Gokart féleséget szeretnék építeni, menne így?
Tomika te vagy az?
Tudásod alapján nem vagy elég idős, nincs elég pénzed ehhez.
És fúróval??Gokart biciklikerékkel??huh
Kókány Miska felébredt
Azért egy fúró ehhez kevés. Ahhoz, hogy élvezhető legyen, legalább egy 50ccm-es blokk kell és a bicikli kerék sem túl jó ötlet.
Nem valami jó az elképzelés .Gokartot alacsonyra illik építeni. Bicajkerékkel megoldható, de normális kivitelhez átütős csapos kerékagyak kellenek. Ebből is tárcsafékes kivitel. És a megfelelő stabilitás eléréséhez megfelelő kerékdőlést és összetartást kell beállítani.
A bicajváltó szintén problémás. Ugyanis álló helyzetben nem tudsz vele váltani.
Legjobb NuVinci váltóval. Így még egy fúró is elviszi, főleg ha nagyon kicsire és könnyűre építed.
(Bosch elektromobil versenyen ilyesmi felépítésű autó nyert. Nagyságrendekkel jobb volt bármi más konstrukciónál)
Persze meg lehet oldani villásan is a kerekek rögzítését, V fékkel. Ez nagyságrendekkel olcsóbb, de jóval nagyobb és nehezebb szerkezet kell. Szélesebb is les, magasabb is. Tehát instabilabb is. Meg lehet oldani normál váltóval is. Csak itt, a NuVincihez képest minimális az áttétek lehetősége. Tehát egy fúró kevés.
Mennyi a rá fordítható keret?
A legolcsóbb, ha veszel egy Babetta blokkot meg quadkerekeket és hegesztesz vagy hegesztetsz egy vázat. Ennél kissebb motor meg tudja hajtani, de nem lesz élvezhető. Már pedig ha nem élvezed, kár csinálni.
NEm kivitelezhetetlen,de ezt így nem érdemes még gondolkodni sem rajta,mert ha csinálsz egy akkora áttételt amivel megtudod hajtani ,az nagyon lassú lesz,és 1km belül leállnál vele szerintem.
Én nem tagadom ,nem rég vettem egy láncfűrészt a józsefvárosi piacon 12 ezerért,nos simán eszembe jutna ezt feltenni áttétellel egy könnyűszerkezetes vázra :) Jó de hozzáteszem ez a kínai xar 3,4 Le és 50ccm :) Esetleg ha szerzel egy autóakumlátort és egy 12voltos motort azzal már több esélyed lenne de még ez sem lenne az igazi.Bringára amúgy amit Én szereznék az a Dongó motor lenne,ezt direkt erre találták ki és még jogi se kell hozzá ha jól tudom.
AMit Te kigondoltál az sem rossz ötlet,talán feltennék a bringára egykét áramfejlesztőt és a motorba ereszteném,és egy amolyan segédráhajtás lenne,ez asszem volt a tv-ben is hogy valami ilyet talált ki valami magyar fószer :)
http://www.youtube.com/watch?v=NUlcLbfvCVE
Ilyet méretűt szeretnék csinálni,és az irányítást is így szeretném megoldani.ilyen méretű bicikli kerekekkel.
http://www.youtube.com/watch?v=PBSdB2mgcY0 ez is akkus fúróval megy
http://www.youtube.com/watch?v=rxKZYTQuFFA meg ez is,,szóval akkor szerintem mennem vele!
Az első videóban linkeltél egy legalább 3 személyes, elég nagy vas szerkezetet hogy olyanra akarod csinálni.
2. videóban egy kis fa tákolmányt ami egy gyerekkel is "repesztett" komplette lehet max 30 kg. Gyerekestől.
3. videóban lévő meg nem ment sehova. Egy helyben persze hogy bírja pörgetni a kereket.
Egyébkét a váltó, amit fentebb írtam tud olyan áttételt hogy 2 fúróval lehet gumit füstölni vele. (és 8 fúróval ment).
Másik hogy ha nem csak döcögni akarsz vele érdemes minél alacsonyabbra csinálni. Az ülést, és a szerkezet nagy részét a tengelyek alá vinni.
Szintén hasznos dolog ha a nyomtáv szélesebb mint a tengelytáv. Aztán akkor baromi stabil szerkezet lesz.
40w? Az elektromos bicajok, amikkel a vénasszonyok randalíroznak 300-350W-osak(igen, hivatalosan 300w felett SMKP-nak számít, de mégis sok 350-es is van). És az képes egy 15-20 kilós szerkezetet meg a mamit 35-40-el repíteni.
Akkor egy jóval nehezebb szerkezettől és egy 40W-os motortól mit vársz? Fúrót is meg kell nézni hogy hány watt. Abból is van sokféle.
Bár szerintem egy ilyen kényelmesen elvinné még nagy áttét nélkül is:
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!