A top fuel gépeknél miért preferálják jobban az OHV motorokat mint az SOHC vagy DOHC?
Remélem értesz is a motorokhoz ha már ilyet kérdezel.
Azért OHV vezérművet használnak, mert a dragsterekben HEMI motor dolgozik.
OHV vs DOHC
Egy HEMI motor hengerenként csak 2 szeleppel készülhet. DOHC vezérlést alkalmazni egy hengerenként 2 szelepes motoron ökörség, semmi értelme, felesleges bonyolítás és nehéz, mivel 4 vezérműtengely kerül a motor tetejére, szemben az OHV-val, ahol 1 van, és az is alul.
OHV vs SOHC
Itt 2 probléma is lenne. A HEMI motorokban a gyertya úgy helyezkedik el, mint a 2 ütemű motorok, pl a simson hengerfejében, az égéstér közepén, mert így optimális. Ha te fölé tennéd a vezérműtengelyt, hogy tennéd bele a gyertyát? A másik probléma, hogy mivel a szelepek szinte szemben állnak egymással, a végük, ahol meg kéne tolni őket, baromi messze van egymástól, így egy középre helyezett vezérműtengelytől, nagyon hosszú szelephimbákat kéne alkalmazni.
Egy HEMI mindig OHV marad.
A kérdés úgy értem hogy ezek a nagy dög V8asok miért nem bírnak végre pl láncos DOHC hengerfejet használni? effektíven jobb ez a szívóként, de mivel rommá vannak tuningolni így gondolom mindegy.
Akkor az a kérdés is ide tartozna hogy a LS3 motort is miért nem bírták felül vezérelni? Miért erőltetik a mai napig az OHV-t? Tény, hogy a hangja sokkal szebb szerintem, de nem jobb. Több levegőt mozgat na át a 4 szelep mint az a 2 nagy és a vezérlése is le húz jó pár lóerőt egy hasonló DOHC motorhoz képest. Lásd a Mercedes OM603 és 606 motorját. Tény hogy dízel de ugyan az a blokk csak egyik OHV a másik DOCH és a DOHC szívóként is jobb mint a másik turbósan. Vagy csak simán maradnak ennél a hagyománynál hogy OHV az igazi izomautóba?
Ha még egyszer megkérdezted, akkor nekem ebből az jön le, hogy a válaszból semmit nem értettél meg. Én megértettem, gugli a barátom, most már azt is tudom, mi a HEMI motor, és hogy ha teszel rá egy másik hengerfejet, miért nem lesz az...
Ha valamit kérdezel, és valaki válaszol, legalább tiszteld meg azzal, hogy megpróbálod értelmezni a válaszát.
Mivel ezekben a gépekben, a dugattyúk, gyűrűk, stb alkatrészek élettartama pár futam, ezért (gondolom én) szempont a szerelhetőség is, és egy tolórudas vezérlést pillanatok alatt szétkapnak-összeraknak, míg egy DOHC V8-assal azért megküzdesz mire beállítod...
Az is lehet, hogy egyszerűen ez a szabály. Véleményem szerint pedig, mivel a HEMI és a DOHC között nincs jelentős különbség gázcsere szempontjából, feltöltve főleg nincs, és mivel a fogyasztás nem szempont, marad a HEMI, mert egyszerűbb, és alacsonyabb a súlypontja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!