1.4 16V SEAT Ibiza turbósítása? Kivitelezhető?
ooo hat persze hogy lehet 'turbositani'. mindjart mehet melle a valto is, hogy birja a nyomatekot, meg a futomu, hogy ne repulj le az utrol az elso kanyarban, aztan a motor is, hogy kibirja a nyomast, meg hat ugye a gyujtast sem art atprogramozni, picit maskepp mukodik a turbos motor mint a sima benzines.
ha eddig nem esett volna le: annyi penzbol, amennyibe ez neked kerulne, siman vehetnel egy jobb autot.
Nem tenném rá a nyakam, hogy egy 245 lóról 310-re húzás az olyan hű de tartós lenne ( gyári alkatrészekkel, ha nyomod neki ).
Az a baj a turbósítással, hogy nagyon bele kell nyúlni vele a motorba. A szívó motorok ECU-ja nem nagyon tud mit kezdeni a megnövelt turbónyomással. VAgy átprogramozod, vagy veszel egy programozható Ecu-t ( VEMS, MegaSquirt.. ) ezek alapból 200 000 felett kezdődnek + programozás és beépítés. Kell egy turbó, egy új leömlő meg pár apróság. És akkor még nem emeltél extra nagyot a teljesítményen, mivel az injektorok átbocsátóképessége is határos ( nyilván nem ugyanolyan van egy hengerenként 21 lovasban, mint egy 50-60 lovasban), ehhez már kell nagyon üzemanyag szivattyú is. Úgy ha nem nyúlsz a motorhoz és csak a minimális dolgokat cseréled akkor eljutsz mondjuk 130-140 lóerőig. 3-400 000-ből. Ha komolyabb powert akarsz, akkor új vezérlés, egyedi vezérműtengely,féltengely, kovi dugók, hajtókarok stb stb simán beleszaladsz egy millába és akkor lesz egy üzemórás 1.4-es motorod. Olcsóbb a Cupra-t megvenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!