Miért nem ajánlatos nagyon lassú menet közbe 1esbe tenni
az autókat?
Figyelt kérdés
Mi kárt tehet benne?
2009. dec. 1. 18:06
1/9 anonim válasza:
Az egyes fokozat a legrövidebb fokozat, ahogy a felfelé levő fokozatok egyre hosszabbak, a legnagyobb (általában 5.) a leghosszabb. Amennyire az sem lenne jó hogy elindulsz 5,-ben, mert nem bírna egyszerűen vagy akárcsak ha 3.-ban akarnál elindulni, azt sem bírná az autók többsége (nagyon rángatna), szinte egyik sem. Legalább olyan rosszat tesz neki, inkább sokkal rosszabbat ha visszaváltanának 1-be, a motor és a váltó is szétpörögne. Akkora az áttételkülönbség a fokozatok között, ha kisebb fokozatba váltasz vissza azt akkor teszed, ha lejebb esett a fordulatszám. De egyesnél ez annyira nagy lenne, hogy csak álló járműnél szabad 1-be váltani. Nem tudom jobban megfogalmazni, nem vagyok autószerelő, sem közlekedési mérnök, de remélem értesz belőle valamit.
2009. dec. 1. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
1-esbe azért nem ajánlott váltani, mert olyankor a váltó úgymond jobban tapad a motorhoz, szóval nem lehet tökéletesen elszigetelni a motortól azt, hogy 1-be raktad.
2009. dec. 1. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Hát nagyon lassú menetben lehet nyugodatan, de olyan 10 km/h-tól már kettes...
2009. dec. 1. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
ja 1 esbe nem szoktak közlekedni és nem is szabad!.Ezzel a sebességgel csak elindulsz utána pár másodperc múlva már váltasz is 2 be majd 3-4-5 .Amúgy se szabad mert kárt tehetsz a motorba ha nem megfelelő sebességgel mégy mert a túl magas fordulat kárt tehet benne.
ez nem ide tartozik de azért megosztom veletek.
Olvastam egy esetet ahol egy nő egy kölcsönzött egy citroen c4 et de azt hitte hogy automata váltós.Betette egyesbe és úgy ment 220 km ert és az a lényeg hogy a motor sz@rrá égett.
persze ha lassan mégy ez nem fordul elő de jót se tesz neki.
2009. dec. 1. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Be lehet tenni én is beszokom, de a lassúság tényleg azt jelenti. Bőven 10 alatt. Annyira, hogy mikor beteszen, nincs rántás. Mivel az út elég rosz és lejtős a hegyen, ezért ha akarnák se tudnák gyorsabban menni rajta lefele, így az elejénél üresből 1-be teszem és motorfékkel lemegyek rajta.
2009. dec. 2. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Nekem be se megy egyesbe amég halad a kocsi. Az csak indulósebesség. Meg kell állni teljesen és úgy be tenni. Egyépként csak megemlítem egy szerelő mondta hogy akkor se szabad váltogatni ha állsz és nem jár a motor.
Csodálkoztam én is. Ott voltam a váltót nézetni és aztmondja tegyem egyesbe. Rakom aztmondja állj meg! indítsd be , és akkor magyarázta el.
2009. dec. 2. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Az 1-es fokozat általában nincs szinkronizálva.
Ezért gyakorlatilag hiába nyomod a váltókart,nem tud" egymásba ugrani" a két fogaskerék.Mert nagy a sebesség különbség.
A szinkron gyűrűknek pont az a szerepe, hogy összefékezze(a két fogaskerék sebességét szinkronba hozza).
Kb.úgy működik mint egy dobfék. Tehát csak akkor tudod betenni egyesbe ha a motor pl alapjáraton (700-1000ford/perc)jár és az autó áll vagy max. a váltó főtengelye is kb 700-1000 ford/percel forog.
A gyakorlatban ez épphogy guruló autót jelent. :-)
2009. dec. 2. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
22:15: ez tuti kamu. Egyesben nem lehet 220-at menni, mert 6500-as fordulatnál a motor védelme érdekében leszabályoz az elektronika, ami egyesben max. 55 km/h (persze függ a váltó áttételezésétől, de akkor kicsi eltérés lehet).
2009. dec. 2. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Előző vagyok, bocsi, félreértelmeztem amit írtál, úgyhogy tárgytalan. :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!