Mi a szerepe az autóban a szilenteknek? Honnan lehet érezni amikor már hibás?
rossz a menetstabilitása ,ide oda megy vagy félre húz a gk.
kopog a futómű
A szilentek a futóműben vannak, az egymáshoz képest elmozduló fémalkatrészeket (segédkeret és lengőkar, stabilizátorrúd és váznyúlvány, lengéscsillapító alsó vagy felső szeme és rögzítőpont) kötik össze rugalmasan, gumi- vagy műanyag persely segítségével. Így a két fém nem egymáson forog, dörzsölődik, kopik, csörög-csattog, hanem a gumi deformálódik, ezzel csendessé, pontossá téve a kapcsolatot és kiiktatva a zsírzást. Újabban már tervezett deformációval képes a szilent némi passzív kormányzásra is: fékezésnél engedi nőni a kerékösszetartást, kanyarban hagyja kicsit fordulni a hátsó kerekeket is.
A műanyag vagy gumi azonban elfárad, kitöredezik, elöregszik. Ilyenkor az autó kóvályog, jellegzetes, lebegő mozgással mozog, mert lógnak a mozgó alkatrészek. Az úthibák is hangos puffanásokkal, koppanásokkal jelentkeznek, mert a szilent nem tompít semmit. Ilyenkor cserélni kell, ami egyrészt drága, mert a korszerű, programozottan deformálódó szilentek csak lengőkarral együtt cserélhetőek, másrészt bonyolultabb, mint gondolná az ember, mert néhány fakezű autószerelő a csápos emelőn, terhelés nélkül szereti készre húzni a rögzítőcsavarokat (naná, ott esik kézre), aztán mikor a tulaj először megpakolja az autót, a rossz szögben rögzített szilent nyúlik, tekeredik, végül pedig igen gyorsan szétszakad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!