Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.4 16V SEAT Ibiza turbósítása...

1.4 16V SEAT Ibiza turbósítása? Kivitelezhető?

Figyelt kérdés
1.4 86LE gyárilag az lenne a kérdés lehet e turbósítani nem érdekel mennyibe kerül csak legyen tartós és ez elég egyedi dolog .. most ahhoz képest hogy csak egy 1.4 szívó nem rossz de szeretném turbósítani persze csak akkor ha meg lehet oldani hogy ne essen szét . Ötletek ? persze kompresszor is lehet .

2014. jan. 6. 16:24
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

ooo hat persze hogy lehet 'turbositani'. mindjart mehet melle a valto is, hogy birja a nyomatekot, meg a futomu, hogy ne repulj le az utrol az elso kanyarban, aztan a motor is, hogy kibirja a nyomast, meg hat ugye a gyujtast sem art atprogramozni, picit maskepp mukodik a turbos motor mint a sima benzines.


ha eddig nem esett volna le: annyi penzbol, amennyibe ez neked kerulne, siman vehetnel egy jobb autot.

2014. jan. 6. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Nem tudom mennyibe fájna csak eljátszottam a gondolttal de pl ezt eladom 1.3-ért veszek egy Leon Cuprát 3.5 ami gyárilag 241LE + chip 310 és tartós .
2014. jan. 6. 18:54
 3/4 anonim ***** válasza:
Minden attol fugg mennyi plusz teljesitmenyt szeretnel kihozni belole. 20-30 loero plusszban mar kis turbonyomas mellet is kipreselheto belole,es ketlem hogy radikalisan csokkentene a motor eletkorat. Akar 0.5-0.7 bar nyomas is "csodakra" kepes,es nem kell semmit csinalni a motorral hogy elviselje. Futomu meg a tobbi is jo ahogy van,ez utan se fogsz 140-el behajtani a kanyarba mert neked turbos autod van. Ajanlanam figyelmedbe az 1.4-es g40 vw polo g feltoltojet,annak a motorja hasonlo elrendezesu es szerintem az fogod a legkonnyebben bepaszirozni.
2014. jan. 6. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nem tenném rá a nyakam, hogy egy 245 lóról 310-re húzás az olyan hű de tartós lenne ( gyári alkatrészekkel, ha nyomod neki ).


Az a baj a turbósítással, hogy nagyon bele kell nyúlni vele a motorba. A szívó motorok ECU-ja nem nagyon tud mit kezdeni a megnövelt turbónyomással. VAgy átprogramozod, vagy veszel egy programozható Ecu-t ( VEMS, MegaSquirt.. ) ezek alapból 200 000 felett kezdődnek + programozás és beépítés. Kell egy turbó, egy új leömlő meg pár apróság. És akkor még nem emeltél extra nagyot a teljesítményen, mivel az injektorok átbocsátóképessége is határos ( nyilván nem ugyanolyan van egy hengerenként 21 lovasban, mint egy 50-60 lovasban), ehhez már kell nagyon üzemanyag szivattyú is. Úgy ha nem nyúlsz a motorhoz és csak a minimális dolgokat cseréled akkor eljutsz mondjuk 130-140 lóerőig. 3-400 000-ből. Ha komolyabb powert akarsz, akkor új vezérlés, egyedi vezérműtengely,féltengely, kovi dugók, hajtókarok stb stb simán beleszaladsz egy millába és akkor lesz egy üzemórás 1.4-es motorod. Olcsóbb a Cupra-t megvenni.

2014. jan. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!