Segítség kellene hogy mi lehet a baja a 2107-esemnek? (lada)
A következőt produkálja: Gázadáskor vagy nagyon alacsony alapjáraton csörög (dízel autóhoz hasonló hang) és félek hogy nagy baja lehet!
A probléma egyszer csak vezetés közben megjelent!
Nem taposom soha se!
Szóval röviden ennyi! Ha valaki tud erről valamit vagy már volt benne része az kérem írja meg!
A gyujtás nem lehet baj mert vagy 1-órán keresztül állítgatam jobbra balra úgyhogy tuti nem az!
#1 feküdj vissza aludni.
Kérdező: teljesítmény romlás észrevehető? Fogyasztás növekedés? Vezérlés csere görgőkkel együtt mikor volt? Vagy láncos a Lada?
"A gyujtás nem lehet baj mert vagy 1-órán keresztül állítgatam jobbra balra úgyhogy tuti nem az!"
Érdekes, én épp azt tapasztaltam, hogy az ilyen jó alaposan eltekergetett gyújtásnál szokott olyan meglepő alapelőgyújtási érték lenni, ami mellett mindegy, mit csinálok, csak csörög a motor. Az alapelőgyújtást 5-7 fok közé kell állítani (inkább a 7-hez közel), sokszor már ennyi is elég a csörgés megszüntetéséhez. Ezt mifelénk nem "körülbelülre" meg "fülre" szokás megtenni, hanem stroboszkóppal.
Egyébként pont a stroboszkópos vizsgálatnál szokott látszani pár probléma. Az egyik a lógó vezérlés: ilyenkor felpörgés közben állandó az előgyújtás, kitartott fordulaton rémesen ugrál. A motor meg csörög. Jó esetben a vezérműlánc feszítése segít rajta, de néha csak a rózsakerék cseréje szünteti meg a gondot.
A másik ilyen probléma az előgyújtás-szabályzó elhalálozása. Ha kinyúlnak a röpsúlyrugók, a szabályzó később kezdi adni az előgyújtást, alacsony fordulaton gázadásra csörög az autó. Ezt néha megnövelt alapelőgyújtással kompenzálják az "ügyes" szerelők ("Nem köll itten nyócezerér' új elosztót venni, Miska, megcsinálom öt perc alatt!"), ettől is csak csörög a motor.
Nem gyújtás, de csörgés: a meglazult vezérműlánc is hajlamos csörögni. Megfeszíteni nem nagy ügy, de igen hasznos. Reméljük, ennél súlyosabb gond (vezérlésben, csapszegnél vagy főtengelycsapágynál fellépő lógás) nincs.
Hát akkor megnézem a vezérműláncot mert ugye az 1500ccm 2107 lada az láncos! És akkor a gyújtáson is állítok! De nekem úgy tőnik mint ha valami olajozási dolog lenne! Mintha valami kopogna, csörögne .
A láncot hogy tudom meghúzni?
Még egy tipp:
Húzd le az elosztóról a vákuumcsövet és menj vele egy kört!
Hirtelen gyorsításkor ráhúz a vákuum, és túlszabályozhatja a gyújtást! Viszont ebben az esetben tényleg nagy az előgyújtásod! (Persze, ha már a többi alkatrész hibáját kizártad!) Stroboszkóp nélkül pedig úgy állíthatod be rendesen a gyújtást, hogy előre tekered a főtengelyt gyújtás jelig (alsó szíjtárcsán a jel), aztán a fellazított elosztót addig forgatod, amíg a ráakasztott múszered nem jelez szakadást, vagy a próbalámpa ki nem gyullad.
Oda-vissza ne tekergesd csak mindig előre a főtengelyt...
Nagyon szépen köszönöm a tippeket! Holnap kipróbálok minden lehetőséget!
Aztán írok mi a fejlemény!
Sziasztok! Szerelő megnézte, megtapogatta, megvizsgálta és arra a meglátásra jutott hogy csapágyas!
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!
Na uraim a következő a helyzet!
Szervízsíj :45000ft
Szervíz folyamatok: Főtengely köszörülés, olaj pumpa karter tömítés, nyugvó és hajtókar csapágy, főtengely szimeringek, és akkor olajszűrő, olaj, szelepfedél tömítés!
Ezt okozta hogy figyelmen kívül hagytam az olajvisszajelző lámpát gondován hogy csak kevés az olaj, közbe pedig leállt az olajszivattyú!
Köszönöm szépen az építő válaszokat a problémámra!
ezt most már csak azért írom meg hogy más nehogy beleessen ebbe a hibába!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!