Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot 406 2. 0 hdi tipusú...

Peugeot 406 2. 0 hdi tipusú autórol vélemények ép vásárolni szeretnék egy ijen tipust csak szedánba?

Figyelt kérdés

Mi ennek az autónak a hibái vagy mennyire megbízhatóak?

Mikre kell odafigyelni vásárláskör?Köszönöm a válaszokat.


2014. jan. 19. 21:15
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Nem rosszak, de sajnos vannak elektromos bajai ilyen idősen.


Nekünk volt egy eredetileg 90LE-s verzió, kombiban, minden földi jóval, több, mint 10 évig.


Ez alatt cseréltünk benne kettőstömegű lendkereket, ami nem olcsó, cserébe drága, egyszer kisnyomású üzemanyagpumpát, egyszer nagynyomású üzemanyagpumpát, négy csúcsot, motortartóbakokat, hátsó futóműben két stabkart, vagy mi a pék haragját, hűtőradiátort, 3 kerékcsapágyat, meg pár apróságot, valamint kopóalkatrészeket (fék, gumi, kipufogó, stb)


Amikor eladtuk, több, mint 400 ezer volt benne, olyan 200 ezerrel vehettük nagyjából. Tekerve volt az órája gazdagon, amikor mi vettük, 75 ezren állt, 3 éves korában. :)


Az üzemanyagrendszer hibát leszámítva (nagynyomású pumpa, kisnyomású pumpa, csúcsok) mindig hazahozott, voltunk vele sok helyen. Mondjuk ezt drága volt megoldani, majdnem 400 rugó lett a vége, és ez jó pár éve volt.


A kettőstömegű istenverése is 300 rugó felett kezdődik, és városi autóknál 200-250ezret bír ki jellemzően, autópályásoknál 300 ezer felett.


Nekünk mindennapos volt kb 5 éves korától az AIRBAG lámpa a műszerfalon, ami egy csatlakozó kontakthibájából ered, valamelyik első ülés alatt, egyszer egy aranykezű szerelő valami Isten háta mögötti kis faluban fejből megmondta, melyiket kell széthúzni, megpucolni, összetolni, meg is csinálta, akkor fél évig nem volt ilyen hiba, aztán megint előjött.


Úgy 10 éves korában kezdett el ABS hibákat produkálni, típushiba, hogy lerohad az ABS jeladó a rögzítése, ami a kerékcsapágyházon van, így csapágycsere, ha már nem lehet hegeszteni. Nekünk ezért kellett 3 csapágy, darabja 30 rugó...


Mostanság az értelmes állapotú HDi motoros példányok bőven egy millió felett kezdődnek, alatta csak széthajtott bontószökevények vannak. Ez persze nem vonatkozik a nagypapa féltve őrzött, 80 ezret futott autójára, amit feltett az unoka a hahura, 500ért, csak hogy menjen el. (de ilyen minden nap akad kettő, mint tudjuk...)


Ha a motor szépen jár, jól gyorsul, és nem füstöl nagyon, az már jó jel, ha a tulaj olajfogyasztást emleget, el kell kerülni messzire, mert nekünk bő 400 ezer km után is 15 000-es olajcsere ciklus alatt 0 olajfogyasztás volt, pedig az utolsó 70 ezer km-en kapott utánfutós autópályázást, meg mindent, zokszó nélkül tűrte, igazából a motorral mechanikus probléma nem volt, jól indult mindig, igaz, volt benne Webasto állófűtés, télen jól jött, de nem volt gond nélküle sem, csak jobbat tesz a motornak.


Első futóművel nem volt bajunk, a hátsóban két stabkart kellett cserélni, ezért ha a kiszemelt példány futóműve lóg, imbolyog, kolompol valami, ott lehetnek még csúnyább dolgok is, valamint nem szeretném tudni, mit kapott az élettől.


A miénk szürke plüss belsős volt, gyakorlatilag kopásmentes, gyári szövetszőnyegekkel a lábtérben. Egyedüli kopás a bőrkormányon volt, az sem a használattól, hanem egyik nyáron kint maradt a napon az autó Olaszországban, és hiába volt ellenző a szélvédőn, mivel az autó sötétkék volt, nagyságrendileg 70 fok volt bent, és a kormány bőrözése ezt nem bírta, és kis foltokban hámlani kezdett. Ülésen, váltógombon, pedálokon, ajtóbehúzón nem volt látható kopás, talán kicsit fényes volt a váltógomb, de nem volt szakadt, stb.


Az első lökhárító alján középen elvileg volna egy kis két ujjnyi magas gumi terelő kötény, ami egy L profilba van bepattintva, elölről. Ha ez megvan az autón, az gondos tulajra utal, aki vigyázott az autóra. Mi hiába figyeltünk rá, egyszer csak sikerült elhagyni egy tolatásnál, és nem vettünk másikat.


Ami nagyon meglepő volt, hogy hiába volt AIRBAG és ABS hibája, ezen kívül minden elektromos kütyü működött, villanyülés, CD váltó, Clarion kazettás hifi, digitklíma, elektromos napfénytető, villanyablak, stb, és ezekhez sose kellett nyúlni. (2000-es évjáratú, faceliftes autó volt)


Nagyjából ennyi jut eszembe, remélem, nem hagytam ki semmit.

2014. jan. 20. 02:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 Wéber Antal válasza:
Tényleg hasznos volt amit írtál nekem is. Én is vettem egy 2002 full verziót, de eljött az ABS és az AIRBAG... látom ez típus hiba. A szerelő mondta hogy az ülés alatt lehet cserélni kell egy csatit, habár jobb lenne ha kikötné, mert ha úgyis visszajön akkor tök mindegy. Az ABS viszont fájó pontom, mert van mikor a jelzés ellenére működik és van mikor nem. :( Köszönöm hogy olvashattam ezt a hasznos hozzászólást, tökéletesen össze van foglalva! Ja és a központi zár hangosan nyit zár a mai autókhoz képest, és a lépcsős hátúnál nem belátható a kocsi segge, így azt a papás vezetők törik... kell bele a parkoló radar. :( AMúgy imádom! 2,2HDi megy mint állat és tökéletes HAJÓ! Nem virgoncoknak ajánlot ahogy a TAXI filmben van hanem a papa vezetőknek, akiket "Ringat a VÍÍÍÍZ" :)
2017. febr. 11. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!