Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ég ki rendszeresen a...

Miért ég ki rendszeresen a tompított H7-es izzóm?

Figyelt kérdés
1 éven belül már a hatodik ég ki, teljesen mindegy, hogy 400 Ft-os gagyi vagy 1800 Ft-os drága. Tudom, hogy el kéne vinni villamosságihoz, de hol lehet a bibi? Zárlatos a csatlakozó? A generátor túltölt? Fogalmam nincs. A probléma mindkét oldalon van, talán 3:3 az állás az utóbbi időben. Régebben a féklámpák égtek ki rendszeresen.

2014. jan. 29. 19:11
 1/7 anonim ***** válasza:

Meg kell mérni, hogy járó motornál mekkora feszültséget kap a két tompított izzó. Elég hozzá egy digimulti is, a pontossága megfelelő. 14,4 V fölött nem lehet az érték, ha mégis túllépi, túltölt a generátor. Erre utal, hogy mindkét oldalon elszállnak az izzók, illetve manapság gyakori probléma a túl magas töltőfeszültség.

Egyébként a H7-es izzók élettartama nem túl magas, jóval rövidebb ideig bírják, mint a H4-esek, de ennél azért tartósabbak.

2014. jan. 29. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Lehet magas a töltő feszültség,és meghaladja a 14V-ot.

Lehet kicsi az akku is, és azt pillanatok alatt feltölti.


Amúgy a jelenség a "mai" háztartási izzókra is igaz. Régen simán elmentek 1000 órát is,ma meg bekapcsolod és lehet azonnal kiég. Szóval a minőség is durván leromlott.

El kell tudni adni a következő izzót is...

2014. jan. 29. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Kb. egy hete cseréltem, most ismét kiégett egy. Volt olyan, ami felfújódott, szinte elolvadt, így a túltöltésben lehet valami igazság. 1 és 4 éve cseréltem az aksikat, azóta van ez a probléma. Előtte 7 (!) évig jártam a gyárival, akkor nem volt ilyen gond különösebben. Gondolom rábeszéltek egy gyengébbre és hamar túltölti a generátor. Pedig mindig szól a rádió, megy a ventilátor stb...
2014. jan. 29. 19:34
 4/7 anonim ***** válasza:
Egyesnek a válaszában nagy igazság van . Én is igy jártam, enyém is kiverte, plusz szétforralta az aksit is. Esetleg nézz bele nekem a sav már majdnem fekete volt . A töltésem:- 18v.ot mértem.
2014. jan. 29. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
90%
Hozzá tenném még, gyakorta a kiégésnek kontakthiba miatti áramlökés is lehet okozója.
2014. jan. 29. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Köszi!


Csak azért is kérdeztem, hogy mekkora javítási költségekre számíthatok. Nem mindegy, hogy 5 ezer vagy 150 ezer.

2014. jan. 30. 09:55
 7/7 anonim ***** válasza:

Hi! Az akkunak nincs köze hozzá. Ha eléri a megfelelő töltöttségi szintet, akkor a feszültségszabályzónak LE KELL szabályoznia. Ha nem teszi, ő a ludas.

Volt olyan autóm, ami 4500-as motorfordulat felett kiverte az összes fényszóróizzót.

Szerintem a fesszabályozó rész alkatrészminőségének mutatója a gyakori izzócsere.

Lehet, cserével megszűnik. Ez típusfüggő, mennyibe kerül.

2015. okt. 30. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!