Mennyiért lehet eladni egy ilyen Trabit?
img4. lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/763996. jpg
Hasonlóan újítottuk fel a miénket, és a papírmunkákkal együtt az össz
költség kb. 400 000 ft volt. Eladni nem akarjuk, de úgy gondoltuk, érdemes lenne ezzel szerencsét próbálni, hátha jó befektetés lesz, mert most nagy divatba jöttek a retro kocsik.
Úgy hallottuk, a németek imádják a felújított Trabikat, és rengeteg pénzt adnak érte. Olyanok válasza érdekel, akik értenek is hozzá, illetve van tapasztalatuk az autókereskedésben.
#9 - abban tényleg igazuk van a válaszadóknak, hogy ilyen átalakított külsejű autó elég szűk rétegnek kell, azoknak az embereknek pedig van saját elképzelésük.
Ezért megveszik a gyárias használtat és megcsinálják maguknak.
Én veteránmotorokkal foglalkozom szabadidőmben (főleg magyarokkal, pl. Pannonia), a legnagyobb kereslet a felújítás előtti vagy javítandó (pl. balesetes) motorokra van. Mert mindenki azt hiszi, hogy majd ő kihozza olcsóbban, mint a 350-400 között hirdetett gépek. Aztán amikor elkölt a 90-ért vásárolt motorra 350-et, akkor azt mondja, hogy lehet nem lett olcsóbb, de legalább úgy van ahogy én akartam.
Szóval ha annyi Trabihoz fértek hozzá, akkor ki kell válogatni az elfogadható állapotúakat, esetleg karbit meg gyújtást állítani hogy szépen járjon a motor, behegeszteni a kipufogón a rozsda marta lyukakat hogy gyárias hangja legyen, esetleg kicserélni a gyertyákat, kitakarítani belülről, lemosni és mehet eladásra.
Vagy le se mosni, hadd örüljön a vevő hogy ezen 5 év pora áll, mert pajtából fellelt csoda.
Én árultam 300e-ért a felújított Pannonia T5H-mat, 3 hónapon át nem kellett senkinek, pedig odaadtam volna már 260-ért is. Aztán egy autós nem adott elsőbbséget, összetört a motor gtk-ra. A biztosító kifizetett 150-et, 150-ért meghirdettem és 2 nap múlva elvitték.
Mert 300-ért a jó motor drága, de 150-ért a törött, amire 150 fölött kell költeni (elment a komplett első kerék, a villaszárak, a villaburkolatok, a kormány, a lábtartó) az nem... Mert azt hiszik, hogy mindenki mekkora pénzeket szakít a régi járműveken.
Na persze... :)
Nagyon sokan vesznek meg Trabantot, és nem mindenkinek van lehetősége, hogy maga újítsa fel. Én inkább a külfdi állapotokra vagyok kiváncsi, hogy ott viszik-e. Azt olvastam hogy nagyon keresik a jófélét.
A bunkóknak üzenem, hogy a Trabant egy ugyanolyan autómárka, mint az összes többi, megvan a maga szépsége, feelingje. Felújítás előtt nekem sem tetszett, mostmár viszont hogy nem egy "tragacs", megszerettem. Nem kell verni a nyálatokat a luxusra. Sok ember a legdrágább ruhákat hordja, de közben egy putriban lakik...
Nem arról van szó, hogy az új tulaj a saját két kezével csinálja, hanem hogy lássa a változást és hatással legyen rá.
Te lefújod metál királykékre az autót, de a vevőknek csak matt citromsárga Trabi kellene, akkor nem fogja megvenni a kéket (azon az áron amennyibe nektek került + a haszon rajta, mert miért csinálnátok ingyen) és azt átfújni, hanem megveszi a gyári fehéret/csontszínűt/sárgát/bilikéket, aztán átfújatja azt matt citromsárgára. Mert ki fizetne ki egy autóra kétszeri fényezést?
Vagy nem fog azért pénzt adni az M3 tükrökért, hogy aztán leszerelje, eladja és tegyen fel helyette gyáriakat krómozott kivitelben, mert az neki jobban tetszik.
Gondolom érted mit mondok. Akkor okosabb a lá natúr hirdetni és odaírni, hogy karosszériajavítást, festést és átalakításokat vállaltok, esetleg linkelni valami honlapot ahol képek vannak, vagy feltenni egy képet az ilyen átalakítottakról.
Lehet máshogy gondolod, de a az én személyes tapasztalatom a motorokkal ezt mutatja. De ugyanez a helyzet a blokkfelújítással is: bemondásra nem nagyon hiszik el az emberek - ha vannak róla képek és számlák a beépített alkatrészekről, akkor már jobb a helyzet. Persze ha a fotókon az van, hogy a földes aljú sufniban egy hokedlin üti ki Pista bácsi a főtengelyt a helyéről meg ráspollyal izélgeti a csatornákat, akkor sem fogják megvenni.
Én például ha blokkot újítok fel végigfényképezek mindent, a szétszedéstől az összerakásig. Nem sok motort adtam el, mert nagyon ragaszkodom hozzájuk, de a vevő mindig örült a fotóalbumnak CD-n.
De ti tudjátok, próbáljátok meg, ha elég szerencsétek van be is jöhet akár. Csak mi próbáltuk elmesélni, hogy nem az évszázad üzlete a saját ízlés szerint átalakított autó eladása - mert ahány ember, annyiféle ízlés.
Te pannoniás, valószínűleg azért van kereslet a törött vagy lepukkant motorokra, mert ebből a típusból rengeteg "papírok nélkül" van, és egyszerűbb venni egy pukkadványt, mint évtizedek elmaradt átírásait felgöngyölíteni.
Kérdező: Én voltam Zwickauban trabitreffenen, de nem bíztathatlak: ott azoknak majdnem mind ideiglenes rendszámuk volt. Eláll a német paraszt sufnijában, nem kér enni, évente egyszer előveszik, mennek vele egy pár tiszteletkört, aztán megy is vissza. Ez nekik csak egy kis bohóckodás, nem komoly szenvedély, nem költenek rá több 1500-2000 eurot, inkább beteszik a sparkasse-ba, attól boldogabb a kis német lelkük. Hát még az exclusive erre az alkalomra készíttetett, krómozott kulcstartót sem vették 8,50-ért, le kellett értékelni 6 eurora. És közben mindegyik naponta legalább 20 eurónyi sört ledöntött... de az a 2,50 euro, az fájt nekik, képesek voltak inkább nem megvenni, akárhogy is tetszett nekik.
Ez a kulcstartós történet elég németes... :D
"azért van kereslet a törött vagy lepukkant motorokra, mert ebből a típusból rengeteg "papírok nélkül" van, és egyszerűbb venni egy pukkadványt, mint évtizedek elmaradt átírásait felgöngyölíteni"
Ha nincs papír az egy másik történet, a papírosok között van ez - egyszerűen nem lehet megbízni a másikban a munka minőségét nézve, olyan sokan próbálkoznak.
Szóval sokkal jobban eladhatóak a tiszta papíros romok, mint a tiszta papíros felújítottak - így talán érthetőbb.
Nem tudom, majd még eldől hogy mi lesz.
De azért rossz olvasni a sok rosszindulatú kommentet. Soemmilyen vállalkozásba nem érdemes ennyi erővel belekezdeni, merthogy "ebben a mai világban!!!"......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!