Milyen motort ajánlanátok barátnőmnek és nekem?
Sziasztok! Tavasszal fogjuk mindketten kezdeni az A2 kategóriás jogosítványt, sajnos a korlátlan nagyra még várni kéne 2 évet. Motoros tapasztalatunk szinte nulla, de mentünk már mindketten 125-ös váltóssal, így nem lesz baj a kezeléssel és csak autóra van jogsink. Valami 400-as motor fajtát keresgélünk, ami megfelelne az elvárásoknak, de nehéz. Ezért kérném a segítségeteket, és az alább felsorolt feltételekhez kötötten szeretném megkérdezni, hogy milyen motort tudtok, javasoltok? Kisebb kategóriában nem gondolkodok, mindketten óvatosak vagyunk, tervezzük is hogy ha meglesznek a motorok, megyünk vezetéstechnikai tréningre, stb... Szóval: a legfontosabb, hogy olyan 350-400ezer ft befedjen egy motort, sajnos ennél többet nem tudunk kiadni, tekintve hogy kettőt veszünk. Persze ez a motor ára legyen, a papírmunkákat, hivatalos dolgokat pluszba számolom külön. Viszonylag legyen modern megjelenésű. Legyen kényelmes, nem muszáj, ha nem száguldozós, mi legtöbbször kényelmes hosszú túrákat szeretnénk majd megtenni, tengerpart, alpok, stb... A harmadik szempont, amit nem akarunk totál elfeledni, az a fenntarthatóság, megbízhatóság. Szóval tudnátok mondani jó gépeket? Nem baj ha chopperes, szeretjük őket, bármi jöhet, kivéve nagy testű robesz. Megjegyezném, lenne egy motor, egy motor amit találtam, tetszik, és jó árban van, ez a yamaha xjr 400, erről mik a vélemények? És egy kis plusz kérdés, amit csak úgy nagyon zárójelesen írjatok már le nekem legyetek szívesek, az az, hogy 3-éves B jogsival kell kresz vizsgát tennem újra motornál?
Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!
22/f
Új kresz vizsga kell, mert a motoros más.
Ajánlanék Kawa ER5-öt, én azon vizsgáztam, de szerintem egy ekkora motornak nem illene 200 kg-nak lenne. Ajánlanék még 600-as Honda Transalpot, azok nagyon kényelmesek, de egy jó százassal drágábbak.
Ennyi pénzért Suzuki GS500-at lehet kapni, jó motorok, nem száguldozásra vannak, inkább túrára.
Az XJR400-hoz nem volt még szerencsém.
Nekem XT660 Ténérém van, régi fajta, 86-os, de az egy hengere miatt hosszú távra korlátozottan alkalmas.
Illetve lehet vadászni mindenféle régebbi darabot, most inkább a 90-es, vagy fiatalabb darabokat próbáltam szemügyre venni.
Egy 500-600-as motorral jobban jártok, főleg ha a cél a teljesítménykorlát kihasználása, mert nyomatékosabb, kevésbé forog, esélyesen kevesebbet is eszik, valamint a 400-as nem annyira elterjedt kategória.
21F
Kicsit hosszú lesz, de megpróbálom értelmes és tartalmasra, hogy kimerítsem a témát.
Jómagam is A2 tulajdonos vagyok, ez az a jogosítvány amivel "megszenvedsz" mert nagyobb motor és általában a chopperek az egyedüliek ebben a kategóriában amivel mehetsz.
Különben ez az a kategória, aminek itthon Európában nincsen piaca szerintem. Hosszú kimerítő vita lehetne-e témából, de felesleges húzni, 21 éves kortól bőven mehetne nagy A-ra menni...
"Nincsen piaca", mert jómagam versenymotor mániás vagyok, mert számomra tökéletesek, viszont egy 250-es Kawa ZZR-t az én 125-ös Cagiva Mitom is otthagy a powerrel és még szebb is, csak egy pénztárgépnyelő.
400-as motorok 95%-a átlépi a megengedett KiloWatt teljesítményt, így nem vezetheted, max trükközöl a papirossal. Van pár motor, amiről van véleményem, mert vezettem őket, talán ezek közül lehet max választani.
