lesz benne 8-8,5 lóerő, mint gyárilag. A másik probléma, hogy nem tudod megvalósítani, és semmi értelme.


Ha a kipufogót lefojtod, az olyan mintha a te seggedbe dugnának egy dugót, hogy ne tudj fingani, élni se lesz kedved, nemhogy futni!

A powerszelepet arra találták ki, hogy az alapból magas fordulatra hangolt motor, ne legyen teljesen halott alacsony fordulaton, ettől függetlenül, alacsony fordulaton, közel sincs az ideálishoz a kialakítás attól, hogy csúszkál a kipfugónyílás, mivel sem a rezó, sem a felömlők nem változnak hozzá. Azzal nyernek egy kevés nyomatékot, hogy a kipufogónyílást a powerszelep alacsony fordulaton "lejjebb húzza" így nagyobb lökethosszon nyomja a táguló gáz a dugattyút, ettől van több nyomaték, viszont a henger öblítése meg szar, ezért csak mérsékelten hatékony, de a semminél jobb. Viszont 50-es motorba meg nem raknak powert, mert túl kicsi, a 80-as krosszmotorokba már van, nem véletlenül 3x olyan erősek, mint az 50-esek, igaz nem is 10 ezernél adják le az erejüket, hanem 15-16 ezernél, hamar szét is mennek emiatt...

2014. jan. 31. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Akkor kiszedem a répát a seggéből :D

Egyébként nem nyúlok hozzá csak érdekelt a dolog. Nem hiányzik, hogy tönkretegyem. Következőre valami nyomatékosabb motort akarok, meg persze gyorsabbat is azért kérdezek ilyeneket. A "hill climb"-et bírom, csak ugye az a bökkenő, hogy emelkedőn könnyen leesik a fordulat akkor meg vége a mókának pörgős motoroknál..

2014. febr. 1. 14:23
 4/6 anonim ***** válasza:
Kuplung + nyélgáz. :D Az sem épp egészséges, dehát egyszer élünk. Vagy a Senda variátoros? A nyélgáz attól még beválhat. :D
2014. febr. 1. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Hát van mikor kap az élettől :D

De most durva krossz gumi van rajt azon még ez a módszer sem segít. Van túragumim ha elvonul a hó akkor átgumiztatom. Túragumit viszi rendesen, de csak néhány kört mentem vele, azér bízok benne, hogy helyt fog állni hegyeken völgyeken.

2014. febr. 1. 18:31
 6/6 A kérdező kommentje:
a Sendába manuális váltó van nem olyan mint a robigókba. Olyat tuti nem vettem volna, meg nem is veszek. Azé mer "egyszer élünk" :D
2014. febr. 1. 18:35

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!