Egy Simson s51-esen mennyit számítanak a következő módosítások?
Szeretném egy kicsit fürgébbé tenni. Nem a végsebesség növelése a cél, hanem hogy városban könnyebb legyen felvenni vele a forgalom tempóját.
Arra gondoltam, hogy felfúratom 60ccm 4 felömlősre, és kap egy belsőrezós kipuffot.
Ez szerintetek segítene rajta észrevehető módon? Milyen összegből lehetne ezt kihozni kb? A karbin mit kell állítani egy ilyen fúrás után?
Szia!
Szerintem nem kell meg fúratni hogy fürgébb legyen!
Az első lánckereket kisebbre cseréled,ez egy picit visszavesz a végsebességből de kajakabb lesz.Ha jeladós a gyújtásod az is számít valami nagyon aprót,Nekem MZ_zém jobban gyorsul jeladóssal(bár lehet hogy ezt pontosabban lehet belőni és jól is van belőve).Ami viszont a legtöbbet dobja az a rezó kipufogó.Szerintem megteszi a bolti rezó is ,így könnyebben tud kiszabadulni a végtermék,és pörgősebb is lesz.Amire nagyon figyelj:csak jófajta szintetikus 2t olajat használj!Megéri!
Ami a karbit illeti max egy 5-tel nagyobb főfúvókát tehetsz bele és jól be kell lőni a benzinszintet meg be kell állítani fajára a benzin-levegő keveréket.
A 60 ccm önmagában nem rossz gondolat, de a 4 felömlő így semmit nem jelent.
Az számít, hogy a módosított vezérlés milyen fordulaton fog dolgozni. A gyári 5500-on muzsikál, 6000 fölé nem forog el.
Ha egy 60-ast csináltatsz, mondjuk 7000-es fordulatra, az már érezhetően jobb lesz. Nem kell 4 felömlő, mert lehet csinálni két felömlőből is brutál cuccokat, volt szerencsém 60-ashoz két felömlővel, fékpadon 8,2LE-t tudott.
Ha a széria vezérlést 60 ccm esetén vesszük 4LE teljesítményűnek, akkor egy ilyen emelt fordulatú darab olyan 4,5-4,8LE körül tudhat, ami nem rossz, tekintve, hogy a gyári 70es tudott 5,6-ot.
Tehát a kitűzött cél inkább a 60 ccm és a 7000-es fordulat legyen. Ez esetben még a gyári gyújtás simán jó, a karbi is, igaz, hozzá kell majd állítani, ez általában egy picit nagyobb főfúvókát jelent, esetleg a tűn kell állítani, nem ördöngősség.
A belsőrezós kiput felejtsd el, nem ér annyit, mint amennyibe kerül, inkább a gyárit (amiben nem egy lemez van két nagy lukkal, hanem egy tölcsér lukakkal, ha belenézel a dobba, levéve a végét) pucold ki tisztára, és még a rendőr sem fog kötekedni.
A hengerfúrás kb 3000-4000, egy jó dugó 3500, a faragás olyan 5000, egy tűgörgőt, meg egy gyertyát (NGK B8HS-re) azért cserélj, tűgörgő talán 800 FT( INA fémkosarast ajánlok, 12x16x13 a mérete, csapágyboltban vedd), gyertya 1200.
Egy ilyen módosítás után érezhetően jobban fog gyorsulni, megfelelő áttétel esetén a várható végsebesség ~75 körül alakul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!