Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől kormol annyira egy TDI?...

Mitől kormol annyira egy TDI? és az miért jó?

Figyelt kérdés
2014. jan. 19. 22:02
 1/5 anonim ***** válasza:
90%

A TDI-k önerőből nem kormolnak. Ha kormolnak, az három ok miatt lehet.

Az egyik az, hogy az adagoló kopása miatt a befecskendezés időpontjának és a befecskendezett gázolaj mennyiségének semmi köze a gyári értékekhez. Ez túl sok jót nem jelent.

A másik ok az, hogy Tédéjihívő Miska úgy gondolta, a dízeltuning egyszerű, mint a faék, ezért a szomszéd Peti gyerekkel karöltve ész (és gázelemző) nélkül jól feltekerte a turbónyomást és adott neki gázolajat bőven, hogy "jaó brutálba húzzon". Ezzel lehet, hogy a menetteljesítményeket nem javították (bár Miska azért legalább két másodperccel rövidebb 0-100-as sprintidőt és hárommal több lenyomott Civicet és Integrát hazudik onnantól kezdve), de a kelleténél több gázolaj csúnyán kormol, aminek kimondottan örül a feltöltő turbinaoldala. Már ha nem elég neki, hogy nem a gyári munkatartományában kell dolgoznia.

A harmadik ok az, hogy valami gyenge képességű tulaj birtokába került a turbódízel gépjármű, aki annak a mostanában terjedő, érthetetlen divatnak hódol, hogy minél jobban kormol a dízelmotor, annál menőbb. Ennek elérése érdekében veszettül babrálja az adagolót, majd örömmel konstatálja, hogy a visszapillantó tükrökben alapjáraton araszolás közben sem lát semmit a füstfelhőtől, gázadásra pedig úgy kormol a masina, mint egy dízelmozdony.

2014. jan. 19. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
90%

Lényegében a tökéletlen égés miatt, tehát nem ég el a gázolaj.

Miért jó? Mert menő. Már akinek nekem meg pár milliárd értelmes embernek nem, de egy ember is elég hogy beinduljon valami.

"Egy bolond százat csinál"

2014. jan. 19. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
El kell,hogy keseritsem a szekptikusokat : minden dizelauto kormol bizonyos korulmenyek kozott , el szoktam nezegetni a modern cr dizeleket is,ha erolkodik a motor(pl.padlogaz programmal) tisztesseges fekete fust tavozik a seggen.. Ez pont a turbo tehetetlensege miatt van : az adott idopillanatban a vezerlo altal szamolt gazolaj mar rendelkezesre all, a befecskendezes megtortenik,de a turbonak meg ido kell,mire ehhez megfelelo mennyisegu levegot kepes szallitani,igy az eges oxigenszegeny kornyezetben tortenik meg,tokeletlenul - ez a kormolas alapveto oka.
2014. jan. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Jól mondják a többiek, de főleg a 3-masnak van igaza. Még annyit tennék hozzá, hogy a régi dizelek (nemcsak TDI-k) egyszerűen azért kormolnak, mert régiek. Tehát kopott az adagoló, a dugattyú, meg maga az egész rendszer.
2014. jan. 20. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 P3Arc válasza:
100%

koromban az erő.

A legtöbb erő 0,8 légviszonytényező körül van, magyarul:

ha a szükséges levegő 0,8 szorosa áll rendelkezésre, akkor adja le a motor a legnagyobb teljesítményt.

A benzines ilyenkor szénmonoxidot köp.

2015. jan. 19. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!