Honda CB 400 (52 LE): Kilóg a kategóriából, de ha trükközöl amit nekem csak mondanak, akkor lehet belőle 35 KW is, így vezethető, amúgy nagyon jó, kényelmes, sportos, a tökéletes tanulómotor, és a Honda CB-k amúgy is ikonikusak, viszont drágább, mint egy kawasaki.
Kawasaki ER 400 (37 KW): Ugyan az, mint az előző, ez a kettő volt a kedvencem ebben a kategóriában. Kipróbálod, és "beleszeretsz". Ez még fél lábbal is elmegy, tehát ha összezúzod akkor is feláll (csak az állapotból kiindulva amit vezettem)
Yamaha Virago 535 ccm, 35 kW Chopper: Ezen vizsgáztam, jó volt vele, csak nagy a méret szerintem, és így nem jön be, de a fogyasztása alacsony volt (saját motoromhoz képest), alacsony fordulaton is elpöfög, jó lehet vele túrázni, forgalomba is jó volt, rutin pályán viszont sokszor anyáztam.
Kawasaki EN 500: Magasabb kormány, "kisebb" test, szűk kanyarok sokkal jobbak voltak vele, de aki nem szereti a sporter/cruiser kategóriát, mint én sem, azok nem fogják szeretni, és én sem szerettem.
Végül pedig két 125-ös, amivel ugyan nem fogtok ketten menni, de egy Mátra ezekkel élvezet, vagy egy Szentendre feletti hegyek.
Cagiva Mito 125: 125 ccm, Powerszelep, kétütem, 36 lóerő. Sok "baj" van vele, szóval megveszed 300-ért és költesz rá, mert a benzint imádja, az olajat még jobban. Azonban élmény, amikor 7250-nél kinyit a power és elszabadul a "pokol". Leviszi a 250-es sportmotorokat, és imádom, mert a legszebb "kismotor".
Aprilia RS (1998): Haveromé, nagyon bírom ezt is, mert szép, nem annyira erős, mint a mito, olasznak ez is az-az is, ugyanúgy megy, power 6000 felett nyit, és akkor az is elindul. 125 ccm, azt hiszem 31 LE, de jóval szervizigényesebb és eszik 6 litert is, de borzalmasan nehéz kis kanyarokban vele fordulgatni, mert nem is erre vannak kitalálva és a "csúsztatást" egy lefulladással díjazzák általában.
A vizsgára, igen kell sajnosa külön kresz, ha jól tudom amikor A2-ről A-ra váltasz akkor nem.
Sok sikert, "széles utat".
Sok sikert, "Négy kerék a testet mozgatja, két kerék a lelket".
"250-es Kawa ZZR-t az én 125-ös Cagiva Mitom is otthagy a powerrel és még szebb is"
Szia nem kötekedésből de ne egy sporttúra vs gyorsulási gépet nézzél meg hanem két gyorsulásit mondjuk a kawa zxr250 azt már nem hiszem hogy otthagyja,amúgy jó kis motor a mito is megy mint az állat :) Amúgy nekem is ez a jogsim van én csak azért raktam le mert akkor nem kell várnom 24-éves koromig mert én is gyorsulási motorokat szeretem de ugyebár a 35kw-al max csak 125ccm-eseket meg még talán van egy pár 250-es de azok meg nagyon kopnak mert a kis hengerek ugyebár nem csípik a 10000-es fordulatot :)motort én nektek vagy a gs500-at vagy a kawa er-5-öt ajánlom a gs-t nem tudom hogy milyen a kawával már mentem jó kis gép menni is lehet vele rendesen.Széles utat :D
lz93 nevű felhasználónak
én yamaha és kawasaki fan vagyok de én is tudom hogy jön az r3-om de mire bemutatják addigra lerakom a korlátlant(lehet te is) meg gondolom lesz egy vagy két millió te kiadsz azért ennyit?jó biztos király kis gép lesz de inkább veszek sokkal olcsóban egy 600-as gyorsulásit mint a ki 300-ast nem? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!