Hogy viszonyultak anno az USA-ban (70-80-as évek) a kis autókhoz, s miért nem tudtak ők normál méretű kocsikat gyártani csak nagy batárokat?
- Tud valaki erről valamit, hogy mennyire volt kelendő, elfogadott egy ilyen -ott kicsinek számító- autó? (Pl VW Rabbit)
- Kedvelik a nem "amcsi" autókat?
- Miért nem tudtak "emberi" méretű, normál autókat gyártani? Persze a jólét meg minden... de akkor is... Én túlzásnak érzem azokat amik ők művelnek... (cadillac eldorado, V8, 8200ccm, 400 valamennyi LE és közel 6m hossz...)
-Hogy keverted az egyes Golfot az USA-hoz?
-Kedvelik, náluk egy európai autó "a nagy dolog". Míg nálunk mindenki megbámul egy Nissan GTR-t, vagy Ford GT-t, esetleg Dodge Challengert, addig ők megbámulják a BMW-ket, Mercedeseket, stb... Tehát az európai prémium autókat. (Nem bojrészer E36-osokat és cigánymerciket, náluk is vannak határok)
-Illetve a harmadik gondolatjel:
-Mert te bejársz melózni 20 km-re, az amerikai meg 120 km-re.
-Mert itt a legkisebb falunak is van dohányboltja, meg "mekdonáca", náluk aki tanyasi, az szívja a fogát. És a 120 km-re levő városba nem tud naponta bejárni, ezért a hatalmas beltér.
-Motor... Igazából logikus. A hatalmas távra a hatalmas hengerűrtartalom, bár kicsi teljesítmény bőven jó párosítás. Eszik, mint a disznó, persze. Viszont míg egy 1.3-mas európai TSi megáll 150 000 km-nél, addig a V8-as 6000 ccm-es körberöhögi, és még megy 1,5-2 milliót.
1: Lehetett kapni USA-ban golfot. Sőt Yugo-t is :)))
Nem a legszarabb 1.3-ast kell nézni. Ezekhez a modern vackokhoz úgyse értek...
w123 250D: cca. 1 millió körül elmegy normál karbantartás és használat mellett
Van abban valami, amit a kérdező ír!
"Mert te bejársz melózni 20 km-re, az amerikai meg 120 km-re."
Én speciell 230km-re járok dolgozni és egy Astrával járok, ami európai szemmel is inkább kisebb autó, mint nagy. Nekem a fizikai méreteit tekintve tökéletesen megfelel, nem kényelmetlen, akár kétszer ennyit is el tudnék benne ücsörögni egyhuzamban.
Esetleg, ha nálunk is annyiba kerülnének az üzemanyagok, mint a vezetékes víz, talán valamivel nagyobb motort raknék bele. De azt sem szükségből, hanem csak élvezetből. Közlekedésre, akár autópályán, akár városban bőven elég a 100 lóerő.
Az amcsik szeretik a kényelmet, ezért aztán a batár kocsik legnagyobb előnye náluk a kényelem. Olyanok ezek a régebbi kocsik, mint ha a házadban egy kanapén ülnél. Nem csoda az sem, hogy automata a legtöbb.
A távolság se mindegy, ráállnak az utakra, és több száz km-ert mennek úgy, hogy szinte semennyire se fáradnak el. Próbáld ki ezt egy Golf méretű kocsiban. Előbb-utóbb meg kell állnod, hogy kinyújtóztasd a végtagjaidat. A batárokból nem kell kiszállni, hogy kicsit lazíts.
Amúgy náluk ezek az emberi méretek, az utak is eleve szélesebbek, mint itt. Egy itteni középkategóriás kocsi elveszik az amcsi utakon. Fogyasztással pedig alapból nemigen törődtek régen, a benzin nem volt tétel arra felé. Ez már változik, egyre takarékosabb kocsikkal kezdenek járni ott is.
Kérdező ők gyártanak normál méretű kocsikat,európában gyártanak fapados pocoklyuk méretűeket.
a 116-os mercit USA-exportra gyártották csak valamiért visszamondták a megrendelést és ezért lettek piacra dobva európában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!