Milyen 125-os sprotmotort ajanlanatok?
Lehet megbízható motort venni ennyi pénzből. Az YBR jó, de nem sportmotor, és ha figyelembevesszük a Honda CBF 125-öt, akkor elbújhat! A CBF erőseb, gyorsabb, nyomatékosabb, a váltó nagyon precíz (13000-14000 km alatt ez a tapasztalatom róla). Komolyabbnak néz ki (látszik, hogy nem nagymotor, de az YBR-től azért szélesebb), nagyobb a szélvédelme, bár nem tökéletes, nem sokkal, de jobb a fogyasztása, és befecskendezős, nem kell szivatózni. Ja, és jóval olcsóbb az YBR-nél, és a terhelhetőségük kb azonos (180kg, az YBR-é talán kicsivel több). Szóval az YBR-t azok magasztalják, akik még nem hallottak a konkurens Hondáról, ami szinte minden téren veri a kis YBR-t (ami persze azért nem rossz)...
Annak ellenére, hogy sportmotorra kértél tippeket, merem ajánlani a CBF-et, nekem sikerült beleszeretnem annak ellenére, hogy én is CBR-ről, YZF-R-ről és Aprilia RS-ről álmodoztam. Nem bántam meg, hogy helyettük CBF-et hajthattam, nagyon meggyőző kismotor! (Anno írtam róla egy hosszabb véleményt, a rossz tulajdonságaival, mindennel együtt, ha érdekel, szólj és küldöm)
Ha mégis sportmotor, akkor inkább a négyüteműeket ajánlom. Nem versenygépek, de elnyűhetetlenek (most a japánokról beszélek, a kínaiak maguktól is tönkremennek...), barátságos a fogyasztásuk, és sokak szerint szebb a hangjuk, bár ez relatív. Szerintem nem. A négyütemű gyűjtőfogalmon belül is a Hondát ajánlom, konkrétan a CBR 125-öst. Több okból is.
1.: Első motorom egy Keeway volt, megbízhatatlan volt, nem voltam oda érte. Másik egy Honda, ami annyira meggyőzött, hogy a következő is Honda lett, és ha újra cserére kerülne sor, valószínűleg a következő is az lenne (talán majd egyszer egy NC700-as :) ...)
2.: Ilyen áron R125-ös nincs, Suzukinak és Kawasakinak meg nincs ebben a szegmensben motorja. Szóval nem nagy a választási lehetőség (jó, persze, ott a kínaiak, spanyolok, a koreai Hyosung, de inkább japánt)
3.: Egyszerűen, csak, mert jó. Mentem pár km-t a CBR-rel, és bármennyire is elfogult vagyok a CBF-fel szemben, el kellett ismernem, hogy bitangjó gép! :)
Üdv!
Attól függ mire akarod használni. Ha főleg túrázásra akkor 4t, majdnem fele annyit eszik mint egy 2t még ha húzod is. Ha csapatni akkor vegyél egy 2t-t pl Honda NS125F/R (ráadásul ez igazi ritkaság) vagy NSR125R-t, rakd rendbe és sokkal jobban fog menni mint egy 4t. Plusz a régi 2t gépek testre is nagyobbak és sokkal sportosabb pozícióban ülsz/feküdsz rajtuk. 173cm 74kg vagyok de pl egy cbr125ön érezhetően kényelmetlenebbül közelebb van a kormány, egyáltalán nem sportos ráadásul nagyon kistestű, egyenletesen de gyengén húz minden fordulatszámtartományban, nemcsoda hisz valami 15 ló körül van, míg egy valamirevaló 125 2t harmincegynéhány ló, és pl egy nsr-hez olcsóbb is az alkatrész és jóval egyszerűbb felépítésű a motorja 2t révén. És nézd meg a gumi méreteket, egy mai 125 4t cbr-en szinte akkora a hátsó gumi mint egy tzr elsője stb...De most jönni fognak az elfogult 4t pártiak. Félreértés ne legyen mindkettő jó, attól függ mire akarod használni.
/Ridin in oldschool, ridin with 2t, ridin on NSR250R custom/
Kedves utsó, nem vagyok elfogult 4t-s, de jobban szeretem. A 2t-nek tényleg megvan a feelingje, (bizonyos esetben) egyszerűbb a felépítése stb, viszont egy 4t Hondának a motorját soha az életben nem fog kelleni szétszedni (125-ösre értem), mert nem romlik el. Tény, hogy nem előzésre találták fel, és nem 30LE-s. Ha fiatal vagy, egyedül szeretsz motorozni, nem érdekel a 6 literes benzinfogyasztás+olaj, nem probléma, hogy itt-ott szét kell szedned a gépet, és pár kopó alkatrészt ki kell cserélned, akkor nagyonis jó a 2t, de pl. párban utazásra egyáltalán nem. Büdös (oké, én szeretem az illatát, de a barátőm nem, volt már 2t motorom), a gázreakció nem olyan közvetlen, kiszámítható, mint egy 4t-nél, és rettentően zajos (szeretem a hangját, felvillanyoz. De amikor egy hosszabb útra mész vele, akkor 35-40km után monoton tempóban megunható), és csábít a bűnre, ami szintén nem mindegy, hány forinttal szponzorálod meg a rendőrséget gyorshajtásért. Jelenleg 4t motort hajtok (sor4, ami egy számomra nagy előrelépés az egyhengeres 4t 125-höz képest, persze azt is nagyon szerettem!), de most is van egy kétütemű járművem, egy 125-ös Rotax gokart. És tényleg jó buli, nagyon igényes motor, kell vele foglalkozni, de nagyon megéri, nagy élmény vezetni.
Összegezve: A kétütemű gépeknek szerintem pályán a helye. A kétütemű motorokat utcára egy forróvérű fiatalnak, akit messze nem a racionalitás elve hajt, és szeret bütykölni, tudom ajánlani. Mindenki másnak, megfontolt, higgadt, gondolkodó embereknek, vagy azoknak, akik szeretnek párban utazni, nem szeretnek olajosak lenni, ajánlom a négyüteműt, abból is japánt.
U.i:
A kis CBR méretével semmi baj nincs. Aki 180cm, az vegyen CBF-et, az nagyobb. De a CBR kis mérete azonnal megtérül, amikor parkolni/tologatni/szűk helyen kell megfordulni.
Széles utat! :)
Én is majdnem azt írtam mint te, "attól függ mire akarod használni".
Ui.: Szerintem ha van egy motorod, akkor érts hozzá és merj hozzányúlni még ha eleinte segítséggel is (főleg egy 125ös nem nagy kihívás, mondom autószerelőként. Pl nekem nem lenne jó érzés más tollával menni az utcára, de mindenki más).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!